Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وزارت بهداشت، علی رضا رئیسی روز سه شنبه در دیدار با رئیس سازمان امور عشایری کشور از اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای راه اندازی خانه های بهداشت عشایری جدید خبر داد و افزود: وزارت بهداشت پیگیر  راه اندازی خانه‌های بهداشت عشایری است.  در فاز اول قرار است ۱۲۰ خانه بهداشت راه اندازی شود. البته مشکلات عشایر تنها با راه اندازی این مراکز بهداشتی رفع نمی شود و باید تمام بخش‌ها به کمک این حوزه بشتابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار که رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت نیز حضور داشت،  رئیس سازمان امور عشایری کشور از خدمات حوزه بهداشت به عشایر قدردانی و بیان کرد: در دیداری که با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز داشتیم ایشان هم پیگیر تاسیس، توسعه و تکمیل خانه های بهداشت عشایر بود.

رئیس سازمان امور عشایری کشور بر همکاری مستمر این سازمان با معاونت بهداشت وزارت بهداشت در جهت ارتقای شاخص های بهداشتی عشایر کشور تاکید کرد.

رئیسی پیش از این نیز به خبرنگار سلامت ایرنا گفته بود: پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال ۱۲۰ خانه بهداشت عشایری دیگر به جز ۱۶ موردی که قبلا افتتاح شد در کل کشور راه‌اندازی شود.  مرحله آزمایشی افتتاح خانه های بهداشت عشایری در شیراز انجام شد که در این مرحله ۱۶ خانه بهداشت عشایری را راه اندازی کردیم. در مناطق مختلف با همکاری سازمان امور عشایر و روسای دانشگاه های علوم پزشکی مناطق هدف در حال بررسی و اخذ مجوزهای لازم هستیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: کل جمعیت عشایر کشور حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است و نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر عشایر کوچ رو هستند که برای این دسته نیاز به ۲۵۰ خانه بهداشت عشایری داریم. این خانه های بهداشت در مبدا و مقصد مستقر هستند، اما در طول سفر، بهورز که از خود عشایر است همراه این افراد خواهد بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت زندگی عشایری وزارت بهداشت سازمان امور عشایر ایران رئيسي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران


به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کوچ عشایر قره داغ از قشلاق‌های دشت مغان شروع میشود و به ارتفاعات شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان، سراب وکلیبر ختم می شود و به تعلیف جمعیت دامی خود می‌پردازند. هر ساله پس از ارائه درخواست عشایر، کارشناسان استانی از محل بازدید کرده و در صورتی که تعداد خانوار‌های مستقر در منطقه بیش از ۲۰ خانوار باشند راه قبل از کوچ قشلاقی عشایر، برای عبور وسائط نقلیه برطبق مشخصات استانداراد بهسازی و مرمت می‌شود. 

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
درخواست اصلاح راه عشایران زحمت کش قره داغ اهر ارسباران
با خطر مواجه ایم. خیلی خطرناک‌ است، لطفاً پیگیری کنید.
با تشکر از مسئولین محترم شهروندخبرنگار جمهوری اسلامی ایران
اهر ییلاق روستای کقالق بطرف کمربندی اهر تبریز

دیگر خبرها

  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد