Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@23:00:55 GMT

از قانون 90 به 10 در دربی تا دغدغه مشترک سرخابی ها

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۵۲۵۰

از قانون 90 به 10 در دربی تا دغدغه مشترک سرخابی ها

خبرگزاری آریا- دربی 31 شهریور، خیلی زود از راه خواهد رسید. دیداری که نتیجه اش تاثیر زیادی بر روند دو تیم خواهد گذاشت.
به گزارش آریا، مسئول برگزاری بازی‌های لیگ برتر گفت: اجرا شدن قانون 90 به 10 در دربی قانون است و باشگاه استقلال هم باید این کار را انجام دهد. سعید فتاحی در خصوص واگذاری بلیت‌فروشی به باشگاه‌ها گفت:‌ دو سال است که بلیت‌فروشی به باشگاه‌ها واگذار شده و امسال به صورت الکترونیکی این بلیت‌فروشی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال با کمک وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ انقلابی در این زمینه انجام شده و امیدوارم بحث حق پخش هم به سرانجام برسد تا باشگاه‌ها بتوانند هزینه‌های خود را دریافت کنند.
وی درباره اینکه هنوز اقدامات انجام شده به صورت کامل صورت نگرفته، افزود: بله، هنوز به صورت کامل اجرا نشده اما فدراسیون فوتبال نظارت می‌کند و دو سال است که بلیت‌فروشی‌ها به باشگاه‌ها واگذار شده است.
فتاحی که با برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد در خصوص وضعیت دربی 90 هم اظهار داشت: طبق پیش بینی‌ها قرار بود هفته چهارم لیگ در 27 و 28 شهریور برگزار شود اما از آنجایی که ورزشگاه آزادی میزبان مسابقات انتخابی المپیک است، امکان برگزاری بازی‌ها نیست. در هفته سوم هم همه تیم‌ها 23 و 24 شهریور بازی می‌کنند اما پرسپولیس و نفت آبادان 25 شهریور بازی خواهند کرد. در بازی دربی هم استقلال میزبان است و از آنجایی که تا 30 شهریور مسابقات انتخابی والیبال است به همین دلیل مجبور شدیم دربی را روز یکشنبه برگزار کنیم.
وی در مورد اجرا شدن قانون 90 به 10 هم تصریح کرد: قرار بود سال گذشته این مسئله انجام شود اما باشگاه استقلال اعلام کرد زیرساخت‌ها فراهم نیست اما امسال 10 درصد جدا شده و باشگاه استقلال به عنوان میزبان مجری این کار است. در آیین‌نامه هم آمده که باید بازی به صورت 90 به 10 باشد و باشگاه استقلال هم باید این کار را انجام دهد.
پرسپولیس با سرمربی جدید خود، در دو هفته ابتدایی یک برد و یک باخت را به ثبت رساند. به عقیده بسیاری از کارشناسان باید به کالدرون زمان کافی برای پیاده کردن تفکراتش در تیم پرسپولیس داده شود. اما نمی توان از ضعف سرخپوشان در دو دیدار گذشت چشم پوشی کرد. داشتن خط دفاعی خوب، موفقیت هر تیمی را تضمین می‌کند اما برای قهرمان شدن، نیاز گل زدن و بردن مسابقات هم هست. پرسپولیس در دو هفته ابتدایی این فصل لیگ، با کالدرون خط دفاعی مطمئنی دارد. هفته اول، آن‌ها هیچ شوت داخل چارچوبی به سمت دروازه‌شان نشد و در تبریز هم بازیکنان تراکتوری، فقط دو بار از پشت محوطه توانستند توپ را به سمت دروازه بیرانوند بفرستند. هر چند یکی از همین دو توپ، به تک گل بازی تبدیل شد.
بر خلاف دفاع اما پرسپولیس کالدرون در خط حمله، هنوز شباهتی به یک تیم بزرگ و مدعی قهرمانی ندارد. پرسپولیسی‌ها در دو بازی با پارس جنوبی و تراکتور، آمار گلزنی و شوتزنی ضعیفی داشتند. پرسپولیس تا اینجای، فقط یک گل زده است. بدتر اینکه با میانگین فقط 8 شوت در هر مسابقه، جزو بدترین تیم‌های لیگ برتر در حمله محسوب می‌شود.
در حال حاضر عنوان تهاجمی‌ترین و شوتزن‌ترین تیم لیگ، متعلق به سپاهان است. بهترین خط حمله فصل پیش لیگ برتر، این فصل بر اساس آمار متریکا در هر بازی‌اش به طور میانگین 16 بار یعنی دو برابر پرسپولیس به سمت دروازه حریفانش شوت می‌زند. پدیده، پیکان و استقلال هم در رده‌های بعدی قرار دارند. علاوه بر این چهار تیم نساجی، نفت مسجدسلیمان، فولاد و حتی شاهین هم صاجب میانگین بیشتر از 10 شوت در هر مسابقه هستند. در تمام لیگ، فقط 3 تیم یعنی صنعت نفت، پارس جنوبی و ذوب آهن کمتر از پرسپولیس در این دو هفته شوت زده‌اند.
بر اساس آمار فردی هم مهاجمان پرسپولیس اوضاع خوبی ندارند. علیپور در این دو بازی سه شوت زده، که یکی داخل چارچوب بوده و هیچکدام هم به یک فرصت جدی تبدیل نشده است. امیر روستایی، فرشاد احمدزاده و سیامک نعمتی که در پست وینگر راست برای پرسپولیس به میدان رفته‌اند هم روی هم، یک شوت خارج چارچوب داشته‌اند! فقط اوضاع مهدی ترابی از بقیه کمی بهتر بوده که از سه شوت به سمت دروازه، یکی داخل چارچوب بوده و تبدیل به تک گل پرسپولیس شده است. کالدرون برای بازگرداندن پرسپولیس به صدر جدول، قبل از هر چیز باید با بازیکنانش موقعیت ساختن و شوتزنی به سمت دروازه حریف را دوباره تمرین کند.

در طرف دیگر استقلال با تیمی به مصاف پرسپولیس می‌رود که بازیکنان فاز دفاعی کمترین حضور را در کنار همدیگر داشته‌اند. یکی از اتفاقات عجیبی که در فصل نقل وانتقالات افتاد جدایی تقریبا یک تیم کامل از آبی‌های پایتخت بود. اتفاقی که باعث شد تا این تیم در برخی پست‌هایش با مشکل مواجه شود. نخریدن ستاره و بازیکن بزرگ هم این مشکل را دوچندان کرده است. استقلال از معدود تیم‌هایی است که از خریدهای این فصلش کمتر در ترکیب اصلی استفاده کرده  و گویا آنها کمتر به کار سرمربی ایتالیایی آمده‌اند.
این جدایی‌ها بیش از همه فاز دفاعی آبی‌ها را که فصل گذشته نقطه قوت آنها بود با مشکلات جدی مواجه کرده است. جایی که تغییرات از همان درون دروازه آغاز شده و رحمتی که بیشتر بازی‌های فصل پیش درون دروازه بود جای خود را به حسین حسینی داده. پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، روزبه چشمی، خسرو حیدری، نورافکن، میثم تیموری، فرشاد محمدی‌مهر بازیکنانی بودند که به دلایل مختلف استقلال را در این فصل همراهی نمی‌کنند. از این لیست چند بازیکن نقش اساسی در کسب عنوان بهترین خط دفاع لیگ داشتند و نبودن آنها آغاز قصه‌ای است که این روزها استراماچونی با آن دست و پنجه نرم می‌کند.
اگرچه در هفته دوم لیگ  پیدا نشدن ترکیب اصلی و ناهماهنگی میان بازیکنان تازه‌وارد با بقیه تیم خیلی هم اتفاق عجیبی نباشد اما مشکل بزرگ استقلال نداشتن وقت است. استقلالی‌ها در هفته چهارم باید در حساس‌ترین بازی‌شان به مصاف پرسپولیس بروند. تیمی که تا هفته دوم نتوانسته انتظارات را برآورده کند و با یک امتیاز از دو بازی شروع خوبی را در لیگ نداشته و فرصتی برای اشتباه در دربی ندارد. حضور در دربی با این خط دفاع ناهماهنگ که حتی در این سه هفته هم نتوانستند در ترکیب ثابتی در کنار هم قرار بگیرند نگرانی بزرگ هواداران این تیم در آستانه این بازی بزرگ است.
استقلال در بازی اول از زوج دانشگر و طاهرخانی استفاده کرد. زوجی که اشتباهات زیادی داشت و استقلال اگرچه در دقیقه 95 گل خورد اما در طول بازی بارها با هدف قرار گرفتن عمق دفاع دروازه‌اش تهدید شد. بازی دوم نوبت به یک زوج کاملا متفاوت رسید. عارف غلامی و سیاوش یزدانی. آنها اشتباهات کمتری داشتند اما در نهایت نتوانستند کلین‌شیتی به نام خودشان ثبت کنند. بازی سوم احتمالا باز هم با تغییر همراه خواهد بود. دانشگر از محرومیت برمی‌گردد و مشخص نیست که استراماچونی کدام زوج را برای میانه میدان انتخاب خواهد کرد. احتمالا این بازی با حضور همزمان سیاوش یزدانی ودانشگر همراه خواهد بود. زوجی که اگر اتفاق خاصی نیفتد و محرومیت و مصدومیتی برای دربی پیش نیاید فقط یک بازی فرصت حضور در کنار همدیگر را خواهند داشت.
این اما و اگرها در یک خط جلوتر هم وجود دارد. فرشید باقری بعد از مصدومیتی که در بازی قبلی داشت و منجر به تعویضش در دقیقه 60 شد شاید این هفته نتواند به بازی مقابل مسجدسلیمان برسد و همچنین حضورش در دربی هم در پرده‌ای از ابهام قرار دارد. باقری با وجود این که انتقادات زیادی را متحمل شده اما در این دو بازی یکی از بهترین‌های تیمش بوده و مهم‌تر از همه این که بعد از یک فصل حضور در کنار علی کریمی کاملا با او هماهنگ شده است. بازی نکردن باقری به معنای اضافه شدن مسعود ریگی یعنی یک بازیکن جدید دیگر به ترکیب است. این عدم هماهنگی در مقابل پرسپولیس که با همان خط دفاع فصل قبل بازی می‌کند، موضوعی است که ذهن استراماچونی را پیش از دربی بزرگ پایتخت درگیر کرده است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قانون 90 به 10 دربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورمزیار: مسیر قهرمانی استقلال هموارتر از پرسپولیس است

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال می‌گوید با توجه به شرایط جدول و وضعیت آبی‌پوشان، شاگردان نکونام مسیر هموارتری برای قهرمانی در لیگ بیست‌وسوم دارند. - اخبار ورزشی -

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره توقف استقلال در تبریز مقابل تراکتور اظهار داشت: بهترین اتفاق حفظ صدرنشینی استقلال در جدول بود. هر دو تیم با ذهنیت نباختن وارد زمین شدند. تراکتور بعد از تغییرات کادرفنی‌اش شرایط بهتری پیدا کرد و نمی‌خواست در خانه‌ بازنده باشد. با توجه به اینکه پرسپولیس و سپاهان هم در این هفته با هم بازی داشتند، استقلال با عِلم به این موضوع که ممکن است پرسپولیس 3 امتیاز را نگیرد، در بازی با تراکتور ابتدا به فکر نباختن بود و اگر فرصتی پیش می‌آمد و به برتری هم می‌رسید که نتیجه‌ ایده‌آل آبی‌پوشان رقم می‌خورد.

جدول لیگ برتر|همه چیز به کام استقلال؛قعر در دست خوزستانی‌ها!

 

 وی در واکنش به این موضوع که هر دو بازی بزرگ هفته کیفیت خوبی نداشت و 4 تیم بالای جدول انتظارات را برآورده نکردند، گفت: هرچه به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شویم، حساسیت بازی‌ها بالاتر می‌رود، همین موضوع سبب می‌شود تیم‌ها با احتیاط بیشتری بازی کنند و 2 بازی تهران و تبریز بدون رد و بدل شدن گلی به پایان برسد.

بازیکن پیشین استقلال در پاسخ به این سؤال که در فاصله 5 هفته تا پایان لیگ شانس قهرمانی استقلال چقدر است؟ تصریح کرد: برای قهرمانی همه چیز دست خود استقلال است و مسیر تیم جواد نکونام نسبت به پرسپولیس هموارتر است. استقلال با توجه به اختلاف یک امتیازی‌ در صدر جدول اگر بازی‌های پیش روی خودش را با پیروزی پشت سر بگذارد قهرمان می‌شود، هر چند بازی مقابل تیم‌هایی مثل فولاد و نساجی که در پایین جدول قرار دارند و برای سقوط نکردن بازی می‌کنند، خیلی خطرناک است و استقلال باید خیلی مراقب باشد.

 ورمزیار درباره برکناری علی خطیر از مدیرعاملی استقلال عنوان کرد: تغییرات مدیریتی باشگاه استقلال ممکن است به سود این باشگاه باشد یا برعکس، باعث شود تیم صدمه ببیند. تغییرات شاید مانند یک شمشیر دولبه عمل کند. گذشت زمان همه چیز را مشخص می‌کند و باید صبر کنیم و ببینیم برکناری خطیر به سود استقلال تمام می‌شود یا خیر. نباید زود عکس‌العمل نشان داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمار می‌گوید: پرسپولیس «تخت گاز» به دنبال پایین کشیدن استقلال
  • حالا استقلال دست بالا را در قهرمانی لیگ برتر دارد
  • استقلال – ذوب‌آهن؛ نبرد صدرنشینان در آزادی!
  • استقلال و پرسپولیس در ایستگاه بیست و ششم؛ نوبت جبران سرخابی‌ها رسید
  • حلالی: پرسپولیس با جبران یک امتیاز، صدرنشین می‌شود و قهرمان لیگ
  • حلالی: استقلال اصلا به دنبال فوتبال زیبا نبود!
  • پرسپولیس نباید امتیاز از دست بدهد/ اوسمار کیفیت خود را نشان دهد
  • داوران جنجالی برای سرخابی در هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال؛ چراغ سبز به بلوا
  • داوران جنجالی برای سرخابی در هفته ۲۶ لیگ
  • ورمزیار: مسیر قهرمانی استقلال هموارتر از پرسپولیس است