Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@06:11:40 GMT

کشف بزرگترین دو زیست جهان

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۴۱۵۳

کشف بزرگترین دو زیست جهان

خبرگزاری میزان- دانشمندان متوجه شده اند سمندری که به مدت ۲۰ سال در باغ وحش لندن نگهداری می‌شد و اکنون مرده، در حقیقت یک گونه جدید بوده است. همچنین این سمندر بزرگترین موجود دوزیست کشف شده در تاریخ است. تاریخ انتشار: 16:57 - 26 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۰۳۹۲

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،به نقل از تلگراف، به تازگی مشخص شده سمندری که ۲۰ سال در باغ وحش لندن زندگی کرده بوده، در حقیقت یک گونه ناشناخته و بزرگترین حیوان دوزیست جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حیوان در دهه ۱۹۲۰ میلادی در باغ وحش لندن نگهداری می‌شد و پس از مرگ در موزه تاریخ طبیعی انگلیس حفظ شد.

دانشمندان تصور می‌کردند این حیوان یک سمندرعظیم چینی است، اما بررسی ۱۷ نمونه آزمایشی در موزه تاریخ طبیعی انگلیس نشان داد این موجود یک گونه کاملا ناشناخته بوده است. این حیوان دوزیست که تاکنون «سمندر عظیم جنوب چین» نامیده می‌شد، به مدت ۷۴ سال در موزه تاریخ طبیعی نگهداری می‌شد. دانشمندان معتقدند این گونه هنوز در حیات وحش وجود دارد.

در دهه ۱۹۲۰ دانشمندان پیشنهادات درباره آنکه این حیوان یک گونه کاملا جدید است را رد کردند. اما اکنون از همین سمندر برای تعریف ویژگی‌های گونه جدید استفاده شد.

طول این حیوان به دو متر می‌رسد و بزرگترین گونه دوزیست کشف شده به حساب می‌آید.

تحلیل‌های بافت سمندر‌های وحشی و نمونه دی ان‌ای جسد این حیوان نشان دهنده سه خانواده ژنتیکی متمایز بود.

تحلیل‌ها نشان داد این گونه سمندر با گونه‌ای که در رودخانه‌ها و کوهستان‌های سراسر چین زندگی می‌کند بسیار متفاوت است و احتمالا ۳ میلیون سال قبل این گونه‌ها متمایز شده اند.

منبع:مهر
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دوزیست میزان جانواران حیوانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سون: آرسنال یک از بزرگترین تیم‌های جهان است

به گزارش "ورزش سه"، تاتنهام در بازی هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس فردا در دربی شمال لندن باید از آرسنال میزبانی کند.

آرسنال به تازگی با نتیجه 5-0 چلسی را شکست داده و در مقابل آخرین بازی تاتنهام به دو هفته پیش برمی‌گردد که با نتیجه 4-0 مقابل نیوکسل شکست خوردند.

سون هیونگ مین، کاپیتان تاتنهام، به دیدار با آرسنال به عنوان یک محک جدی و خوب برای  تیم تحت هدایت آنگه پوستکوگلو نگاه می‌کند.

سون هیونگ مین در گفتگو با استاندارد درمورد بازی فردا مقابل آرسنال گفت:"ما می‌توانیم خودمان را مقابل یکی از بزرگترین تیم‌های اروپا و لیگ برتر محک بزنیم؛ بلکه در جهان."

وضعیت تیم؟

هنوز کمی بی تجربه هستیم چون در حال ساختن یک تیم جوان هستیم‌. برخی از آن‌ها اولین فصل حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کنند. فکر می‌کنم نحوه بازی ما بسیار مهم است: باید به سبک بازی خود پایبند باشیم و کاری که همیشه انجام می‌دهیم را در این بازی به نمایش بگذاریم.

آرسنال؟

به نظرم این بازی برای ما آزمایش بسیار خوبی است. مقابل یکی از بهترین تیم‌های جهان بازی می‌کنیم و بنابراین برای ما عالی خواهد بود. شما می‌خواهید همیشه رقابت خوبی داشته باشید و با بهترین تیم‌های جهان روبرو شوید.

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • سون: آرسنال یک از بزرگترین تیم‌های جهان است
  • کشف بزرگترین ردپای دایناسور شکاری
  • کشف بزرگترین ردپای دایناسور شکاری در تاریخ
  • بزرگترین ردپای دایناسور شکاری کشف شد