Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصر الله پارسه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۱۷شرکت تعاونی در زمینه حفظ، احیا و بهره برداری از جنگل ها در شهرستان دهلران فعالیت دارند.

وی افزود: امسال از این تعداد شرکت تعاونی سه شرکت با ۱۳۰ نفر عضو فعالیت کردند.

وی ادامه داد: برای نظارت بر فعالیت و حسن انجام کار سه نفر از فارغ التحصیلان بومی منطقه و تعداد  ۲۷کارگر  به مدت دوماه مشغول فعالیت بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران بیان کرد: بهره برداری از منابع طبیعی شهرستان تحت ضوابط و قوانین و رعایت اصول فنی و زیر نظر کارشناسان منابع طبیعی انجام شده  و این امر کمکی به اقتصاد معیشت مردم محلی است که در حاشیه این رویش گاه طبیعی زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: طبق قراردادهای حفاظت مشارکتی که با تعاونی های بهره بردار سقز درسطح شهرستان انجام شده، این تعاونی ها در امر حفاظت از جنگل های استان به خصوص در مقابله با حریق احتمالی با منابع طبیعی همکاری  می کنند.

سرپرست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران عنوان کرد: مردمی بودن مدیریت و حفاظت و احیای این جنگل ها یکی از مزیت های خوب جنگلهای شهرستان است.

کد خبر 4727152

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی شهرستان دهلران ایلام هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 بازگشایی مدارس خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان بیرجند گرگان ایلام سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۸۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب