Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@02:25:43 GMT

اجرای 29 رویداد گردشگری فرهنگی ـ مذهبی در فارس

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۹۰۵۹

اجرای 29 رویداد گردشگری فرهنگی ـ مذهبی در فارس

به گزارش ایكنا از فارس، سیدمؤید محسن‌نژاد، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی فارس امروز، 25 شهریور در جمع خبرنگاران از اجرای 29 رویداد گردشگری با هدف ایجاد جاذبه‌ها و مسیرهای جدید گردشگری در این استان خبر داد و گفت: بعضی از این رویدادهای 29 گانه می‌تواند به شکل پیوسته و در فاصله زمانی بلند مدت یک یا دو ماهه اجرا شود تا فعالان این حوزه امکان پیش‌بینی تور را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این رویدادها شامل جشنواره گل و گلاب میمند فیروزآباد، جشنواره گل و گلاب لایزنگان داراب، جشنواره عرقیات و سوغات شیراز، جشنواره گردشگری رمضان، برنامه‌های روز جهانی صنایع دستی، رویداد کارآفرینی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پارس، نمایشگاه فارس در یک نگاه، جشنواره انار ارسنجان، جشنواره غوره دشمن زیاری نورآباد ممسنی، جشنواره نان‌های سنتی لارستان، جشنواره برفی و ورزش‌های زمستانی سپیدان و جشنواره گل نرگس کازرون است.
محسن‌نژاد ادامه داد: سوگواره گردشگری محرم و بصیرت عاشورایی، جشنواره انگور بوانات، جشنواره پالوده شیرازی و گرامیداشت شیخ اطعمه، جشنواره خرمای خشت کازرون، جشنواره انجیر استهبان، جشنواره اسب نورآباد ممسنی، برنامه‌های روز جهانی گردشگری، جشنواره گردوی بوانات، برنامه‌های روز روستا، جشنواره خوراک‌های سنتی استان فارس، سوگواره یاس نبوی، جشنواره بلوط زاگرس، جشنواره عشایر فیروزآباد هم از برنامه‌های گردشگری فارس به شمار می‌رود که بعضی ملی و برخی محلی اجرا شده یا در دستور کار قرار دارد.
وی بیان كرد: مجری رویدادهای گردشگری سازمان‌های مردم نهاد، جوامع محلی و مسئولان اجرایی هر منطقه هستند و سیاست‌گذاری و تدوین از طریق سازمان میراث انجام می‌شود.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی فارس گفت: با راه‌اندازی دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری زمینه ساماندهی بیشتر رویدادهای گردشگری فراهم خواهد شد.
محسن‌نژاد همچنین تاکید کرد: با برگزاری این رویدادها علاوه بر بهره‌مندی مردم، گردشگران با فرهنگ مردم، اقلیم، لباس‌ها و خوراک‌های سنتی آشنا می‌شوند و زمینه جذب بیشتر گردشگر فراهم می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي رويداد گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی

دبیر جشنواره «زیر سایه خورشید» استان کرمان گفت: هم‌زمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا (ع)، استان کرمان میزبان کاروان رضوی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حسن محمدی‌پور، امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از حضور کاروان رضوی و برگزاری جشنواره «زیر سایه خورشید» در استان کرمان برای هفدهمین سال متوالی خبر داد و اظهار کرد: دهه کرامت و ولادت امام هشتم شیعیان (ع) فرصت مغتنمی برای گسترش و نشر معرفت و معنویت دینی و ترویج معارف رضوی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره «زیر سایه خورشید» به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی و تشکل‌های عضو شبکه جوانان رضوی برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در استان کرمان با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در قالب ستاد برگزاری جشنواره «زیر سایه خورشید» برنامه‌ریزی می‌شود.

دبیر جشنواره «زیر سایه خورشید» استان کرمان شعار برنامه‌های سال‌جاری جشنواره را «با شما سربلندیم» اعلام کرد و گفت: استان کرمان از جمعه بیست‌ویکم اردیبهشت تا دوشنبه سی‌ویکم اردیبهشت به مدت ۱۱ روز میزبان چهار کاروان متشکل از خادمین حرم امام رضا (ع) برای برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی است.

وی با بیان اینکه این کاروان‌ها به منظور شرکت در ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی ویژه ولادت امام رئوف به ۱۰۰ شهرستان، شهر بخش و روستای استان سفر می‌کنند، بیان کرد: جشن «زیر سایه خورشید» در شهرستان کرمان با حضور کاروان رضوی و کرسی تلاوت قرآن توسط استاد حاج‌احمد ابوالقاسمی، سخنرانی حجت‌الاسلام فرحزاد، شعرخوانی صابر خراسانی و مولودی‌خوانی حاج‌سیدمهدی میرداماد بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می‌شود.

محمدی‌پور برافراشتن و اهتزاز پرچم گنبد منور امام رضا (ع) را از دیگر برنامه‌های این جشنواره دانست و گفت: در جشن «زیر سایه خورشید» به شرکت‌کنندگان به قید قرعه جوایزی ارزنده از جمله کمک هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا می‌شود.

وی دیدار با ائمه جمعه، علما و مسئولان استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، دیدار با کارکنان ادارات، دیدار با صنعتگران، دیدار با اصناف و بازاریان، دیدار و عیادت از جانبازان، بیماران و سالمندان، دیدار با ایتام و کودکان بی‌سرپرست، غبارروبی مزار شهدا، شرکت در دعای ندبه و نماز جمعه، حضور در جشن «شکوفه‌های نور» ویژه دختران، حضور در مراکز اصلاح و تربیت و زندان‌ها، حضور در مراکز آموزشی نیروهای مسلح و حضور در بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌های کاروان رضوی در استان کرمان برشمرد.

کد خبر 751332

دیگر خبرها

  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی