Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، به همت مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، دوره آزاد آموزشی درآمدی تاریخی بر نظریه‌های معرفت؛ از افلاطون تا کواین با تدریس محمدرضا اسمخانی برپا می شود.

اسمخانی در معرفی این دوره می گوید: در این دوره می کوشیم نگاهی تاریخی به مجموعه‌ای از نظریه‌های فلسفی دربارۀ «معرفت» داشته باشیم که برای تبیینِ مسائلِ اصلیِ «معرفت‌شناسی» – سرشت، مبانی، و معیارهای معرفت - ارائه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظریه‌ها و مقولاتِ موردِ بحث در این دوره بدین شرح‌اند:

(۱) فلسفۀ باستان (معرفت‌شناسی افلاطون و ارسطو)؛

(۲) فلسفۀ مدرن (عقل‌گرایی دکارت، تجربه‌گرایی هیوم، فلسفۀ استعلایی کانت)؛

(۳) فلسفۀ معاصر ۱ (پراگماتیسم دیویی، پدیدارشناسی هوسرل، پوزیتیویسم منطقیِ اِیِر)؛

(۴) فلسفۀ معاصر ۲ (پوپر و عقلانیت انتقادی، ویتگنشتاین و مسئلۀ یقین، کواین و معرفت شناسیِ طبیعت‌گرایانه)،

(۵) مباحثِ ویژه (مسئلۀ گتیه و راه‌حل‌هایش؛ نگاهی به معرفت‌شناسی اجتماعی).

هدفِ اصلیِ این‌ دوره آشنایی با برخی از مهمترین ایستگاه‌های تفکّرِ فلسفی دربارۀ معرفت و سیرِ تحوّل‌شان است: از جستجوی مبادیِ معرفت در «جهان صُورِ مثالی» (افلاطون)، تا تلقّیِ معرفت همچون پدیده‌ای در بطنِ «جهان طبیعی» (کواین).

این دوره آموزشی از مهر تا دی ۹۸، چهارشنبه ها از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران واقع در خیابان حضرت ولی عصر(عج)، خیابان نوفل لوشاتو، کوی آراکلیان، پلاک ۴ برگزار می شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۶۶۴۰۰۸۸۸ تماس حاصل کنند.

کد خبر 4716902

منبع: مهر

کلیدواژه: مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران معرفت شناسی فلسفه غرب عاشورا کربلا امام حسین ع کنفرانس بین المللی معرفی کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ماه محرم مراسم عزاداری فعالیت های قرآنی رادیو گفتگو امام موسی صدر نشست علمی آیت الله مدرسی آیت الله جوادی آملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان

بنای رخت‌شوی‌خانه یا مجموعهٔ تاریخی رخت‌شوی‌خانه در قلب بافت تاریخی شهر زنجان که منطبق بر حصار قدیمی شهر می‌باشد، در یک منطقهٔ پرتراکم مسکونی قرار دارد.این بنا در حال حاضر تعمیر و مرمت شده و به عنوان موزهٔ مردم‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند از آن بازدید کنند. مجموعه‌‌ ی تاریخی‌ رخت‌شوی‌خانه‌، در فهرست‌ آثار تاریخی ایران‌ به‌ ثبت‌ رسیده‌ است‌ به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3076070 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند