Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@04:19:20 GMT

وزیرکشور: برخوردی جدی با کشف‌حجاب داشته باشیم

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۲۶۶۵

وزیرکشور: برخوردی جدی با کشف‌حجاب داشته باشیم

به گزارش جهان نيوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در صد و بیست و سومین جلسه شورای اجتماعی کشور که صبح امروز در وزارت کشور با موضوع حجاب و عفاف برگزار شد، طی سخنانی گفت: موضوع حجاب یک مسئله بین‌بخشی بوده و گزارش‌ها حاکی است که حداکثر ۱۰ درصد افراد در جامعه نسبت به حجاب بی‌توجه هستند.
وی افزود: نوع بیان و داوری نسبت به این موضوع به دلیل تنوع گونه‌ای بوده که عده‌ای می‌پندارند که این عدد شاید بالاتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته حتی یک درصد این عدد هم مهم است و باید برای آن برنامه‌ریزی و نگاه واقع بینانه داشت.

وزیر کشور گفت: موضوع کشف حجاب برای ما در اولویت است که باید برخورد جدی و پیشگیرانه داشته باشیم و اولویت بعدی، موضوع سازمان یافته عمل کردن در این موضوع می‌باشد و اماکن عمومی نیز از اولویت‌های مدنظر ما در این زمینه ست.

رحمانی فضلی با بیان اینکه سعی داریم که برای این موضوع ستاد تشکیل دهیم، اظهار داشت: با ستاد میتوان بخوبی کار را پیش برد و می‌توان به فراتحلیل رسید.   وی با تاکید براینکه مسئله حجاب یک موضوع اعتقادی، قانونی و اجتماعی ماست، تصریح کرد: باید با این موضوع اجتماعی، به صورت اجتماعی برخورد و باید با مشارکت مردم و با ایجاد مشوق‌های برای مردم به این موضوع ورود کرد.

وزیر کشور گفت: در ایام عاشورا که آن را پشت سر گذاشتیم، کسی در کشور نبود که احساس مشترک عزاداری نداشته است و همه عزاداری کردند، باید موضوع حجاب را به این رساند که همه احساس مشترک داشته باشند. در صورت مواجهه با موارد علنی، قانون مصرّح است و دستگاه‌های قانونی باید ورود کنند. نگاه ما به این مسئله باید ۹۵ درصد ایجابی و ۵ درصد سلبی باشد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، مجلس، قوه قضائیه بر این موضوع تاکید داشته و بیش از ۹۰ درصد مردم هم حجاب را رعایت می‌کنند. نقش فضای مجازی در این مسئله مشهود است و فضای مجازی می‌تواند وسیله‌ای برای افزایش علم و سهولت باشد، ولی دستگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های فرهنگی آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

وزیر کشور گفت: باید از سیاسی شدن و دو قطبی شدن موضوع حجاب پرهیز شود و نباید با اعتقادات جامعه به عنوان ابزار سیاسی برخورد کرد.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: ما در موضوع حجاب ظرفیت‌های زیادی داریم که در این زمینه فعالیت می‌کنند. کارخانه‌ای را در چهارمحال بختیاری دیدم که به صورت سه شیفته چادر مشکی تولید می‌کرد و می‌گفتند که کالا در انبار نداریم و تولیدات خود را روانه بازار کرده‌ایم. پیشنهاداتی نیز دربازه تقویت تولید چادر مشکی ارائه شده است و پیشنهادی نیز مبنی بر اینکه تا زمانی که نیاز ورود چادر مشکی به کشور وجوددارد، عوارض آن را صفر کنیم.

وی گفت: باید در این موضوع مخاطب‌شناسی صورت بگیرد و نمی‌توان با نسخه‌ای واحد برای کل کشور اقدام کرد، باید تفاوت‌ها و تشابه‌ها در نظر گرفته مد نظر قرار داده شود. با جامعه‌ای از جوانان مواجهیم که نسبت به شرعی و ضروری بودن حجاب اقناع سازی نشده‌اند و باید در این زمینه اقناع سازی شود.   منبع:تسنیم کپی متن خبر برچسب ها: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور کشف حجاب

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور کشف حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در برخی از عرصه‌ها مانند معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم، گفت: وجود افرادی مانند شیخ بهایی در زمان صفویه موجب شد که امروز آثار برجسته معماری را در کشور داشته باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار اعضای هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: کار ویژه بانوان با رویکرد اسلامی در قم نیازمند رویکردهای ویژه محتوایی است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه، اخلاق و فقه سه زاویه دید هستند که در عمق دانش تحول آفرین می‌شوند، بیان کرد: این سه زاویه دید با شعار محقق نخواهند شد بلکه باید در لایه‌های عملیاتی به آن توجه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در برخی از عرصه‌ها مانند معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم، عنوان کرد: وجود افرادی مانند شیخ بهایی در زمان صفویه موجب شد که امروز آثار برجسته معماری را در کشور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: علت این اتفاق این بود که شیخ بهایی بر فقه و معارف الهی مسلط و در علوم روز نیز صاحب نظر بودند و امروز باید به پرورش چنین افرادی توجه داشته باشیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، خاطرنشان کرد: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در موضوع زن الگوهایی در جامعه خلق کرده است، افزود: دشمن از این موضوعات آگاهی دارد ولی تلاش می‌کند با بزرگ‌نمایی نقاط ضعف این دستاوردها را نادیده بگیرد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه منطق زن مسلمان پیشتاز موفق در عرصه‌های گوناگون و متعهد به ارزش‌های الهی الگوی مدنظر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: این الگو باید ساخته شده و در متن تمام کارها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید دانشگاه حضرت معصومه(س) به طور ویژه به این موضوع بپردازد، اظهار داشت: ارتباط دانشگاه با جامعه الزهرا(س) باید موجب نقش آفرینی‌های مشترک شود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید بنیه علمی قوی داشته باشد، بیان کرد: بعد بین‌المللی دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند به عنوان یک محور مهم در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه البته در درجه نخست باید دانش فنی لازم در این دانشگاه تولید شود، گفت: در عصری قرار داریم که دشمنان از بسیاری از اقدامات خود ناامید شده و کارزار فرهنگی سنگینی را به وجود آورده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی حوزه و دانشگاه حضور اثرگذار در این کارزار فرهنگی است، مطرح کرد: جامعه خوبی داریم و اگر حوزه و دانشگاه به خوبی نقش آفرینی کنند، وضعیت بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • معاون وزیر کشور: همه قوا در «طرح نور» حامی فراجا هستند
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • معاون وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد/ یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند