Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تاکنون ۱۹۸ هزار و ۴۱۴ نفر برای شرکت در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی است، ثبت‌نام کردند. حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی گفت: ثبت نام و انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ۱۰ شهریور ۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ‌های ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۹۷ انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ۵۹۶ هزار نفر است و ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد منحصرا به صورت اینترنتی است.

توکلی گفت: تا امروز چهارشنبه ۱۲ شهریور ۹۸ تعداد ۱۹۸ هزار و ۴۱۴ نفر نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام کرده‌اند. ثبت نام در این کدرشته‌ها از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده است و تا ۲۸ شهریور ۹۸ ادامه دارد. هر داوطلب می‌تواند تا ۱۰۰ کدرشته را از میان کدرشته‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت کند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: دفترچه راهنمای ثبت‌نام از ۱۷ بهمن ماه ۹۷ منتشر شده است و تمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باید با مطالعه این دفترچه و اطلاعیه‌های تکمیلی ۳۰ اردیبهشت و ۲۰ مرداد ۹۸ نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پذیرش براساس سوابق تحصیلی پذیرش بدون کنکور پذیرش دانشجو بدون کنکور ظرفیت پذیرش دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی

فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تمدید شد.

به گزارش مشرق، مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور از ۹ اردیبهشت آغاز شد و تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت داشت که این فرصت تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید شده است.

داوطلبانی که در کنکور سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند.

مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی برای همه داوطلبان نوبت‌های اول و یا دوم آزمون سراسری سال جاری ضروری و اجباری است یعنی همه باید سوابق خود را ابتدا تأیید کنند تا نمره کل سابقه تحصیلی برای آن‌ها محاسبه و در زمان مقرر به سازمان سنجش ارسال شود.

ثبت‌نام برای ایجاد سابقه و ترمیم نمره اختیاری است و افراد واجدالشرایط می‌توانند بنا به انتخاب خودشان در یک یا چند آزمون شرکت کنند.

ثبت‌نام برای ترمیم نمرات هنوز در سامانه هنوز فعال نشده است و داوطلبان باید منتظر اطلاع رسانی آموزش و پرورش باشند.

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • فرصت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی تا ۱۸ اردیبهشت
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا