Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@15:41:20 GMT

برداشت میگو در اراضی پرورشی استان بوشهر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۷۱۴۱

برداشت میگو در اراضی پرورشی استان بوشهر افزایش یافت

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر از آغاز برداشت میگو از استخرهای پرورشی استان بوشهر خبر داد و گفت: برداشت میگو از این اراضی از ۴.۵ تن در هر هکتار به ۵ تن افزایش یافته و این در حالی است که در برخی مزارع پرورشی به ۷ تن می‌رسد. ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، اجرای طرح‌های کارآفرینی، تولیدی و اشتغال‌زایی بر اساس ظرفیت‌های مناطق یکی از برنامه‌های مهم استان‌ها است که در این راستا بوشهر با دارا بودن بیشتر نوار ساحلی در خلیج فارس ظرفیت مهمی برای پرورش آبزیان فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

937 کیلومتر مرز دریایی و 707 کیلومتر ساحل در کنار آبراه خلیج فارس یکی از مزیت‌های استان بوشهر است که این مهم زمینه پرورش آبزیان  از جمله میگو را فراهم کرده است.

واگذاری 10 هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر به سرمایه‌گذاران

مدیرکل شیلات استان بوشهر از واگذاری اراضی ساحلی برای پرورش میگو به سرمایه‌گذاران خبر داد و اظهار داشت: بیش از 40 هزار هکتار از اراضی ساحلی برای پرورش میگو در استان بوشهر شناسایی شده که زیرساخت‌های 10 هزار هکتار آن برای پرورش میگو فراهم شده است.

عباسعلی زنده‌بودی با بیان اینکه تاکنون 7 هزار هکتار این اراضی آماده پرورش میگو است خاطرنشان کرد: سال گذشته افزون بر 4 هزار و 800 هکتار اراضی ساحلی تحت پوشش پرورش میگو قرار گرفت و افزون بر 23 هزار تن میگو برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 85 درصد فعالیت آبزی‌پروری استان بوشهر در حوزه  پرورش میگو است افزود: میگوی پرورشی در استان بوشهر از کیفیت بالایی برخوردار است که متقاضیان زیادی در بازارهای داخلی و خارجی دارد به‌گونه‌ای که بیش از 90 درصد میگوی پرورشی استان بوشهر هر ساله به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با تاکید بر توجه به اجرای طرح برق‌رسانی در اراضی پرورشی گفت: برخی از اراضی نیاز به برق‌رسانی دارند که همکاری در این عرصه ظرفیت تولید میگو در اراضی پرورشی را افزایش می‌دهد.

زنده‌بودی از اجرای طرح بزرگترین مجتمع پرورش میگوی کشور در منطقه رودشور شهرستان گناوه خبر داد و بیان کرد: این شهرک شیلاتی با توجه به  فراهم کردن زمینه اشتغال 2 هزار و 500 نفر و امکان تولید دو بار در سال یکی از طرح‌های مهم در حوزه تولید و اشتغال در استان بوشهر است.

تولید بچه میگو در استان بوشهر

تولید بچه میگو برای پرورش یکی از ویژگی‌های مراکز تکثیر است که امسال افزون بر 2 میلیارد قطعه بچه میگو تولید و برای پرورش در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

معاون آبزی‌پروری شیلات بوشهر با اشاره به اینکه امسال در 5 هزار و 128 هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر بچه میگو برای پرورش ذخیره‌سازی شد گفت: در این اراضی افزون بر 4 هزار 800 استخر پرورشی ایجاد شده که در آنها 1.8 میلیارد قطعه بچه میگو برای پرورش ذخیره‌سازی شده است.

صغری اشرف با بیان اینکه 14 مرکز تکثیر پرورش آبزیان در تولید بچه میگو فعال هستند تصریح کرد: مراکز تکثیر بچه میگو عملیات تولید در استان بوشهر امسال افزون بر 2 میلیارد قطعه بچه میگو تولید کردند و در اختیار پرورش دهندگان قرار گرفت.

وی تعداد مزارع پرورش میگوی استان بوشهر را 300 مزرعه دانست و خاطر نشان کرد: افزایش تولید در واحد سطح از جمله سیاست‌های اداره کل شیلات استان بوشهر در بخش پرورش میگو است که میزان تولید در هر هکتار از 3 تن به 4.5 تن افزایش یافت و امسال تولید میگو در هر هکتار به 5 تن افزایش یافته که با ادامه این روند به هشت تن در هکتار می‌رسد.

معاون شیلات استان بوشهر از آغاز برداشت میگوی پرورشی از استخرهای پرورشی استان خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر دارای 10 سایت پرورشی است که برداشت میگو اکنون از سایت‌های پرورشی دیلم، حله و شیف آغاز شده است.

اشرف با بیان اینکه برداشت میگو از استخرهای پرورشی تا اوائل آبان ادامه دارد گفت: امسال با توجه به روند مطلوب ذخیره‌سازی، پیش‌بینی تولید و برداشت 27 هزار تن میگوی پرورشی می‌شود.

استان بوشهر قطب تولید میگوی پرورشی در کشور

با توجه به تولید بیش از 60 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر این استان را به قطب پرورش میگو تبدیل کرده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از اجرای طرح اصلاح ساختار و مکانیزه کردن استخرها، افزایش ذخیره‌سازی در سطح، ارتقای دانش فنی پرورش‌دهندگان خبر داد و بیان کرد: تولید دو بار در سال در اراضی پرورش میگو  مورد توجه قرار گرفته که اکنون این مهم عملیاتی شده است.

زنده‌بودی با اشاره به وضعیت اشتغال در اراضی پرورشی افزود: به ازاء هر هکتار مزرعه پرورش میگو واگذار شده حدود 7 دهم نفر مشغول به‌کار می‌شوند که بر این اساس در یک مزرعه 20 هکتاری 14 نفر به‌طور مستقیم مشغول به‌کار می‌شوند.

وی استان بوشهر را قطب پرورش میگو دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 60 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود و در عرصه اشتغال‌زایی نقش مهمی دارد چرا که در استان نزدیک به 8 هزار نفر در صنعت پرورش میگو شامل پرورش، تکثیر و غذای میگو مشغول به‌کار هستند.

حدود 90 درصد میگوی پرورشی بوشهر صادر می‌شود

معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از افزایش صادرات میگوی پرورشی خبر داد و تصریح کرد:  پارسال حدود 90 درصد میگوی پرورشی استان بوشهر به کشورهای چین، ویتنام، اسپانیا، روسیه، ژاپن، لبنان و امارات صادر شد.

ابوالقاسم محمدزاده بیان کرد: درآمد ارزی صادرات میگو در سال 96 افزون بر 60 میلیون دلار بود که سال قبل به 2 برابر افزایش یافت و  امسال هم با روندی که در پیش است  صادرات میگوی پرورشی افزایش می‌یابد.

2 میلیارد قطعه بچه میگو برای پرورش در اراضی ساحلی استان بوشهر تولید می‌شود 1.8 میلیارد قطعه بچه میگو در 4800 استخر پرورش میگوی استان بوشهر ذخیره‌سازی شد 7000 هکتار زمین ساحلی برای پرورش میگو در استان بوشهر واگذار شد

پرورش میگو جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی است و در پرداخت تسهیلات به متقاضیان و  در تامین سرمایه در گردش به فعالان حمایت ویژه می‌شود.

استان بوشهر ظرفیت‌های زیادی در زمینه پرورش و تکثیرمیگو دارد که توجه و سرمایه‌گذاری در زمینه افزایش ظرفیت می‌تواند تحولات اقتصادی در این زمینه به‌وجود آورد.

پارسال 23 هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد که با افتتاح شهرک شیلاتی استان بوشهر در گناوه سالانه افزون بر 16 هزار تن به ظرفیت تولید میگوی استان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41363/P/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در حاشیه جلسه بررسی آخرین وضع احداث واحد‌های بزرگ مقیاس پرورش مرغ گوشتی (مگافارم) گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ به ۱۲ درصد رسیده است.

محمد علیمهری افزود: در حال حاضر بیش از ۱۲ درصد مصرف روزانه مرغ استان تهران در داخل استان تولید می‌شود.

معاون استاندار تهران گفت: برنامه ریزی اولیه برای احداث ۲ مگافارم در شهرستان ری و فیروزکوه انجام شده تا خودکفایی استان تهران به ۳۰ درصد افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با تاکید بر افزایش تولید افزود: در سال گذشته ۱۹ واحد راکد مرغداری استان تهران احیا شد که موجب افزایش جوجه ریزی از ۵۰۰ هزار قطعه به یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه شد.

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین