Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،عالم وارسته حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین کورانی،بنیان‌ گذار و عضو فقید شورای رهبری حزب‌الله در قم و برادر حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی کورانی از محققان و نویسندگان برجسته حوزوی  پس از مدت ها تحمل رنج بیماری سرطان و پس از چندین بار سفر از محل اقامتش در لبنان به قم و تهران جهت درمان بیماری اش سرانجام در سن ۶۴ سالگی  دار فانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم تشییع پیکر این عالم مبارز ساعت ۱۶ امروز شنبه با حضور علما و اساتید حوزه علمیه و اقشار مختلف مردم از مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع)به سوی حرم بانوی کرامت برگزار و در جوار حضرت معصومه(س)خاکسپاری می‌شود.

مراسم یادبود ارتحال آن عالم فقید امشب پس از  نماز مغرب در مجتمع امام صادق (ع) واقع در بلوار معلم، معلم شرقى، نرسیده به میدان بسیج، کوچه ۹ برگزار می‌شود.

برگی از زندگی حجت‌الاسلام والمسلمین کورانی

 حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین کورانی در سال ۱۹۵۵ (۱۳۳۴ شمسی) در روستای یاطر در جبل عامل یعنی جنوب لبنان متولد شد،در ۱۳ سالگی به نجف رفت و تحت تاثیر افکار سید محمدباقر صدر و حزب الدعوه قرار گرفت.

 در سال ۱۹۶۹ در شهر مقدس قم رحل اقامت افکند و تحت تاثیر بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) قرار گرفت به طوری که  رژیم ستم شاهی او را از ایران اخراج کرد.

شیخ حسین کورانی در بلعبک لبنان با سید عباس موسوی در حوزه امام منتظر به تدریس دروس دینی و زبان فارسی پرداخت و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  به ایران باز گشت و مدیریت رادیو عربی اهواز را به عهده گرفت.

او که تا ۱۹۸۶ (۱۳۶۵ شمسی)در ایران بود، در  این مدت در تهران  ناظر بسیاری از برنامه‌ رادیو عربی  بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کورانی ، پس از ورود به لبنان به فعالیت‌های تبلیغی پرداخت ودر تأسیس حزب‌الله لبنان  نقش بسزایی داشت.

این عالم گرانقدر همانند برادرش شیخ علی کورانی تالیفات و مقالاتی در مورد امام زمان(عج)و از جمله پیرامون شخصیت امام خمینی(ره)چون بعد دولتمرد در شخصیت امام خمینى(س)،امام خمینی (ره) و استعمار از خود به یادگار گذاشت،مجموعه مقالات  این عالم مبارز پیرامون شخصیت امام خمینی  در مجله شعائر لبنان به چاپ می رسید.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از جماران، بیت امام خمینی (س) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

«انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت حزن و اندوه به اطلاع می رساند بانوی با فضیلتی از خاندان علم و تقوا، صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حایری یزدی و همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حایری یزدی در جوار رحمت الهی آرام گرفت. 

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد نو به سمت حرم مطهر و مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد. شرکت عموم طبقات مومنین بویژه روحانیت معظم موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

بیت امام خمینی (س)»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقابل ابرقدرت‌های چپاول‌گر ایستاده‌ایم
  • ما مقابل ابرقدرت‌هایی چپاول‌گر ایستاده‌ایم
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود