Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@01:03:42 GMT

صنعت تولید چادر ظرفیت‌ اشتغال‌زایی بالایی دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۷۹۷۰

صنعت تولید چادر ظرفیت‌ اشتغال‌زایی بالایی دارد

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: رضا رحمانی عصر شنبه در آیین رونمایی از میز ملی توسعه نساجی کشور، با تأکید بر ضرورت دوری مسئولان از برنامه‌های تشریفاتی، اظهار داشت: میز ملی توسعه صادرات نساجی یکی از نیازهای کشور است و باید فعالیت این میز جدی گرفته شده و راهکارهای آن عملیاتی و اجرایی شود.

وی افزود: یکی از مهم ترین برنامه‌هایی که برای سال جاری در نظر گرفته‌ایم توسعه تولید در صنعت نساجی، پوشاک و کفش به عنوان یک صنعت بومی و ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت معدن و تجارت بیان داشت: صنعت نساجی و پوشاک صنعتی است که قاچاق در آن زیاد وجود دارد اما با اقدامات صورت گرفته میزان قاچاق در این صنعت کاهش زیادی پیدا کرده و امروز قاچاق در صنعت نساجی به کمتر از نصف رسیده است.

کاهش ۲۵۰ درصدی قاچاق پتو

وی از کاهش ۲۵۰ درصدی قاچاق پتو خبرداد و گفت: قاچاق نخ ۱۰ درصد، قاچاق پوشاک ۲۱ درصد و قاچاق کفش ۲۰ درصد کاهش داشته است.

رحمانی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده اصفهان در عرصه صنعت و تولید، تصریح کرد: یکی از اولویت های مهم صنعت نساجی کشور افزایش تولید چادر مشکی است، چادر یک کالای خاص فرهنگ دینی است و صنعت تولید چادر ظرفیت‌ اشتغال زایی بالایی دارد، صنعت نساجی در حال رشد و توسعه سریع است و در تمام استان‌ها اقدامات زیادی برای تحقق این رشد و توسعه و افزایش میزان تولید نساجی صورت گرفته است.

وی بررسی و جمع بندی مشکلات و مسائل مختلف صنعت نساجی را یکی از اولویت‌های این صنعت برشمرد و ابراز داشت: مذاکراتی با وزارت کشاورزی در زمینه مشکلات تولید و تهیه پنبه داشته‌ایم، مشکلات صنایع نساجی کشور در داخل مرزهای کشور است و همه این مشکلات نیز با اقدامات اساسی و همت مسئولان و صنایع قابل حل خواهد بود.

تخصیص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای توسعه صادرات کشور

وی به تخصیص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای توسعه صادرات کشور اشاره کرد و گفت: ارزش محصولات وارداتی کشورهای همسایه ۱۳۰۰ میلیارد دلار است که از این میزان تنها دو درصد به کشور ما اختصاص دارد و به همین دلیل نیازمند توسعه صادرات در کشور هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن تولید چادر صنعت نساجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مطهری صبح شنبه در جلسه هفته کارگر فرا رسیدن روز کارگر را به تمامی کارگران سخت کوشی که با همت و تلاش مضاعف و کارفرمایان که با مدیریت جهادی، در شکوفایی اقتصادی و صنعتی و سربلندی و اعتلای پرچم معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران نقش آفرینی می‌کنند تبریک گفت و اظهار داشت: درسالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده، رسیدن به این اهداف با همت و تلاش کارگران که بازوان حرکت هر جامعه‌ای برای رشدو تعالی و شکوفایی است میسر خواهد شد.

فرماندار شبستر تصریح کرد: کارگران موتور محرکه تولید، شریف‌ترین انسان‌های اجتماع و از دیدگاه اسلام بسیار محترم و ارزشمند هستند، لذا کارگران که یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید بشمار می‌روند، انتظار می‌رود تولید کنندگان با ارزش دادن به این قشر از جامعه و تعامل و همکاری در تحقق منویات مقام معظم رهبری در تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

در این نشست که به مناسبت هفته کارگر با حضور برخی مسئولان، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی صورت گرفت فرماندار شبستر اعلام کرد: در کار و فعالیت‌های اقتصادی، هر کس با بهره گیری از تفکر و خردورزی سعی دارد، به نحوی شایسته مسیر تکامل را پیموده و رشد کند، که توجه بدان از بعد اسلام، بر ارزش‌های بسیار آنان می‌افزاید.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان شبستر تصریح کرد: کار کردن تنها خلاصی از فقر نیست؛ بلکه اشتغال به کار، بر عزت و شخصیّت هر فرد افزوده و او را در نظر خود و دیگران محترم می‌سازد لذا ضمن دقت لازم در روابط قانونی کار بین کارگر و کارفرما و حفاظت و صیانت از نیروی ارزشمند کار و کارفرما موجب بهره وری و توسعه سرمایه گذاری و اشتغال جهت صیانت از نیروی کار بسیار مهم است و موجب پیشگیری از بروز مشکلات فراروی صنعت و تولید که از اهداف راهبردی است خواهد شد.

وی به مأموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی و ساز و کارهایی که دولت طراحی کرده است امیدواریم در سال جاری بخش قابل توجهی از دغدغه‌های مردم به ویژه کارگران در بخش‌های مختلف مرتفع گردد.

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم از وابستگی‌ها رهایی یابیم، و نیازهای مان را با اتکا به خود و حفظ استقلال و حیثیت ملی ودینی خود برآورده سازیم، باید طبق فرامین مقام معظم رهبری که در اوایل سال جاری ارائه فرمودند با عزم ملی و مدیرت جهادی، با گسترش دامنه کار و فعالیت علمی و پژوهشی و توسعه اقتصاد ملّی و البته با برنامه ریزی های اساسی و دراز مدت، راه پیشرفت کشور را برای خود و نسل‌های آینده هموار سازیم.

کد خبر 6089574

دیگر خبرها

  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید