Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:54:03 GMT

علم؛ برنده‌ترین سلاح در برابر دشمن

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۲۸۷۴

علم؛ برنده‌ترین سلاح در برابر دشمن

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که در اسلام چیزی به اندازه جهاد علمی مورد تأکید قرار نگرفته است، گفت: علم، حیات‌بخش و برنده‌ترین سلاح در برابر دشمن است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در آیین نمادین نواختن زنگ مهر و مقاومت در استان که در دبیرستان نمونه دولتی شهید کائیدی پلدختر برگزار شد، اظهار کرد: سنگر علم و جهاد دو عامل اصلی و اساسی پیشرفت و توسعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جهاد علمی و نظامی را موجب رشد و تعالی انسان‌ها برشمرد و یادآور شد: در اسلام چیزی به اندازه جهاد علمی و نظامی ارزشمند نیست؛ چراکه احادیث و روایات بر جهاد علمی و نظامی تأکید فراوان دارد.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که قدرت و اقتدار در تلاش علمی و نظامی و دفع دشمنان است، ادامه داد: در سنگر علم بذر پیشرفت و تعالی پاشیده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که در سنگر جهاد نظامی موانع پیشرفت برطرف می‌شود، ادامه داد: پیشرفت و اقتدار و پیروزی در سایه علم و جهاد فی سبیل‌الله است.

امام جمعه خرم‌آباد با یادآوری این مطلب که خداوند در قرآن به چهار گروه درجه داده است، اضافه کرد: خداوند به مؤمنان، مجاهدان فی سبیل‌الله، عالمان، صالحان درجه داده است.

آیت‌الله میرعمادی، پلدختر را دروازه تهاجم ارتش عراق دانست و گفت: شهرستان سیل‌زده پلدختر چه در زمان هجوم و چه در زمان عقب‌نشینی دشمن آسیب دید این در حالی‌است که پلدختر شهدای ارزشمندی تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

وی با اشاره به این‌که پلدختر از نظر علم و دانش نیز صاحب امتیاز است، ادامه داد: در کنار ابن‌ها ولایت‌مداری این شهرستان زبان‌زد است و از این جهت نیز صاحب درجه است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری این مطلب که در سیل اخیر در لرستان صالحان و خیرین به یاری سیل‌زدگان شتافتند، بیان کرد: حادثه سیل سبب شد جمع نیکوکاران به جمع فرهیختگان، مجاهدان و مؤمنان بپیوندند.

امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که دانش‌آموزان بدانند در مکانی حاضر شدند که زحمت مسئولان در داخل و خارج کشور است، اضافه کرد: دانش‌آموزان بدانند علم، حیات‌بخش، راهنمای عقل و برنده‌ترین سلاح در برابر دشمن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری فرقان انقلاب بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حسین بلک به مناسبت ۱۲ اردیبهشت ماه روز گرامی داشت مقام معلم و سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری پیامی را صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است...

«بسمه الله الرحمن الرحیم

مطهر در اندیشه بود مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و صاحب سبک در بیان سخنانش عطش شنوندگانش را فرو می‌نشاند و حکمتش جان‌ها را سیراب می‌کرد. در میدان استدلال و برهان بی بدلیل و در ساحت لطافت و بلاغت کم نظیر درایتی فراتر از زمانه داشت و فراستی در گفتمان مجاهدی که درس رزم را از سترگ مردانی که سینه‌ای سرشار از فقاهت و حکمت داشته‌اند آموخته بود.

رسم تلمذی حکیمانه را از بزرگ مردانی چون حضرت روح‌الله الموسوی الخمینی (ره) با خود داشت.آنگونه که فرمود او حاصل عمرم بود. زلال حقیقت اسلام را آنگونه که بود نه آنطور که می خواست عمیقاً تا عمق جان نوشیده بود. شهد شیرین حقایق دین را با گفتمانی نو به افکار جوانان و جهانیان نوشاند و بیشتر از عصر خود می اندیشید و می دانست و می خواست افکار برخواسته از حقایق قرآن و اسلام ناب او تا کنون غبار بر خود ندیده و رفته رفته حجاب معاصرت چهره درخشان او را رخشنده تر از قبل هویدا می سازد. انقلاب اسلامی و مبارزه با طاغوت به یّمن نگاه بلند او رفعت یافت و ریشه های مستحکم آن از اندیشه ژرف او استحکامی همیشگی یافت.آن روز که مبارزان به ظاهر خود را مقابل اسرائیل صهیونیست می دیدند و در بازی همان ستمگر به اسارت رفته بودند فریادهای این مطهر بود که جهان اسلام را به این درد کُشنده و ستم بیدادگر غده سرطانی نهیب داد و دل خون پیامبر گرامی اسلام (ص) را در این سوز و سوگ به شهادت گرفت.

براستی فرقان انقلاب بود و کینه توزان این امت که از نگاه و افکار او درمانده و بی تاب شده بودند تیری را به چشمی بینا و مغزی متفکر روانه کردند. به آن امید که سوی چشم نافذش را کور کنند و افکار بلندش را از پرواز باز بدارند غافل از آنکه بذرهای کِشته شده و نهال‌های غرس شده در افکار اندیشمندان و علاقمندان خیلی زود جوانه زد و قد کشید.

به گونه‌ای که ریشه انحراف و التقاط را فرزندان معنوی و علمی او برکَنند تا آنجائی که امروز بزرگ مردانی از مکتب او خود مکتب ساز شده‌اند و شمشیر و تفنگشان به مدد قلم پاک و کارساز آن شهید وارسته قیام کرد و درفش ساخته و پرداخته از موهبت علم و جهاد چشم و قلب مستکبران و ستمگران را پاره و خون چکان کرد و عنکبوتیان را در گورستانی از تارهای تنیده از ظلم و ستمشان گرفتار آورد و امت اسلام را شاهد جان دادن و ذلت و خواری آنان کرد به امید آنکه کنار مقتدا و مولایمان نماز شکر را با ترنم فتح و ظفر در مسجد الاقصی قامت بندیم و صلای ولایت تا اقصی نقاط عالم را شاهد شویم.

بر ماست تا در استمرار این جهاد علمی و اخلاقی آن مرد راستین الهی فرزندان و جامعه ای در خور تربیت کنیم و بیارائیم و خود را از این موهبت الهی همواره بهره مند کرده و بر رشد و بالندگی آن بیفزائیم.»

کد خبر 6093281

دیگر خبرها

  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)