Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیز سهندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حامیان، حمایت از ۳۰۰ یتیم و فرزند محسنین در استان را بر عهده گرفته‌اند.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار و ۷۸۲ یتیم و فرزند محسنین در آذربایجان‌غربی تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند می شوند.

وی اظهار داشت: از این تعداد پنج هزار و ۴۵۹ فرزند یتیم و باقی فرزند محسنین هستند که مورد حمایت کمیته امداد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهتمام این نهاد در یافتن حامی برای ایتام و محسنین بیان کرد: هم‌اکنون ۲۳ هزار و ۱۱۵ حامی نیکوکار در راستای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین با این نهاد تعامل مستمر دارند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی اظهار داشت: هم اکنون سرانه هر یتیم و فرزند محسنین ماهانه ۲۳۵ هزار تومان و  میانگین واریزی ماهانه حامیان ۱۱۰ هزار تومان است.

وی افزود: علاوه بر کمک های مالی، برخی از حامیان در خصوص کمک‌های تحصیلی، درمانی و جهیزیه ایتام و فرزندان محسنین نیز با کمیته امداد آذربایجان‌غربی مشارکت می‌کنند.

وی ادامه داد: خیران و نیکوکاران با مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان، ثبت نام در پایگاه‌های حامی یابی کمیته امداد در مناسبت های مختلف و همچنین از طریق سایت www.emdad.ir می‌توانند حمایت از ایتام و فرزندان محسنین را عهده دار شوند.

سهندی ادامه داد: تمامی تلاش ما در این نهاد حمایتی در استان زدودن رنگ فقر از زندگی افراد تحت پوشش است و تمامی توان خود را در راستای توانمند کردن خانواده های مددجویان به کار گرفته ایم.

طرح های «اکرام ایتام» و «محسنین» از جمله طرح‌هایی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می‌کند.

طرح «محسنین» نیز مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر آنان از یکدیگر جدا شده اند و تحت سرپرستی مادرشان هستند یا آنکه پدرشان در قید حیات است اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست.

فرد حامی باید ماهانه حداقل ۲۰ هزار تومان به حساب هر یک از کودکان تحت حمایت خود واریز کند.

بیش از یک میلیون حامی از سراسر کشور سرپرستی کودکان یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) را برعهده گرفته اند و سایه مهربانی خود را بر سر آنان گسترانده‌اند.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی آذربایجان غربی کمیته امداد امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد، بابت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار مددجو به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد.

وی اهداف از اجرای این طرح را کمک به توانمندی و افزایش روحیه‌ی اعتماد به نفس، امید به آینده‌، حفظ عزت نفس و منزلت اجتماعی و تامین هزینه‌های زندگی در دوران سالمندی و از کارافتادگی  این بانوان عنوان کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: با حمایت‌های کمیته امداد هرمزگان در سال گذشته ۲۵۳ بانوی سرپرست خانوار از بیمه‌شدگان توسط این نهاد، بازنشسته و در حال حاضر از خدمات مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

سالاری افزود: براساس قوانین و مقررات موجود تامین اجتماعی، زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه‌های اجتماعی با حداقل سن ۵۵ سال به شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است
  • روایتی از معلم نیکوکار بیرجندی برای حمایت ۱۱ فرزند معنوی
  • تجلیل از معلمان خیر مراغه‌ای
  • تجلیل از معلمان خیر مراغه ای
  • بیش از ۱۳۴ هزار حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین با فراخوان در برنامه محفل