Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@14:32:25 GMT

پولسازی خانواده‌ای 35 نفره در «دورنیان»

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۵۹۹۴

پولسازی خانواده‌ای 35 نفره در «دورنیان»

به همت سازمان جهادکشاورزی استان همدان، تور رسانه ای برای بازدید از بزرگترین باغ های سیب استان ترتیب داده شد. به همراه جمعی از خبرنگاران عازم شهر رزن شدیم، از رزن 5 کیلومتر به سمت شمال استان حرکت کردیم و به شرکت کشاورزی برادران شیخلر رسیدیم.

به گزارش ایسنا، 35 پسر عمو، پدر و پسر و برادرزاده در کنار هم با کارگروهی 55 هکتار از دشت های رزن را به باغ های سیب پر محصول تبدیل کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان در این بازدید، سیب را به عنوان نخستین محصول تولید باغی در دنیا معرفی کرد و گفت: در استان همدان رتبه اول تولیدات کشاورزی متعلق به انگور است و سیب دومین محصول تولیدی و گردو و خرما به ترتیب در جایگاه های بعدی از نظر حجم تولیدات کشاورزی قرار دارند.

ماشالله مرآتی با اشاره به وجود دو نوع شیوه برای تولید سیب اظهار کرد: در شیوه پایه بذری که پس از 5 سال مزرعه به باردهی می رسد، میزان قابل توجهی آب صرف می شود و در نوع دوم تولید سیب که به عنوان شیوه پایه رویشی معروف است، میزان باردهی محصول بیشتر و مصرف آب کشاورزی کمتر است.

وی شیوه پایه رویشی یا پایه مالینگ را توضیح داد و افزود: این شیوه با عنوان پایه کوتاه نیز در میان کشاورزان شناخته شده است که موجب افزایش باردهی محصول تا 90 درصد و افزایش کیفیت سیب تولیدی می شود.

مرآتی مدیریت منظم تر و کارآتر را به عنوان مزایای این نوع از نحوه تولید سیب عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به کمبود آب که در استان با آن مواجه هستیم، در این نوع کاشت، مصرف آب کم و بازدهی بیشتر است.

وی پایه مالینگ را به سه دسته تقسیم کرد و یادآور شد: نهال های پایه کوتاه، نیمه پاکوتاه و پایه بلند از جمله نهالهایی هستند که در کشور تولید می شوند و با تراکم بالایی که دارند میزان محصول فراوانی را تولید می کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان عنوان کرد: 376 هکتار باغ پایه مالینگ در استان داریم که بیشترین اراضی زیرکشت این محصول با 236 هکتار در شهرستان رزن قرار دارد و ظرفیت تولید سیب امسال این شهرستان بیش از 700 تن پیش بینی شده است و با اصلاح پایه های رویشی این محصول می توانیم میزان صادرات این محصول را افزایش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان رزن با در اختیار داشتن هزار و 215 هکتار اراضی زیرکشت سیب مقام دوم استان را دارد، خاطرنشان کرد: 2 هزار و 811 هکتار از اراضی استان زیرکشت سیب قرار دارد و با توجه به اینکه بیش از هزار و 200 هکتار آن در رزن است، می توانیم تولید 123 هزار و 699 تن سیب را در استان پیش بینی کنیم.

مرآتی همچنین بیان کرد: هم اکنون استان همدان رتبه هفتم کشور را در تولید سیب دارد و در حال حاضر این محصول به عنوان چهارمین محصول استان از لحاظ وسعت سطح زیرکشت در استان است که به زودی به رتبه دوم خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت کشاورزی شیخلر در سخنانی اظهار کرد: 50 نفر نیروی کار ثابت در این مجموعه به فعالیت مشغول هستند که سالانه به صورت فصلی 10 هزار کارگر روزمزد در زمان برداشت محصول در این مرزعه اشتغال دارند.

داوود شیخلر با اشاره به سرمایه گذاری 3 میلیارد تومانی برای احداث سردخانه افزود: یک سردخانه 10 هزار تنی در حال احداث است که در فاز اول بخشی از آن با ظرفیت 5 هزار تن اجرا شده و سردخانه دیگری با ظرفیت 3 هزار تن در حال احداث است.

وی در ادامه از دریافت یارانه های حمایتی سازمان جهادکشاورزی استان سخن گفت و اظهار کرد: مزرعه پدری من با درختان سیبی که با شیوه بذری پرورش یافته بودند، از سالها پیش وجود داشت و بسیاری از بستگان تحصیلکرده به ویژه خودم که تحصیلات دانشگاهی در زمینه کشاورزی داشتم به سبب اینکه شغلی نداشتم، قصد مهاجرت داشتم که با حمایت های معنوی بخش باغداری جهادکشاورزی استان به فکر احداث این مزرعه و جلب همکاری سایر بستگان افتادم و با حمایت های پدر، عموها و پسرعموها موفق به راه اندازی این مرزعه وسیع شدیم.

شیخلر پدر خود را به عنوان بزرگترین حامی و ستون اصلی ایجاد این مزرعه معرفی کرد و گفت: مزرعه جدید در حدود 5 سال است که راه اندازی شده و مزرعه قدیمی تر 10 سال قدمت دارد و مزرعه اصلی که همان مزرعه پدری مان است، دارای درختان سیب بذری است و قدمت طولانی دارد.

سایر عمو ها و برادران صحبت های شیخلر را تأیید کردند و همه وجود پدر ایشان را به عنوان فردی باتجربه در امر باغداری سیب معرفی کردند.

در ادامه از روستای پدری صاحبان مزرعه شیخلر بازدید به عمل آمد، روستای سرسبز و با صفای دورنیان که به واسطه وجود این مجموعه کشاورزی شغل هایی در زمینه فرآوری سیب و تولید سرکه سیب نیز برای زنان روستا ایجاد شده است.

صاحبان مجموعه کشاورزی شیخلر از شرایط سخت و پیچیده ای که در زمینه صادرات با آن مواجه بودند اعلام نارضایتی داشتند و در کنار سایر مشکلاتی که اغلب تولیدکنندگان بخش کشاورزی با آن مواجه هستند، مشکلاتی که امور آب منطقه ای در ممنوعیت استفاده از چاه های آب برای آنان ایجاد کرده، بیشتر مطرح است که امیدواریم مشکلات موجود به زودی مرتفع شود.

گفتنی است؛ دورنیان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان رزن در استان همدان است. این روستا در دهستان خرقان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395، جمعیت آن 342 نفر (109 خانوار) بوده‌است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد كشاورزي سيب باغ سيب شهر رزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟

 نمایشگاه خودرو پکن که پنجشنبه افتتاح شده بود روز گذشته با رونمایی از تیگو 9 پلاگین هیبرید، محصول هوشمند چری، ابعادی جهانی پیدا کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نمایشگاه خودرو پکن 25 آوریل 2024 با حضور چری با موضوع «انرژی جدید، محیط‌زیست جدید، عصر جدید» افتتاح شد. در طول نمایش، داستان برند خانواده تیگو با تمرکز بر فلسفه اصلی «فتح با تو؛ نگهبانی عشق» آشکار شد.

در این رویداد نمایش جهانی Tiggo 9 PHEV توجه بسیاری به خود جلب کرد. تیگو 9 به‌ عنوان محصول سنگین‌وزن جدید چری در سال 2024، اولین حضور خود را در نمایشگاه خودرو پکن تجربه کرد. 

این محصول به‌ عنوان رده‌بالاترین مدل در خانواه تیگو، به اندازه بزرگ‌تر، عملکرد قوی‌تر و تجربه لوکس‌تر تکیه می‌کند تا سری Tiggo را به چالش بکشد و استانداردهای لوکس را دوباره تعریف کند و محرک ادامه روند صعودی برند باشد.

میراث طراحی شکیل

تیگو 9  مفهوم طراحی مناسب خانواده را با شکل کلی پایدار و شکیل به ارث برده است. جلوپنجره الماسی، چرخ‌های بزرگ و چراغ‌های عقب از نوع جلویی حس طراحی آن را برجسته می‌کند.

فضای داخلی کابین خلبانی پیچیده با مقدار زیادی چرم و مواد بافت چوبی دارد که با صفحه کنترل مرکزی بزرگ هماهنگ شده و حس قوی‌ای از تکنولوژی و تجمل  ایجاد می‌کند. 

محصول جدید چری مجهز به نسل جدید ابر هیبریدی Q-POWER چری است که از مزایای قدرت قوی، مصرف سوخت پایین و شارژ سریع برخوردار است. مصرف سوخت این سری تنها 5.2 لیتر در هر 100 کیلومتر و برد جامع آن بیش از 1400 کیلومتر است.

این محصول 30 تا 80 درصد باتری را در 20 دقیقه شارژ می‌کند؛ این اولین بار است که حداکثر توان 6.6 کیلووات تخلیه خارجی را در خود جای می‌دهد و سناریوهای استفاده از وسایل نقلیه در فضای باز را بسیار غنی می‌کند.

تیگو 9  مجهز به رانندگی خودکار سطح L2.5، با 19 عملکرد ADAS مانند APA، LKA و DOW است. در عین حال، تیگو 9  با استاندارد ایمنی پنج‌ستاره عرضه می‌شود؛ بیش از 85 درصد از خودرو از فولاد با مقاومت بالا استفاده می‌کند که استانداردهای ایمنی پنج‌ستاره جهانی مانند C-NCAP، ANCAP و EUCAP را برآورده می‌سازد.

ایمنی هوشمند خودرو لاکچری

تیگو 9  یک شاسی‌بلند پرچمدار است که لاکچری، هوشمندی و ایمنی را ادغام می‌کند و با دقت برای حرفه‌ای‌های سطح بالا که کیفیت زندگی عالی را دنبال می‌کنند ساخته شده است.

این خودرو از کلیدواژه‌های زیباتر، مجلل، هوشمندتر و دوستدار محیط‌زیست برای سفر حمایت و هر سفری را به نماد زندگی باکیفیت تبدیل می‌کند.

تیگو 9  با ویژگی‌های فنی، لوکس و تجاری خود کاملاً نیازهای سفر آنها را برآورده می‌کند و به شما اجازه می‌دهد از لذت سفر باکیفیت حتی در زندگی کاری پرمشغله‌تان لذت ببرید.

در آینده، تیگو 9  به‌روزرسانی و ارتقای محصول ادامه خواهد داد و کیفیت بالاتر و تجربه سفر بهتری را برای مشتریان بیشتری در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد.

خانواده تیگو چری؛ باز شدن داستان جذاب برند

داستان برند خانواده تیگو چری با معرفی اولین SUV خود، Tiggo NCV، در سال 2005 آغاز شد. در دو دهه گذشته، سری Tiggo به دلیل کیفیت استثنایی، عملکرد و طراحی شیک، شهرت و تحسین جهانی را به خود جلب کرد.

امروز، در بحبوحه عصر جدید، خانواده تیگو سفری تازه را با هدایت فلسفه اصلی «فتح با تو؛ نگهبانی عشق»، با تعهد به ارائه یک تجربه رانندگی هوشمندتر، ایمن‌تر و سازگار با محیط‌زیست به هر کاربر آغاز می‌کند.

در کنفرانس مطبوعاتی، ژو شائودونگ، مدیرعامل CHERY International BG، سفر 20ساله توسعه خانواده تیگو را بازگو کرد.

او تعهد بی‌وقفه این برند به اصلاح و تکامل را برجسته کرد که منجر به تولید محصولات متنوع SUV شد.

ژو تاکید کرد که سری تیگو مورد علاقه خانواده‌هایی است که پیشرفت شغلی و عزیزان‌شان را در اولویت قرار می‌دهند. این کاربران پیوسته در تلاش برای ایجاد شرایط زندگی بهتر برای خانواده‌های خود هستند و روح شعار خانواده تیگو، یعنی «فتح با تو؛ نگهبانی عشق»، را تجسم می‌بخشند. 

همچنین یک کارشناس صنعت در این رویداد خاطرنشان کرد: «تیگو 9 هیبرید پلاگین یک محصول برجسته دیگر از چری در زمینه‌های انرژی جدید است. این محصول نه‌تنها زیبایی طراحی را ارتقا می‌دهد، بلکه به طور اساسی به نگرانی‌های کلیدی مانند برد و کارایی برای کاربران می‌پردازد. این مدل به لطف فناوری پیشرفته قدرت و درک دقیق نیازهای کاربر یک استاندارد جدید برای مدل‌های PHEV ایجاد می‌کند.»

به نظر می‌رسد با عرضه آتی نسخه‌های بنزینی و PHEV خانواده Tiggo 9 در سه‌ماهه چهارم سال 2024، Tiggo 9  آماده است تا بازار SUVهای لوکس را به عصر جدیدی از پیشرفت‌های مبتنی بر فناوری سوق دهد. این راه‌اندازی نیازهای جامع مصرف‌کنندگان را در زیبایی‌شناسی، فضا و عملکرد برآورده می‌کند و فصل جدیدی را برای چری در بازار جهانی SUV رقم می‌زند.

tags # خودرو سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است