Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بر اثربارش شدید باران و تگرگ به محصولات کشاورزی اعم از درختان انگور، سیب درختی و هسته دار، گوجه فرنگی، آفتابگردان، ذرت علوفه‌ای، صیفی جات و چغندر قند در اراضی زیر کشت واقع درروستا‌های بخش انزل، سرو، چنقرالو و نازلوی شهرستان ارومیه خسارت شدیدی وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی افزود: بر اساس برآورد‌های اولیه کارشناسان، در حدود ۵ هزار و ۶۸۲ هکتار از اراضی و باغات شهرستان ارومیه بر اثر بارش تگرگ و جاری شدن سیل دچار خسارت شده‌اند و از مجموع این میزان خسارت ۲ هزار و ۸۰۴ هکتار مربوط به اراضی زراعی و بقیه نیز مربوط به اراضی باغی است.

او با بیان اینکه محصولات کشاورزی ۴۷ روستای شهرستان ارومیه دچار خسارت شده است، ادامه داد: بدین منظورمقرر شده تا کارخانجات کنسانتره از سه شنبه ۱۹ شهریور، انگور باغداران مناطق خسارت دیده را با قیمت ۱۶۰۰ تومان و سیب را نیز با نرخ پایه ۷۰۰ تومان از کشاورزان خریداری کنند.

جلیلی بیان کرد: به تعداد ۲۱ راس دام نیز به ارزش ۴۲۰ میلیون ریال خسارت وارد شده است. میزان خسارت وارده به محصولات باغی نزدیک ۶۰ هزار تن و به محصولات زراعی بالای ۸۲ هزار تن برآورد می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، عدم تخصیص به موقع منابع مالی و اعتباری از طرف دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران بخشی از خسارت وارده به کشاورزان را یکی از چالش‌های مهم موجود بر سر راه توسعه فرهنگ صنعت بیمه کشاورزی در استان عنوان کرد و افزود: افزایش آگاهی کشاورزان و فرهنگ سازی برای ترویج بیمه محصولات کشاورزی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و نصب سامانه‌های ضد تگرگ و سرمازدگی در باغات استان و استفاده از ارقام دیررس، زود بازده و مقاوم به سرما را برای کاهش تاثیرات مخاطرات طبیعی در بخش کشاورزی استان را مهم ارزیابی کرد.


 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی جهاد کشاورزی دولت زمین سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۵۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟

مسعود اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزارهای آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

کد خبر 6096216

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟