Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@17:16:09 GMT

نقشه گنج قلابی؛ راهنمای دستبرد یک‌میلیاردی

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۲۲۳۷

نقشه گنج قلابی؛ راهنمای دستبرد یک‌میلیاردی

مردی که دوستش نقشه گنج قلابی به او داده بود، برای انتقام‌گیری دست به سرقت میلیاردی از خانه وی زد.   به گزارش شرق، مردی چند روز پیش با حضور در دادسرای سرقت تهران اعلام کرد به خانه‌اش دستبرد زده و مبلغ یک میلیارد تومان طلا، سکه، ارز و پول نقد را دزدیده‌اند. کارآگاهان بعد از تشکیل این پرونده، تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند در حوالی خانه مال‌باخته تعدادی دوربین مداربسته وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌همین‌دلیل به بازبینی فیلم دوربین‌ها پرداختند و از این طریق توانستند تصویر سارق را به‌دست بیاورند. آن‌ها در مرحله بعدی فهمیدند این متهم سارقی سابقه‌دار است که قبلا نیز به جرم دزدی دستگیر شده بود.   مأموران فیلم‌ها را به مال‌باخته نشان دادند و او به‌محض دیدن تصویر سارق، او را شناخت و گفت: این مرد یکی از دوستانم به نام نادر است. من چندی قبل خودروی پژو ۲۰۶ او را خریده بودم و الان اتومبیل در اختیارم است. کارآگاهان وقتی دیدند همه قطعات این پازل کنار هم قرار گرفته است، نادر را در عملیاتی ضربتی بازداشت و او را به دادسرا منتقل کردند.   متهم در بازجویی‌ها اتهام سرقت یک میلیاردتومانی را قبول کرد، اما گفت: به قصد انتقام‌گیری دست به این دزدی زده است. نادر گفت: شاکی دروغ می‌گوید که خودروی من را خریده، بلکه ماجرا به‌گونه‌ای دیگر است. من قصد داشتم ماشینم را بفروشم و دنبال مشتری می‌گشتم تا اینکه شاکی وقتی موضوع را فهمید، به من پیشنهادی جدید داد.   او گفت: یک نقشه گنج دارد و شکی ندارد در آنجا مقدار زیادی گنج پنهان شده است. او همچنین گفت: خودش یک دستگاه گنج‌یاب فوق‌پیشرفته را از خارج وارد کرده است که ارزش بالایی دارد و با آن دستگاه و نقشه می‌توانم گنج بزرگی را پیدا کنم. او گفت: حاضر است آن‌ها را با اتومبیل من معاوضه کند. وقتی این پیشنهاد را شنیدم، وسوسه شدم و قبول کردم. نقشه گنج و دستگاه را از شاکی گرفتم و به منطقه‌ای که در نقشه آمده بود، رفتم. در آنجا خیلی سعی کردم با استفاده از دستگاه گنج را پیدا کنم. حتی مأموران به حرکات من مشکوک شدند و نزدیک بود دستگیر شوم و به‌سختی خودم را از آن مخمصه خلاص کردم.   متهم در ادامه اعترافاتش توضیح داد: بعد از کلی جست‌وجو بالاخره به این نتیجه رسیدم نقشه دروغ است و هیچ گنجی آنجا پنهان نشده است. از طرفی با پیگیری بیشتر فهمیدم دستگاهی که دوستم به من داده، در بازار ایران هم موجود است و می‌توان آن را با قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان خرید. آن موقع بود که اطمینان پیدا کردم سرم کلاه رفته است. به‌همین دلیل نزد شاکی برگشتم و ماجرا را برایش تعریف کردم و از او خواستم خودروام را پس دهد، اما او ادعا کرد من دروغ می‌گویم و گنج را پیدا و پنهان کرده‌ام. وقتی دیدم دوستم به‌هیچ‌وجه حاضر نمی‌شود ماشین را پس دهد، از او کینه به‌دل گرفتم و به‌همین‌دلیل به خانه‌اش دستبرد زدم.   بنا بر این گزارش، متهم در حال حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات درباره ادعای او ادامه دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سرقت میلیاردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کاظم موسوی با اعلام این خبر گفت: در روزهای اخیر همزمان با برداشت گندم از مزارع با شدت نزولات آسمانی خطر آسیب به گندم تولیدی کشاورزان وجود داشت اما با هماهنگی و مدیریت بحران از سوی فرمانداران، جهادکشاورزی، اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی این محصول حفظ شد.

وی افزود: حدود ۲۰ هزار تن گندم تولیدی در شهرستان‌های جنوبی در خطر نابودی به دلیل بارش باران و سیل بودند که با حمل به موقع به سیلو و انبارها و همچنین پوشاندن گندم‌های خریداری شده در فضای باز از خسارت جلوگیری شد.

موسوی ادامه داد: تا کنون در استان فارس بیش از ۶۰ هزار تن گندم به همت شبکه تعاون روستایی خریداری شده که از این میزان بیش از ۵۸ هزار تن به سیلو و انبارها حمل شده است.

موسوی یادآور شد: در حال حاضر ۲۰ مرکز خرید در شهرستان‌های جنوبی توسط شبکه تعاون روستایی فعال است که تا پایان برداشت گندم در سطح استان بیش از ۱۰۰ مرکز گندم مازاد کشاورزان را با نرخ تضمینی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای گندم معمولی و ۱۸ هزار تومان برای گندم دوروم تحویل خواهند گرفت.

کد خبر 6097965

دیگر خبرها

  • متهم کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی در گلوگاه دستگیر شد
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • ربودن دختر نوجوان؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل | اتفاق شیرین برای یک محکوم به قصاص که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما ...
  • ربودن دختر نوجوان در این شهر؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر نوجوان در تهران / متهم دستگیر شد
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • قتل زن میانسال در دعوای مادر و دختری | دختر جوان تا یک‌قدمی چوبه دار رفت
  • مجازات دختر‌ی که باعث مرگ مادر معتادش شد