Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه شورای عالی هلال احمر دوشنبه ۲۵ شهریورماه با حضور جمعی از اعضا برگزار و گزارشی از اقدامات یک ماهه اخیر ارائه و بحث و بررسی‌های لازم انجام شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر پیوندی رییس جمعیت هلال احمر در ابتدای این جلسه با اشاره به سالگرد زلزله تلخ طبس در ۴۱ سال گذشته تاکید کرد: امروز جلسه شورای عالی جمعیت در حالی برگزار می‌شود که در سالگرد زلزله ۷٫۸ ریشتری طبس با حدود ۲۵ هزار کشته قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاد جانباختگان این حادثه را گرامی می‌داریم و باید به یاد داشته باشیم که زلزله همیشه در کمین ماست، حتی در پایتخت ایران اسلامی.

رییس جمعیت هلال احمر در این جلسه با اشاره به تصویب قانون جدید سازمان مدیریت بحران کشور، اظهار امیدواری کرد که بتوان با توجه به ظرفیت‌های این قانون برای کاهش تلفات ناشی از سوانح و حوادث بزرگ اقدامات موثری انجام داد.

وی با اشاره با پایان ماموریت هلال احمر در حج تمتع سال ۹۸ از آمادگی جمعیت هلال احمر برای عملیات بزرگ امدادی، بهداشتی و درمانی در اربعین امسال با شکل گیری قرارگاه مرکزی در ستاد جمعیت هلال احمر خبر داد.

در این جلسه با حضور محمد نصیری رییس سازمان داوطلبان گزارشی از برگزاری دومین دوره طرح نذرآب در استان‌های جنوب شرقی کشور ارایه و با مشارکت اعضا بررسی‌های لازم برای افزایش سطح کیفی و کمی آن بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

ارائه گزارشی از خدمات جمعیت هلال احمر در مراسم حج تمتع امسال با حضور دکتر حلی ساز، رییس مرکز پزشکی حج و زیارت از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هلال احمر دکتر پیوندی شورای عالی جمعیت زلزله بلایای طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۲ استان طی چهار روز گذشته خبرداد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در کشور گفت: از چهارم اردیبهشت ماه تا صبح امروز در ۵۶ شهرستان از ١٢ استان شامل اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد خدمات امدادی مربوط به سیل و آبگرفتگی ارائه شد.

وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درپی اعلام هشدار سازمان هواشناسی در این استان‌ها در آماده‌باش کامل قرار داشتند، گفت: در این مدت زمان، به ۳۰۷۱ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد ۱۹۱ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۱۲۲ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند. همچنین امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۸۷ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۸۰ تیم عملیاتی، شامل ۶۹۰ امدادگر در این ماموریت‌ها مشارکت داشتند، گفت: در این چهار روز ۸۷ عملیات امدادی به اجرا درآمد و در جریان آن ٢٥ تخته چادر، ٤٢١ تخته پتو، ٢٤٦ تخته موکت، ٥٩١ کیلوگرم نایلون، ٢٣٠ بسته غذایی، ٣٥٦ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار