Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@23:09:46 GMT

باشکوه‌ترین محرم تاریخ

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۸۳۳۹

باشکوه‌ترین محرم تاریخ

محرم امسال، بی‌تردید تاریخی‌ترین محرم تاریخ بشر و نیز تاریخی‌ترین محرم ایران‌زمین بود. حضور عظیم مردم سیاه‌پوش و شرکت حداکثری جوانان در مراسم و عزاداری‌ها و سینه‌زنی‌ها، آنچنان شگفت‌انگیز و چشم‌نواز بود که اعجاب صاحبان تجربه و اندیشه را کاملاً برانگیخت و آنان را در برابر این پرسش قرار داد که چه شده است؟

محرم امسال، بی‌تردید تاریخی‌ترین محرم تاریخ بشر و نیز تاریخی‌ترین محرم ایران‌زمین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور عظیم مردم سیاه‌پوش و شرکت حداکثری جوانان در مراسم و عزاداری‌ها و سینه‌زنی‌ها، آنچنان شگفت‌انگیز و چشمنواز بود که اعجاب صاحبان تجربه و اندیشه را کاملاً برانگیخت و آنان را در برابر این پرسش قرار داد که چه شده است؟

با این همه بحران‌ و گران شدن‌ها و اخبار سنگین خرابکاری‌های مالی و ارزی و تکانه‌های شدید در بازارها و سایر مفاهیم تولید شده منفی در میان افکار عمومی جامعه، «محرم امسال» باید کمرنگ و کم‌جان و کم‌مشتری برگزار می‌شد؛ پس چرا برعکس بر همه‌ محرم‌های گذشته برتری یافت و «اقتدار عاطفی» و «روح حسین‌خواهی» ملت را در بالاترین نقطه اوج برد و قدرتمندی باطنی و روحی جامعه ایرانی را در زیباترین جلوه‌ها و اشکال و تصاویر، به نمایش گذاشت.

اگر بخواهیم به این پرسش، پاسخ تاریخی بدهیم، باید بگوییم: احساس ذاتی پاکی‌طلبی و معنویت‌خواهی جامعه‌ ایرانی، سبب اصلی شکل‌گیری محرم پرشکوه جامعه ایرانی شد و بر حجم شگفتی‌های زیبا و فراموش ناشدنی تاریخ امروزین وطن ولایت‌گرا افزود.

گرچه بنیاد اندیشه‌های معنوی و معناگرایانه در میان جوامع بشری یکی است و از یک سرچشمه، در ذهنیت بشر و بشریت جهانی جاری می‌شود اما درخشندگی ویژه و کاملاً انحصاری‌ای که در معنویت حسینی به‌چشم می‌خورد و آن را بر همه مکتب‌های عرفانی و معناگرایانه، برتری تاریخی و جهانی می‌بخشد؛ عبارت است از: معنویت جمعی و ظلم‌ستیزانه.

به سخن دیگر، تمامی جنبش‌های «معنویت‌خواهانه» که در تاریخ فرهنگ و تمدن قاره آسیا، ساخته و پرداخته شده و امروزه در بازار جهانی اندیشه و تفکر، برای مصرف عرضه می‌شود، فاقد «قدرت اجتماعی» و «نگاه شهروندی» است و به‌همین خاطر، پیروان و معتقدانش را به گریز از جامعه و شهر دعوت می‌کند و در مسیر این گریز، معنویت را قرار می‌دهد.

در بازار امروزین اندیشه بشری انواع بسته‌بندی‌های مدرن و سنتی این مدرسه‌ها و مکاتب عرفانی و معنوی در ویترین‌های جذاب عرضه و فروش قرار گرفته‌اند، اما هیچ‌گاه نتوانسته‌اند از محدودیتی که در آن گرفتار هستند، خارج شوند و به جایگاه پرمصرف‌تری دسترسی یابند!

اما «معنویت حسینی» با تکیه بر «قدرت جمعی» و نگاه «ضد ستم» و نیز با نمایش مقتدرانه «محرم امسال» می‌تواند برترین مکتب معناگرایانه زندگی و حیات نسل جوان جامعه بشری دیده شود و جهان را از بحران تمدن و فرهنگ فروریخته و بی‌آسمان آن نجات دهد!

اگر «حسین» سفینه‌ نجات است- که هست- باید این «سفینه نجات» را جهانی دید و آن را در فضای امروز جامعه جهانی به پرواز درآورد. گسترش قدرت جهانی اندیشه ولایت، یک ضرورت آرمان‌خواهانه و یک ضرورت رفتاری در عرصه روابط بین‌الملل است!

اگر سینه‌ میلیون‌ها جوان ایرانی، فرودگاه سفینه کلمه «حسین» شده است، سینه میلیون‌ها جوان جامعه بشری هم می‌تواند فرودگاه این سفینه معنویت و نورانی شود و ارزش‌های جهانی محرم را با زیبایی و اقتدار نشر کند و چشم‌ها و زبان‌ها و احساس‌ها را در یک راه و یک هدف قرار دهد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محرم عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۸۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!

سرمربی موفق اسپانیایی بهترین درصد پیروزی در تاریخ لیگ برتر انگلیس را در اختیار دارد.

طرفداری | پپ گواردیولا به رکورد 221 برد در لیگ برتر انگلیس رسید.

دیدار تیم‌های ناتینگهام فارست و منچسترسیتی در چارچوب هفته سی‌وپنجم لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 سیتیزن‌ها به پایان رسید. منچسترسیتی که پس از ناکامی مقابل در لیگ قهرمانان اروپا به شرایط آرمانی همیشگی بازگشته، برای تکرار قهرمانی در لیگ مصمم است و انتظار لغزش آرسنال را می‌کشد.

با پیروزی منچسترسیتی مقابل ناتینگهام فارست، پپ گواردیولا به آمار تحسین‌برانگیز 221 پیروزی در 300 بازی در لیگ برتر انگلیس رسید. در تاریخ پرمیرلیگ سابقه نداشته که سرمربی‌ای پس از 300 بازی، این تعداد برد را به دست آورد. گواردیولا با اختلافی فاحش نسبت به سرمربیان نامدار تاریخ لیگ انگلیس توانسته در 73 درصد مسابقات، سیتی را به برد برساند. پس از سرمربی اسپانیایی، ژوزه مورینیو و یورگن کلوپ در 300 بازی ابتدایی خود به ترتیب آمار 189 و 188 برد را به ثبت رساندند.

بیش‌ترین پیروزی به عنوان سرمربی در لیگ برتر انگلیس پس از 300 بازی ابتدایی

 

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز کارگر» را تبریک گفت
  • انتقاد از سریال «حشاشین» به رسانه‌های عرب‌ زبان رسید
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • تصاویر نقشه‌های تاریخ با نام خلیج فارس
  • بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!
  • سه تاریخی که خواب را از امباپه گرفته‌اند
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!