Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت مدیریت منابع آبی در استان‌های خشک و توسعه بخش کشاورزی ۱۰۰۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در استان خراسان جنوبی تعریف می‌شود. ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

 نظر افضلی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، به نشست با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اخذ مجوز واردات دام از مرزهای شرقی استان و حضور بنیاد برکت جهت واردات 25 هزارراس دام سبک و یک هزار نفر شتر طی برنامه 2 ساله، متقاضی برای احداث مجتمع‌های دامپروری در استان به خصوص شهرستان‌های نهبندان و سربیشه و شهر شوسف روبه افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستانهای نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران در زمینه دامپروری و شیلات فعالیت داشته و همچنین در زمینه گلخانه و محصولات گلخانه‌ای نیز فعالیت‌های ویژه‌ای دارد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه در این استان 8 مجتمع گلخانه‌ای تعریف شده که 2 مجتمع در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه قرار دارد افزود: مقرر شد شرکت مذکور به امر توسعه کشت گلخانه‌ای با در نظر گرفتن  شرایط ویژه استان و کم آبی توجه ویژه داشته باشد و در راستای توسعه این روش 1000 هکتار مجتمع گلخانه‌ای برای استان تعریف شود.

‌اشتغالزایی گیاهان دارویی 4 برابر کشاورزی معمولی است1000 هکتار اراضی کشاورزی بوشهر به سامانه نوین آبیاری کم‌فشار مجهز می‌شود30 میلیون دلار از محصولات کشاورزی استان سمنان صادر شد

افضلی بیان کرد: این مجتمع ها با کمک وزارت جهاد کشاورزی و تسهیلات بانک کشاورزی با نرخ سود 7 تا 9 درصد ساخته خواهد شد که محل تامین اعتبار آن نیز از محل فصل در نظر گرفته شده در بودجه مبنی بر برداشت 300 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی خواهد بود.

وی با اشاره به  اینکه مقرر شد برخی مباحث نیز از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پیگیری شود تا احداث این مجتمع ها تسهیل گردد خاطر نشان کرد: از جمله در موضوع انتقال آب و برق و گاز به مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری مقرر شد قانون به نحوی که دولت موظف به انتقال زیرساخت ها به این واحدها گردد تصحیح گردد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: در این  نشست مقرر شد توسط ادارات جهاد کشاورزی این دو شهرستان زیرساخت های مورد نیاز جهت احداث مجتمع های دامپروری ایجاد شده و توسعه این موضوع در منطقه تسهیل شود.

در این نشست که معتمدیان استاندار خراسان جنوبی،امیرحسنخانی نماینده مردم شهرستان های فردوس و طبس و بشرویه و سرایان، نظر افضلی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی ، قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و منصوری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران حضور داشتند راههای همکاری و مشارکت در پروژه های کشاورزی استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ز/ش

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش

محمدمهدی برومندی در جشنواره روز میمند شهرستان فیروزآباد در استان فارس، گفت: در این راستا یک ابر پروژه تعریف کردیم که با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات اسانس گیری از گیاهان دارویی، کیفیت اسانس تولیدی را برای صادرات و تولید ادکلن‌های مشهور دنیا ارتقا دهیم. 

این مقام مسئول، سطح کل باغات گل محمدی در دنیا را ۵۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: کشور ایران دارای ۳۰ هزار هکتار باغ گل محمدی است که از این سطح، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار متعلق به استان فارس و دو هزار هکتار آن در شهرستان میمند واقع است.

او با بیان اینکه امروزه گردش مالی حوزه گیاهان دارویی در دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار است، ابراز کرد: سهم کشور ما از این گردش مالی کمتر از یک میلیارد دلار است و این نشان می‌دهد که ما باید از یک کشاورزی معیشتی به یک کشاورزی مدرن عبور کنیم.

برومندی با بیان اینکه ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: شهرستان میمند دارای ۳۶۰ گونه گیاه دارویی است که هر کدام می‌تواند پایه تولید دارو، غذا یا مواد بهداشتی باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: چالش اصلی استان فارس، سرمایه گذاری است که امیدواریم با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم به توسعه این منطقه کمک کنیم.

فارس رتبه اول تولید محصولات باغی در کشور 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید ۱۰ تا ۱۲ درصد محصولات کشاورزی کشور متعلق به استان فارس است، افزود: این استان با ۳۶۰ هزار هکتار سطح باغات و تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

برومندی به تولیدات حوزه باغبانی در سطح وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: میزان تولیدات باغی در کشور ۲۶ میلیون تن و درآمد حاصل از صادرات آنها سالیانه ۶ میلیارد دلار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از محصولات با ارزش در این حوزه، گیاهان دارویی با سطح زیرکشت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور است که سالیانه ۵۰۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی از این سطح برداشت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس