Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چالدران گفت: زلزله 4.4 ریشتری چالدران هیچ خسارتی به اماکن تاریخی منطقه وارد نکرده است.

‌محرم عبدالله‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌ با اشاره به وقوع زلزله 4.4 ریشتری که  در عمق 10 کیلومتری زمین در شب گذشته در سیه چشمه آذربایجان غربی رخ  داد، گفت: بلافاصله بعد از رخداد این حادثه طبیعی که در ساعت 20:3  دقیقه به وقوع پیوست مامورین اداره میراث فرهنگی و گردشگری چالدران جهت بررسی وضعیت حاکم بر اماکن تاریخی این شهرستان به قره کلیسا و مقبره سید صدرالدین اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چالدران در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه زلزله چالدران به اماکن تاریخی این شهرستان خسارت مالی وارد نکرده است افزود: استحکام و قدرت این دو بنای تاریخی به گونه ای است که قابل تحمل در برابر زلزله های بیش از این نیز است.

به گزارش ایسنا؛ شهرستان چالدران در شمال آذربایجان غربی واقع شده است که دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی غنی از جمله قره کلیسا، مقبره سید صدرالدین، چشمه های آبگرم طبیعی، دشت زیبای چالدران در دامنه کوههای آرارات و غیره است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان با اشاره به افزایش بازدید گردشگران از باغ فین گفت: ۵۵ هزار نفر در دو روز پنج‌شنبه و جمعه از مجموعه جهانی باغ فین بازدید کردند.

احمد دانائی‌نیا افزود: خانه تاریخی بروجردی با بیش از ۹ هزار نفر و محوطه باستانی سیلک با بیش از ۳ هزار نفر در رتبه‌های بعدی این آمار قرار دارند.

وی گفت: جاذبه‌های تاریخی منطقه فرهنگی کاشان همه ساله با آغاز فصل بهار و موسم گل و گلاب در شهرستان کاشان در هم می‌آمیزد و به تناوب تا اواخر خردادماه در بیشتر نقاط شهرستان کاشان پذیرای خیل عزیمی از گردشگران می‌شود.
باغ فین کاشان پانزدهم آذر سال ۱۳۱۴ خورشیدی با شماره ۲۳۸ در فهرست آثار ملی کشور ثبت و در زمستان ۱۳۸۹ به همراه چند باغ ایرانی دیگر، به ثبت جهانی رسید.

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است