Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@12:08:28 GMT

هند ۱۸۰ هزار نظامی دیگر به کشمیر اعزام کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۲۰۲۳

هند ۱۸۰ هزار نظامی دیگر به کشمیر اعزام کرد

در حالی که ۴۶ روز از حبس خانگی مردم کشمیر توسط نظامیان هندی می‌گذرد دولت دهلی‌نو ۱۸۰ هزار نظامی دیگر به این منطقه اعزام کرد. ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، دولت دهلی نو در تازه ترین اقدام خود علیه مردم کشمیر 180 هزار نیروی نظامی به این منطقه اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب تعداد رسمی نیروهای نظامی که در کشمیر حضور دارند و حکومت نظامی منطقه را مدیریت می کنند به یک میلیون و 80 هزار نفر رسیده است.

گزارش ها حاکی است علی رغم دستور صریح دادگاه عالی هند مبنی بر لغو حکومت نظامی و آزاد شدن مردم از حبس خانگی اجباری دولت و نظامیان هندی هنوز هم حکومت نظامی را در منطقه ادامه می دهند.

سفیر پاکستان در تهران: قدردان حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از مسلمانان کشمیر هستیمواکنش پاکستان به ادعای هند مبنی بر تصرف تمام منطقه کشمیرهفت روز اول عزای حسینی در کشمیر چگونه گذشت؟ادامه حبس خانگی مردم کشمیر توسط نظامیان هندی علیرغم دستور دادگاه عالی

از زمان آغاز حکومت نظامی در کشمیر تاکنون 46 روز می گذرد و در این مدت دولت هند حداقل 6 هزار نفر از آزادی خواهان و مردم منطقه را به بهانه های مختلف دستگیر کرده که بین آنها بیش از 200 سیاستمدار نیز حضور دارند.

مردم منطقه با کمبود شدید دارو و مواد غذایی مواجه هستند و روزانه تعدادی از بیماران به دلیل نرسیدن مواد غذایی و دارویی جان خود را از دست می دهند.

گفتنی است علی رغم وجود حکومت نظامی سنگین و استفاده نیروهای هندی از تفنگ های ساچمه ای و گاز اشک آور روزانه حداقل 20 تظاهرات بزرگ در منطقه علیه اشغال گری هند انجام می شود.

هند طی 3 دهه اخیر 100 هزار نفر را در کشمیر کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

انتهای پیام/.

R1475/P36446/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، خواستار حفظ کرامت مردم در عرصه اجتماعی در کنار حل مشکلات معیشتی آن‌ها شد و گفت: دو نمونه اصلی حکومت اسلامی، حکومت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و مولا امیرالمؤمنین(ع) است؛ باید ببینیم در امر به معروف و نهی از منکر سیره آن بزرگان چه بود؟ قرآن در بحث حجاب از نگاه افراد شروع می‌کند. امیرالمؤمنین نه تنها زن بی‌حجابی که از کنار جمع یارانش عبور کرد را تنبیه نکرد بلکه به دیگران گفت چرا به او نگاه می‌کنند؟

وی گفت: باید بررسی کرد که دستگاه‌های فرهنگی و صداوسیما در طول ۴۵ سال گذشته توانستند دین‌داری مردم را بیشتر کنند؟ واقعاً کار پلیس این‌گونه نهی از منکر است و تعلیم این کار را دیده‌اند؟ امروز سر ساخت مسجد دعوا می‌کنند درحالیکه اول باید نمازخوان تربیت کرد، اگر نمازخوان بیشتر شد، آن‌ها خودشان مسجد درست می‌کنند. در مقولات اجتماعی کرامت و حیثیت مردم را باید حفظ کنیم. مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟ وقتی انقلاب شد بسیاری از زنان باحجاب شدند و حتی چادر به سر کردند

دیگر خبرها

  • کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی