Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@04:39:21 GMT

از دور زدن سوئیفت تا تجدید نظر درباره پژو و رنو

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۴۸۳۱

‍‍‍‍‍‍

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در قراردادهای همکاری با شرکت هایی مانند رنو و پژو که به قول و قرارشان پایبند نبوده اند، تجدید نظر خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس کل بانک مرکزی گفت: در نشستی که در کشور ترکیه با مقامات روسیه داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که پس از این مبادلات دو کشور با پول ملی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالناصرهمتی افزود: تلاش دولت آمریکا برای وضع تحریم‌های متعدد خود به خود باعث شده است که دلار از مبادلات تجاری ایران حذف شود.
وی گفت: در نشست اخیری که در ترکیه با مقامات روسیه و ترکیه داشتیم به این نتیجه رسیدیم که دلار را از مبادلات بین دو کشور ایران و روسیه حذف کنیم. با انجام این کار هم می‌توانیم از استفاده از سوئیفت اجتناب کنیم و هم مبادله با دلار را با مبادله براساس پیام رسان‌های بانکی دو کشور جایگزین کنیم.
همتی افزود: با توجه به عضویت اخیر ایران در اتحایه اوراسیا ما پیشنهاد دادیم که با دیگر کشور‌های این اتحادیه هم از طریق همین سیستم مبادله کنیم که مورد تایید رئیس جمهور روسیه هم قرار گرفت.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   تجدید نظر درباره شرکت هایی که از ایران رفته اند! وزیر صنعت، معدن وتجارت  در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: در همکاری با شرکت‌های بین المللی، نحوه همکاری آن‌ها مدنظر ماست و شرکت‌هایی که به قرارداد‌ها وقول وقرارهایشان پایبند نبوده اند و یا نیستند، در قرارداد‌های همکاری با این گونه شرکت‌ها به ویژه با شرکت‌های رنو و پژو تجدید نظر خواهد شد.

رحمانی افزود: البته کار و اولویت اصلی ما در صنعت خودرو سازی، تکیه بر توان داخل و افزایش ساخت داخل است بر این اساس برنامه خودکفایی در این حوزه را تا سال ۱۴۰۰ تعریف کرده ایم.
وزیرصنعت، معدن و تجارت درباره بدهی خودرو سازان به قطعه سازان گفت: این بدهی‌ها به بحث نقدینگی واحد‌های تولیدی بر می‌گردد که از کانال‌های مختلف باید تامین شود، اما خودروسازان هم فروش اموال را جدی گرفته اند که خود یکی از راه‌های تامین نقدینگی است ضمن اینکه با انجام تعهدات و کاهش تعهدات بر زمین مانده از طریق فروش محصولات، بخشی ازنقدینگی مورد نیاز خودروسازان تامین می‌شود.
رحمانی  درباره کالا‌ها مانده در گمرک گفت: در هفته‌های قبل جلساتی برگزار و برای تعیین تکلیف کالا‌ها درگمرک مانده هماهنگی‌های لازم صورت گرفت به گونه‌ای که اکنون مشکل جدی وجود ندارد، اما برخی‌ها دپوی کالا را کالای درگمرک مانده می‌دانند در حالی که این امری رایج است این یعنی اینکه همیشه کالا به بنادر ما می‌آید و ترخیص می‌شود.   استخدام در وزارت بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت، از استخدام ۳ هزار نفر از کارکنان اورژانس خبرداد.

دکتر نمکی گفت: دانشکده فوریت‌های پزشکی از اول مهر راه اندازی می‌شود.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   دخالت نکردن وزیر ارتباطات در انتصاب ها محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تغییرات صورت گرفته در شرکت رایتل گفت: امروز با آقای شریعتمداری صحبت کردم، از مصوبه کمیسیون تنظیم مطلع نبودند، ایشان مصوبه را لازم الاجرا دانستند و با توجه به همراهی و حمایتی که همواره از وزارت ارتباطات داشته اند بنا شد که اولاً تمام انتصاب‌های صورت گرفته همین امروز لغو شود و با مدیرانی که در زیر مجموعه با اطلاع از مصوبه کمیسیون این انتصاب‌ها را انجام داده اند برخورد کنند.
وزیر ارتباطات گفت: کمیسیون تنظیم مقررات نهادی فرابخشی است و فقط موضوع، وزارت ارتباطات نیست و از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه، صاحب نظران بخش خصوصی، ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت اطلاعات عضو این کمیسیون هستند و این مصوبه به اتفاق آرا در این کمیسیون تصویب شده و فرابخشی است و بحث مخالفت وزارت ارتباطات با انتصاب یک نفر نیست.

وی افزود: اگر ما بخواهیم خدمات اپراتور‌ها ادامه پیدا کند باید این تداوم فعالیت منوط به مدیران مجموعه باشد و این که چه کسی را بگذارند دخالت نمی‌کنیم و حق سهامدار است، اما این که آن فرد صلاحیت فنی را دارد یا ندارد جزو مسائل اصولی ماست و ما پیگیری می‌کنیم.   تقویت معلمان در سال جدید تحصیلی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای سال تحصیلی جدید افزایش کیفیت فضای آموزشی و ارتقای توانایی معلمان در دستور کار وزارت خانه قرار دارد.   حاجی میرزایی ابراز امیدواری کرد با تدابیر اتخاذ شده هیچ مدرسه‌ای کمبود معلوم نداشته باشد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: عباس علی آبادی در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران افزود: خیلی ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می کوبند زیرا منافعشان در واردات خلاصه می شود اما من به شخصه در مقابل روزنه های رانت خواهم ایستاد.

وی تاکید کرد: مخالف واردات تراکتور نیستیم چرا که ما آنقدر در تولیدات تراکتور توانمند شده ایم و قدرت داریم و بهترین تراکتور دنیا را تولید می کنیم که از واردات نمی ترسیم و کسی توان رقابت در فضای تراکتورسازی ایران را ندارد.

وی افزود: با استعدادی که در تراکتورسازی و توانمندی هایی که در کارگران و مدیرانش سراغ دارم هیچ کس نمی تواند با آنها رقابت کند و من به این موضوع واقف هستم و روی این اصل حساب باز کرده ام.

علی‌آبادی اضافه کرد: وقتی تراکتورهای ایرانی بهترین کیفیت، قیمت مناسب، تحویل دهی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را دارد، چرا باید به فکر واردات باشیم؟

وی گفت: در این تفکر حتما روزنه ای برای رانت وجود دارد که به شخصه شناسایی و جلوی آن را خواهم گرفت.

این مقام ارشد کشور در حوزه صنعت با بیان اینکه تراکتورسازی وزنه ارزآوری برای کشور به شمار می رود و نیاز داخلی به این محصول استراتژیک را نیز تامین می کند، اظهار کرد: تراکتورسازی مورد حمایت وزارت صمت در حوزه های تولید و صادرات و ارز بوده و خواهد بود .

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی نیز گفت : از محل صادرات گروه تراکتورسازی سال گذشته ۶۰ میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.

مصطفی وحیدزاده اضافه کرد : وزارت صمت و زیر مجموعه های آن در مباحث ارزی بیشترین همراهی را با تراکتورسازی دارند اما متاسفانه نامه های ما در بروکراسی هایی بنام بانک مرکزی خاک می خورند و این گروه نمی تواند از ارزی که حاصل کرده بهره مند شود.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود
  • هاشمی: حق پخش حق ورزش است، باید به ورزش داده شود/ هر باشگاهی برای تغییر نام باید مسیر قانونی را طی کند
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند