Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@22:16:25 GMT

۸۵ درصد خانه‌های منطقه حصیرآباد اهواز فاقد سند هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۸۴۲۳

۸۵ درصد خانه‌های منطقه حصیرآباد اهواز فاقد سند هستند

مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی منطقه حصیرآباد اهواز با اشاره به این‌که ۸ هزار و ۱۴۰ نفر شاغل و ۷ هزار نفر در این منطقه بیکار هستند، گفت: ۸۵ درصد خانه‌های منطقه حصیرآباد فاقد سند هستند. ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، جمال عالمی نیسی در جلسه کارگروه سلامت، اجتماعی و خانواده خوزستان که در سالن جلسات دفتر حوزه استاندار برگزار شد، اظهار داشت: براساس آمایش منطقه عین دو اهواز، حکایت از وجود مشکلات و مسائلی همچون بی‌سوادی، آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ضرورت اجرای عدالت اجتماعی، بیان کرد: در زمینه مسائل اجتماعی کم کاری صورت گرفته است و در همین راستا مشکلات بسیاری به همراه داشته است.

فرماندار اهواز با اشاره به این‌که علاوه بر گزارش و تحلیل، نسخه درمان برای مناطقی همچون عین دو و حصیرآباد ارائه شود، ادامه داد: تحلیل و گزارش‌های تهیه شده توسط دفتر تسهیلگری و توسعه محلی به عنوان محور فعالیت‌ها قرار گیرد.

پیگیر آسیب‌های زنان سرپرست خانوار مناطق عین دو و حصیرآباد

سیده فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به آمارهای ارائه شده درباره زنان سرپرست خانوار در مناطق عین دو و حصیرآباد، اظهار داشت: این زنان تحت حمایت هیچ نهادی اعم از کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیستند.

وی بیان کرد: باتوجه به میزان بی‌سوادی در مناطق عین دو و حصیرآباد اهواز پیگیری‌های لازم برای رفع این معضل در حال انجام است.

آمادگی ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم

همچنین عبدالنبی سواعدی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خوزستان از آمادگی این مجموعه برای افزایش و ارتقای تجهیزات باهدف آموزش به شهروندان منطقه عین دو اهواز و حصیرآباد خبرداد.

در ادامه حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان به آمادگی این معاونت برای همکاری با دیگر دستگاه‌ها برای بررسی آسیب‌ها و مقابله با آنها اشاره کرد.

همچنین در بخش دیگر، زهرا جمشیدی با اشاره به منطقه حصیرآباد اهواز با 85 هکتار و 23 هزار نفر جمعیت، اظهار داشت: آسیب‌هایی همچون اعتیاد در این منطقه بسیار وجود دارد و مسأله اقتصادی دومین آسیب این منطقه است.

وی با اشاره به این‌که میزان جمعیت در بخش پرتراکم 11 هزار و 800 نفر با میزان تراکم 218 درصد است، بیان کرد: 50 درصد افراد منطقه حصیرآباد اهواز مجرد، 8 هزار و 140 نفر شاغل و 7 هزار نفر نیز بیکار هستند.

حضور شبانگاهی امام جمعه اهواز در میان مردم عین دو+تصویراهواز|نیروهای سپاه و بسیج دست به کار شدند؛ تخلیه آب منطقه عین دو تا فرداپس‌زدگی فاضلاب در محله عین دو اهواز + تصاویر

مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی منطقه حصیرآباد اهواز خاطرنشان کرد: آسفالت، فاضلاب، اعتیاد، بیکاری و فقر، ترافیک و ازدحام جمعیت، روشنایی معابر، بهداشت و نظافت، پارک و فضای سبز مهم‌ترین مشکلات مردم منطقه حصیرآباد اهواز براساس اولویت است.

وی با اشاره به این‌که 85 درصد خانه‌های منطقه حصیرآباد فاقد سند هستند، ادامه داد: باید برای رفع این مسأله براساس قانون اقدامات لازم انجام شود تا شاهد توسعه منطقه و ارزش افزوده خانه‌ها شویم.

به گزارش تسنیم در پایان جلسه کارگروه سلامت، اجتماعی و خانواده خوزستان مصوب شد که اولین جلسه دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی خوزستان با رئیس برنامه و بودجه استان تشکیل و محورهای مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین مصوب شد تا به صورت ماهانه یا دو هفته یکبار مدیران دستگاه‌های مختلف به تفکیک با مدیران دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی خوزستان جلسات برای بررسی مشکلات تشکیل شود.

انتهای پیام/ ت

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم پیغان ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: روز دوم رقابت علمی کنکور در سال ۱۴۰۳، امروز جمعه (هفتم اردیبهشت ماه) با حضور داوطلبان گروه علوم تجربی در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

وی افزود: بیش از ۷۱ هزار شرکت کننده در استان خوزستان در نوبت اول شرکت داشتند که ۶۰ درصد دختر و ۴۰ درصد پسر بودند.

پیغان ادامه داد: شهرستان اهواز با ۲۰ هزار نفر بیشترین شرکت کننده در استان خوزستان و گروه علوم تجربی بیشترین داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری امسال را تشکیل دادند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: از تعداد ۲۰ هزار نفر شرکت کننده اهوازی، ۱۰ هزار نفر آزمون خود در دانشگاه شهید چمران باهم رقابت کردند.

وی گفت: دانشکده‌های علوم، کشاورزی، مهندسی، اقتصاد و علوم اجتماعی، ادبیات و علوم انسانی، علوم تربیتی و روان‌شناسی و الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان این داوطلبان بودند.

کد خبر 6089018

دیگر خبرها

  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران