Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نظرسنجی جدید نشان داد اکثریت آمریکایی‌ها معتقدند دونالد ترامپ شایستگی رسیدن به دومین دور ریاست جمهوری در کشورشان را ندارند.

به گزارش ایسنا، این نظرسنجی که از سوی سی ان ان- اس اس آر اس انجام نشان داد ۶۰ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند به اعتقاد آنها دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شایستگی این که مجددا به ریاست جمهوری برگزیده شود را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نظرسنجی تنها ۳۶ درصد از پاسخگویان گفتند که رئیس جمهور آمریکا لیاقت رسیدن به یک دوره چهار ساله دیگر ریاست جمهوری را دارد و سه درصد نیز گفتند نظری در این مورد ندارند.

این نظرسنجی به نوعی نشان داده که احساسات آمریکایی‌ها در مورد رئیس جمهور کشورشان در دو سال گذشته حالت پایداری داشته است. پیشتر در نوامبر ۲۰۱۷ در نظرسنجی مشابهی ۶۳ درصد آمریکایی‌ها گفته بودند که ترامپ لیاقت انتخاب مجدد به ریاست جمهوری را ندارد.

براساس پژوهش‌های شرکت گالوپ، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در مقطع مشابهی از دور اول ریاست جمهوری‌اش و در سال قبل این که برای دومین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود با مخالفت‌های مشابهی از سوی آمریکایی‌ها رو به رو شد. در سال ۲۰۱۱ یک نظرسنجی شرکت گالوپ نشان داد ۵۵ درصد از پاسخگویان آمریکایی اظهار کردند از نظر آنها باراک اوباما شایستگی رسیدن به دور دیگری از ریاست جمهوری را ندارد.

در اکتبر ۲۰۰۳ و در یک مقطع مشابه دور اول ریاست جمهوری جورج دبیلو بوش نیز یک نظرسنجی سی ان ان- گالوپ- یو اس ای تودی نشان داده بود که ۵۲ درصد آمریکایی‌ها همین نظر را درباره بوش داشتند.

در این نظرسنجی جدید درصد محبوبیت دونالد ترامپ نیز تقریبا نسبت به قبل ثابت مانده است.

در نظرسنجی مذکور تنها ۳۹ درصد از پاسخگویان گفتند عملکرد ترامپ در ریاست جمهوری را تایید می‌کند اما ۵۵ درصد با او مخالفت کردند.

نظرسنجی‌های سی ان ان- اس اس آر اس در سراسر سال ۲۰۱۹ نشان داده که محبوبیت دونالد ترامپ روی میانگین حدود ۴۰ درصد نسبتا پایدار بوده است.

در عین حال یک نظرسنجی دیگر انجام شده توسط واشنگتن پست- ای بی سی نیوز نشان داد که محبوبیت ترامپ ۳۸ درصد است. میزان محبوبیت ترامپ نسبتا به نظرسنجی چند وقت پیشی که از سوی همین شرکت‌ها در ماه ژوئیه انجام شده بود به میزان ۶ درصد افت داشته است. در نظر سنجی ماه ژوئیه ۴۴ درصد آمریکایی‌ها عملکرد ترامپ را تایید کرده بودند.

این نظرسنجی که نتایجش با واکنش منفی دونالد ترامپ مواجه شد در عین حال نشان داد که ۴۶ درصد آمریکایی‌ها عملکرد ترامپ را در حوزه اقتصاد تایید می‌کنند  و تنها ۳۵ درصد از این آمریکایی‌ها عملکرد ترامپ در حوزه مذاکرات تجاری با چین تایید کردند.

در این میان ۴۳ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند تاثیر سیاست‌های اقتصادی ترامپ به نوعی باعث افزایش احتمال یک رکود خواهد شد.

در همین نظرسنجی در مجموع دیدگاه مثبت آمریکایی‌ها نسبت به اقتصاد کشورشان نسبت به قبل حدود ۹ درصد افت پیدا کرده و از ۶۵ درصد به ۵۶ درصد رسیده است.

در این نظرسنجی همچنین ۶۰ درصد آمریکایی‌ها اظهار عقیده کردند از نظر آنها سال آینده میلادی وقوع یک رکود اقتصادی در کشورشان محتمل خواهد بود. همچنین ۶۰ درصد از این پاسخگویان گفتند که نگران افزایش قیمت‌ها در آمریکا در اثر مناقشه تجاری میان این کشور با چین هستند.

در میان آنهایی که وقوع یک رکود را متحمل ارزیابی کردند محبوبیت ترامپ تنها ۲۰ درصد بود. در همین نظرسنجی ترامپ در میان پاسخگویان جمهوری خواه سطح بالایی از محبوبیت را دارد هرچند که کمی نسبت به نظرسنجی قبلی افت داشته است. در نظرسنجی ماه ژوئیه این محبوبیت ترامپ در میان رای دهندگان جمهوری خواه ۸۷ درصد بود اما در نظرسنجی جدید  با ۵ درصد کاهش به ۸۲ درصد رسیده است.

در این نظرسنجی جدید محبوبیت ترامپ در میان مستقل‌ها ۳۶ درصد و در میان دموکرات‌ها ۸ درصد بوده است.

اما این نظرسنجی با واکنش منفی ترامپ رو به رو شد. ترامپ در توییت‌هایی مشروعیت این نظرسنجی را زیر سوال برد و نتایج آن را جعلی خواند.

ترامپ در توییت‌هایش نوشت: بسیاری از این نظرسنجی‌ها به گونه‌ای تثبیت یا تنظیم شده‌اند  که یک کاندیدای خاص را بد یا خوب جلوه دهد. نظرسنجی‌های اینترنتی عالی به نظر می‌رسد و بهترین هستند.

او در ادامه توییتش درباره این نظرسنجی عنوان کرد: این یک نظرسنجی جعلی از سوی دو شرکت رسانه‌ای بسیار بد و خطرناک بود.

در عین حال در یک نظرسنجی دیگر نشان داده شد که محبوبیت ترامپ در مناطق روستایی ایالت‌های کلیدی موسوم به کمربند پوسیده و دشت‌های مرتفع در حدود ۶۰ درصد است که بالاتر از محبوبیت کلی او در آمریکا بوده‌اند.

این نظرسنجی جدید با ابتکار و پشتیبانی فدراسیون معلمان آمریکا و با اجرای شرکت نظرسنجی چنچ ریسچ صورت گرفت و نشان داد ۶۰ درصد رای دهندگان نواحی غیر شهری در کلورادو ، میشیگان، مینه سوتا، مونا، داکوتای شمالی، اوهایو، پلیسنوانیا، ویسکانیس و ویرجینای غربی عملکرد ترامپ را تایید می‌کنند. تمامی این ایالت‌ها به جز کلورادو و مینه سوتا در سال ۲۰۱۶ در انتخابات به نفع ترامپ عمدتا رای دادند.

در انتخابات سال ۲۰۱۶ برای نخستین بار در چند دهه گذشته ایالت‌های میشگیان، پنسلیوانا و ویسکانیس اکثرا به نامزد جمهوری خواهان رای دادند و دموکرات‌ها معتقدند بازسازی رایشان در این ایالت‌ها باعث افزایش شانس آنها در بیشترین حالت برای بازپس گیری ریاست جمهوری خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟

آیا دولت بایدن برای نجات رژیم صهیونیستی از انزوا و شکست بین‌المللی، عربستان را پیش پای اسرائیل قربانی می‌کند؟

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: در حالی که پایتخت‌ها، شهرها و دانشگاه‌های بسیاری از کشورهای جهان شاهد گسترده‌ترین اعتراضات ضد صهیونیستی است، وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای سعودی در ریاض مدعی شد: «روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود. اقدام دوطرفه عربستان و آمریکا در رابطه با پرونده عادی‌سازی روابط با اسرائیل در مراحل پایانی است. آمریکا و عربستان سعودی طی یک ماه گذشته درباره عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند».

فیصل بن‌فرحان وزیر خارجه عربستان هم گفته است: «به مراحل نهائی توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم». این در حالی است که بلینکن با وقاحت گفته است: اسرائیل برنامه‌ای برای حفاظت از غیرنظامیان در حمله به «رفح» در جنوب غزه ندارد.

بلینکن در نشست با وزیران شورای همکاری خلیج‌فارس هم، خواستار سیستم دفاعی یکپارچه در مقابل ایران شد و ادعا کرد: رویارویی ایران با اسرائیل، نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد. این حمله، تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین ضرورت همکاری ما در زمینه دفاع یکپارچه را نشان می‌دهد.

اظهارات بلینکن مبنی بر این که آمریکا و عربستان طی یک ماه گذشته درباره عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند، در حالی است که تشدید جنایت‌های اسرائیل در ماه‌های اخیر، موجب برانگیختگی گسترده جهانی و همچنین آماده شدن محاکم بین‌المللی برای صدور حکم تعقیب و بازداشت مقامات جنایتکار صهیونیست شده است. در میدان نظامی نیز تحلیلگران، از قطعیت شکست اسرائیل خبر می‌دهند و این علاوه‌بر ضربت راهبردی تحقیرآمیزی بود که اسرائیل از ایران خورد.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد دولت بایدن و نتانیاهو اصرار دارند دولت‌هایی مانند سعودی، اردن و امارات را قربانی کنند تا هر طور که شده اسرائیل را از باتلاقی که در آن دست‌وپا می‌زند، بیرون بکشند.

پیش از این، دیوید هرست، سردبیر وب‌سایت آمریکایی میدل‌ایست‌آی با اشاره به نقش‌آفرینی اردن، هنگام حمله ایران به اسرائیل هشدار داده بود: «در حالی که مردم اردن، شلیک موشک‌های ایرانی به اهداف خود در اسرائیل را تشویق می‌کردند، ارتش اردن آنها را از طرف اسرائیل سرنگون می‌کرد. اسرائیل ممکن است این واقعیت که متحدان واقعی دارد را جشن بگیرد، اما با این کار، مشروعیت دوستان خود را به طرز مُهلکی تضعیف می‌کند».

البته ایران در آن حمله، پایگاه‌های جاسوسی و نظامی اسرائیل از جمله پایگاه نواتیم را که حفاظت‌شده‌ترین پایگاه نظامی دنیا توصیف می‌شود، درهم کوبید و فقط ذلت و خفّت ماجرا برای شاه خائن اردن بماند.

بیگاری کشیدن اخیر از عربستان و واداشتن او به انتحار با باقی‌مانده حیثیت خود نزد ملت‌های مسلمان، در حالی است که میدل‌ایست مانیتور، آبان ۱۴۰۰ با اشاره به «گاو شیرده» توصیف‌شدن سعودی از سوی ترامپ نوشت: «زمانی که ترامپ، عربستان را گاو شیرده توصیف کرد، بن‌سلمان احساس توهین نکرد. او چرا در مقابل توهین‌های مداوم رهبران غربی سکوت می‌کند، اما در لبنان تنش ایجاد می‌کند؟».

دونالد ترامپ سال ۱۳۹۵ در حالی که هنوز رئیس‌جمهور نشده بود، گفته بود: «عربستان برای ما مانند گاوی شیرده است که هر وقت دیگر نتواند دلار و طلا بدهد، دستور ذبح آن را صادر می‌کنیم و این واقعیتی است که همه دوستان و دشمنان آمریکا به ویژه خود مقامات سعودی از آن آگاهند. عربستان، باید سه‌چهارم ثروتش را به آمریکا بابت حمایت‌های ما بپردازد».

او پس از ریاست‌جمهوری هم در جریان نشست خبری مشترک با سران لتونی، لیتوانی و استونی گفته بود: «می‌خواهم از سوریه خارج شویم و به کشورمان بازگردیم، می‌خواهم کشور خود را بازسازی کنم، هفت تریلیون دلار صرف کردیم اما هیچ چیزی نگرفتیم. ما در این مورد خیلی جدی فکر می‌کنیم و به‌زودی در این مورد تصمیم قطعی خواهیم گرفت. من به ریاض گفتم اگر می‌خواهید در این‌جا بمانیم، پس هزینه‌اش را بپردازید». ترامپ، اردیبهشت ۱۳۹۷ هم در دیدار با محمد بن‌سلمان گفت: «عربستان سعودی جزو خریداران بزرگ ما بوده است. [خطاب به بن‌سلمان] یکی از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ شما خرید سهام و اقلام مختلف و تولید شغل برای آمریکایی‌ها است. من در ماه می در ریاض بودم. صدها میلیارد دلار به ایالات‌متحده بازگرداندیم. ما این را می‌دانیم و آنها هم می‌دانند». ترامپ سپس با نشان دادن چند لوح درباره خریدهای سعودی گفت: «اینها بعضی از چیزهایی هستند که از ما خریده‌اند. این یکی سه میلیارد دلار است، آن ۵۳۳میلیون دلار و آن یکی ۵۲۵میلیون دلار. این پول‌ها برای شما چیزی نیست؛ بیشتر بخرید این ۸۸۰میلیون دلار، این ۶۴۵میلیون دلار، این یکی ۶میلیارد دلار...».

اما بیش از صد میلیارد خرید نظامی از آمریکا- فقط ظرف یکی دو سال- نتوانست عربستان را به هنگام حمله متجاوزانه به یمن و تلافی‌شدن از سوی انصارالله، از گرداب نجات دهد و مانع از فرود آمدن موشک‌های در مناطق نفتی و نظامی شود. حالا هم به نظر می‌رسد اگر پای عربستان بیش از گذشته به بازی جنایتکارانه اسرائیل و آمریکا سُر بخورد، طرفی که بیش از همه زیان خواهد کرد، دولت سعودی است. مقاومت یمن نشان داده که کمترین ملاحظه‌ای درباره حامیان جنایات رژیم صهیونیستی ندارد.

دیگر خبرها

  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم