Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@19:02:18 GMT

فرسودگی ۳۰ درصد مدارس شهرستان ابهر

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۶۱۰۲

فرسودگی ۳۰ درصد مدارس شهرستان ابهر

مدیر آموزش و پرورش ابهر گفت: ۳۰ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده است.

به گزارش ایسنا، عباس عزیزخانی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ابهر با بیان این‌که برنامه کوتاه‌مدت یک ساله و برنامه سه ساله آموزش و پرورش شهرستان ابهر در چارچوب سند تحول بنیادین تدوین شده است، تصریح ‌کرد: سند تحول بنیادین بر اساس ایجاد تحولی عمیق در مفاهیم نظری، فرآیندها و کارکردها تنظیم شده است که معلم در آن نقش راهبری را برای رساندن دانش‌آموزان به قله‌های انسانیت، علم، ادب و اخلاق بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم ایجاد فضایی شاد و بانشاط برای دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی به‌ویژه ایام بازگشایی مدارس، گفت: مدیران مدارس در اجرای برنامه‌های آغاز سال تحصیلی جدید حفظ کرامت، عظمت و حریم محرم را مورد توجه قرار دهند.

این مسئول، آغاز مهر و روز بازگشایی مدارس را جشن ملی عنوان و از اجرای طرح ایستگاه مهر و طرح کاروان مهر با حضور مسئولان شهرستان در مدارس ابهر خبر داد.

عزیزخانی با تاکید بر ضرورت تعامل شهرداری‌ها با آموزش و پرورش و تلاش برای رفع نیازهای مدارس به‌ویژه شاداب‌سازی فضای بیرونی مدارس، آسفالت‌ریزی، لکه‌گیری و رنگ‌آمیزی معابر منتهی به مدارس و خط‌کشی محل عبور و مرور دانش‌آموزان، گفت: آموزش و پرورش متعلق به همه است و همه مسئولان و مدیران مدارس باید زمینه ایجاد یک روز خاطره‌انگیز را در اذهان دانش‌آموزان فراهم کنند.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر ۲۵۷ مدرسه در شهرستان ابهر فعال است، عنوان کرد: این مدارس پذیرای بیش از ۲۹ هزار دانش‌آموز در اول مهر خواهند بود.

عزیزخانی، کلاس‌های چند پایه را یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش ابهر بیان کرد و افزود: در حال حاضر ۶۱۶ کلاس چند پایه‌ای در ابهر فعال است که اغلب این کلاس در مناطق روستایی که جمعیت کمتری دارند، فعال هستند.

وی، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آموزش و پرورش ابهر را کمبود فضای آموزشی عنوان کرد و گفت: چند پروژه نیمه‌کاره در ابهر وجود دارد که با تسریع در روند ساخت آن‌ها شاهد رفع بخشی از مشکلات کمبود فضای آموزشی خواهیم بود که از مهم‌ترین این مدارس می‌توان به مدرسه راهنمایی شهرک‌ فرهنگیان، مدرسه ابتدایی گلشهر و پروژه الزهرا که بیش از هشت سال است، نیمه‌تمام مانده، اشاره کرد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ابهر با بیان این‌که استخر دانش‌آموزی ابهر نیز هشت سال است که نیمه‌تمام مانده است، ادامه داد: این استخر در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عزیزخانی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز و مدرس‌یار، پیشنهاد کرد نسبت به تبدیل و تخصیص جرایم غیرعمد دادگستری برای امر مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری اقدام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرسودگی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد،حمید طریفی حسینی افزود: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

او اضافه کرد: ابتدا پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود پس از آن خانواده‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده، مستندات لازم را به مدرسه برده و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

وی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد: محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناطق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند برای برخی مدارس خاص که در مرز بین مناطق آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

 وی در پایان گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است و  ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد