Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین با انتقاد از کمبود واحد اقامتی استاندارد در قزوین گفت: با تکمیل و افتتاح طرح‌های اقامتی و هتل‌های استان ، تعداد تخت‌های اقامتی قزوین به ۶ هزار می‌رسد. ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علیرضا خزائلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار داشت: اگرچه استان قزوین دارای ظرفیت‌های برجسته‌ای در حوزه گردشگری، آثار باستانی و طبیعت گردی است اما متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای پذیرش گردشگر در استان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت :در حال حاضر تنها 2 هزار تخت اقامتی در هتل‌ها و میهمان‌پذیرهای استان قزوین فعال است که ضریب اشتغال بالای 68 درصد این واحدها نشان از توجیح پذیری ساخت مجتمع‌های اقامتی در استان دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر ساخت 21 هتل پنج تا یک ستاره در استان قزوین آغاز شده است و همچنین یک هتل آپارتمان دو ستاره نیز در حال ساخت اس که بهره برداری از این واحدها می‌تواند تعداد تخت‌های اقامتی استاندارد در قزوین را به بالای 6 هزار تخت یعنی 3 برابر وضع موجود برساند.

خزائلی عنوان کرد: همچنین در طرح‌های جدید گردشگری استان قزوین نیز تاسیس 14 مجتمع گردشگری، 12 مجتمع خدماتی، 13 مجتمع بوم گردی و سه مرکز تفریحی و سرگرمی نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: پرونده ثبت بازار صنایع دستی سعدالسلطنه تکمیل شد و در نشستی که تا پایان سال میلادی برگزار خواهد شد امیدواریم بتوانیم ثبت جهانی این بازار را در شورای صنایع دستی داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین افزود: گراند هتل برای ما یک دارایی ارزشمند است و وضعیت نامناسب آن قطعا برای هر قزوینی و برای ما هم دردآور است.

زیان سنگین صنعت گردشگری ترکیه از ورشکستگی یک شرکت انگلیسیسرمایه‌گذاری 200 هزار میلیارد تومانی در بخش گردشگری ایران / آمادگی وزارت میراث فرهنگی برای ‌ثبت جهانی هگمتانه1800 جاذبه توریستی گردشگری همدان زمینه توسعه و اشتغال پایدار را فراهم می‌کند

خزائلی خاطرنشان کرد: برای ساماندهی گراندهتل در دفتر وزیر با حضور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار، مدیرکل قزوین و مسئولین استانی و ملی برگزار شد و با ایجاد کمپینی در قزوین این مسئله را مطالبه کردیم ولی هنوز این اتفاق نیافتاده است.

وی تصریح کرد: مردم ما طعم شیرین بازسازی و احیاء سعدالسلطنه را چشیدند و ما نیز متعهدانه پیگیر ماجرای بازسازی و احیاء گراند هتل برای بازگرداندن آن به گردشگری استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین افزود: به هیچ عنوان در مسئله ساماندهی گراند هتل مسئله سیاسی وجود ندارد، امروز مشکل ما اقتصادی است و در قالب مقررات و قوانین پیگیر تامین این اعتبارات برای ساماندهی آن هستیم.

انتهای پیام/ ت

R41364/P1336/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهرعلیان ظهر یکشنبه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت که در فرمانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است و شاهد کاهش جمعیت در شهرستان قزوین هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با تاکید بر اینکه باید بحران جمعیت در قزوین را جدی گرفت، افزود: تشویق جوانان به ازدواج در افزایش موالید و رشد جمعیت مؤثر است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اشتباه پیشین تفکراتی مانند «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در بین جامعه نهادینه شده و باعث کاهش جمعیت در استان و کشور شده است.

مهرعلیان با بیان اینکه باید از فرصت باقیمانده برای پنجره جمعیت به بهترین شکل استفاده کرد، تصریح کرد: تغییر باورهای فرهنگی مردم و تشویق به ازدواج جوانان و فرزندآوری برای خلق یک زندگی با نشاط می‌تواند رشد جمعیت را در استان باعث شود.

وی بیان کرد: ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان قزوین است و همه باید خود را در این حوزه مسؤول بدانند.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین تاکید کرد: یکی از ابزارهای ازدواج موفق و فرزندآوری آموزش مهارت‌های صحیح زندگی به نوجوانان و جوانان است.

وی در پایان یادآور شد: باید از همه ظرفیت‌ها برای جبران سال‌های از دست رفته در حوزه جمعیت استفاده کرد.

کد خبر 6097442

دیگر خبرها

  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند