Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@14:20:46 GMT

دریادار سیاری: برای مقابله با هر تهدیدی آماده‌ایم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۲۳۳۹

دریادار سیاری: برای مقابله با هر تهدیدی آماده‌ایم

خبرگزاری ایسنا:  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری عصر یکشنبه 31 شهریور در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس، در جمع خبرنگاران تاکید کرد که وضعیت کشور، خصوصا نیروهای مسلح ایران با قبل از انقلاب تفاوت بسیار کرده و میزان اتکاء به توان و دانش داخلی ارتقاء یافته است.

او با یادآوری اینکه دشمن هم از میزان آمادگی نظامی ایران اطلاع دارد اگرنه حمله نظامی را در دستور کار داشت همانگونه که در کشورهای همسایه ایران حادث شده است، گفت: آمادگی نیروهای مسلح قطعا جنبه دفاعی داشته و برای مقابله با تهدیدات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاری اضافه کرد: آمادگی نیروهای مسلح به این معنی‌ست که چقدر آمادگی دفاع در برابر کسانیکه بخواهند به مرزهای کشور تجاوز کرده یا به منافع ما آسیب وارد کنند، وجود دارد؛ در این مورد باید گفت 100 درصد آماده هستیم.

این فرمانده نظامی ارتش با بیان اینکه وضعیت ایران اسلامی از نظر تجهیزات نظامی با ابتدای انقلاب قابل قیاس نیست، گفت: ما به لحاظ نیروی انسانی کارآمد هم بسیار رشد کرده و در سطح بالایی قرارداریم.

به اعتقاد او، نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران به لحاظ خود اتکایی، تکنیک‌ها، تاکتیک‌ها و آمادگی‌های نظامی و برگزاری رزمایش‌ها وضعیت بسیار خوبی دارد.

معاون هماهنگ کننده ارتش همچنین در دیدار با آیت الله دژکام، اهمیت پیشرفت کشور و استان فارس را مد نظر قرار داد و با بیان اینکه اتصال فارس به دریا منافع کل کشور را در پی دارد، خاطرنشان کرد: راه آهنی که رضاخان از جنوب به شمال احداث کرد، برای هیچ یک از شهرها منفعتی به دنبال نداشت و تنها با هدف جابه جایی نیروهای انگلیسی ساخته شد.

او بهترین مسیر برای عبور راه آهن را از بندر چابهار یا جاسک به سمت کرمان و بندرعباس و فارس و اصفهان و تهران و انزلی و آذربایجان دانست و گفت: هدف کشورهای توسعه یافته از احداث خط آهن، اتصال بین شهرها و سهولت دسترسی است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه اجرای چنین پروژه‌ای در توسعه شهرها بسیار مؤثر است، گفت: عزم نمایندگان مجلس شهرهای مختلف برای انجام چنین کاری شکل بگیرد تا بتوانند منافع مشترک شهرهای خود را تأمین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران منشاء تحولات کشور در همه زمینه ها بوده است، امکانات امروز را با چهل سال قبل قابل قیاس ندانست.

آیت‌الله لطف الله دژکام با اشاره به ضرورت اتصال خط آهن فارس به بندرعباس، این اقدام را عاملی مهم در رونق بیشتر این استان و کشور دانست و بر ضرورت اهتمام مسئولان در انجام چنین مهمی تاکید کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: دریادار سیاری تهدید دشمن نیروهای مسلح ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان

رئیس پارلمان ارمنستان اعلام کرد: من به موضوع خرید گاز از جمهوری آذربایجان بسیار مثبت نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم. ایروان آماده است تا در مورد خرید و فروش گاز با باکو گفتگو کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های جمهوری آذربایجان، آلن سیمونیان، رئیس پارلمان ارمنستان گفت که ایروان آماده است تا در مورد خرید و فروش گاز با باکو گفتگو کنند.

سیمونیان تأکید کرد: من به موضوع خرید گاز از آذربایجان بسیار مثبت نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم ما باید در مورد این موضوع بحث کنیم.

رئیس پارلمان ارمنستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز بخشی از گازی که ارمنستان از روسیه خریداری می‌کند از طریق جمهوری آذربایجان می‌آید. من مطمئن هستم که طبق قرارداد اگر از روسیه به آن‌ها برسد و سپس به اروپا برود، همان گاز در کل به ما می‌رسد.

آلن سیمونیان خرید گاز از جمهوری آذربایجان و ایران از طریق این خط لوله را گزینه بسیار خوبی می‌داند.

الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان نیز احتمال خرید گاز آذربایجان توسط ارمنستان در آینده را رد نکرد.

رئیس‌جمهور آذربایجان در 23 آوریل در نشست بین‌المللی «COP29 و چشم‌انداز سبز برای آذربایجان» در دانشگاه ADA در این باره صحبت کرد.

علی‌اف تاکید کرد: امروزه ما تقریباً 100 درصد نیاز گاز گرجستان را پوشش می‌دهیم. حجم عرضه هر سال در حال افزایش است و فکر می‌کنم به 3 میلیارد مترمکعب رسیده است. با توجه به اینکه قیمت گاز برای گرجستان مطلوب است، به طور بالقوه ارمنستان قادر به خرید گاز آذربایجان خواهد بود. البته با توجه به نزدیکی و زیرساخت‌ها، چنین همکاری طبیعی خواهد بود.

به گفته علی‌اف، چنین همکاری‌هایی پس از عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان و امضای معاهده صلح امکان‌پذیر است.

آکوپ واردانیان، معاون وزیر اداره ارضی و زیرساخت ارمنستان، که در مجمع بین‌المللی «جاده ابریشم» تفلیس در اکتبر 2023 شرکت کرد، خرید گاز ارمنستان از جمهوری آذربایجان را در آینده رد نکرد و گفت: ارمنستان پس از حل اختلافات سیاسی بین دو کشور آماده خرید گاز از آذربایجان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم