Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:05:57 GMT

کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۵۵۷۶

کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه تشکیل شد

وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه خبر داد و گفت:‌ تمرکز اصلی این کمیته روی حمل و نقل جاده‌ای و ریلی است. ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی در دیدار با علی سلیمان غانم وزیر نفت و منابع معدنی سوریه اظها رکرد:‌ معتقدیم برنامه توسعه در سوریه باید شتاب گیرد، خوشحالیم که نقشه‌های شوم دشمنان در سوریه به نتیجه نرسید و آن‌ها ناکام ماندند، ان‌شاءالله صلح و آرامش روز افزون باشد و ملت سوریه سازندگی کشورشان را با قدرت هر چه تمام‌تر انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تلاش‌ اصلی در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه اولویت بندی سرفصل‌های اصلی همکاری‌ها و تبادلات بین دو کشور بوده و همزمان با شناسایی این سرفصل‌ها موانع و مشکلاتی که بر سر راه همکاری مشترک وجود داشت را شناسایی کردیم و برای رفع آنها تلاش می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی موتور محرک همکاری‌های اقتصادی است، افزود: برای ترغیب و تبیین نقش بخش خصوصی در سوریه تلاش شده است. تسهیل حضور بخش خصوصی در سوریه می‌تواند همکاری‌های اقتصادی  دو کشور را سرعت بخشد.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه اظهار کرد: در خصوص موانع موجود با گلوگاه‌هایی مواجه هستیم که ‌موضوع اول بحث‌های مالی و بانکی است و موضوع دوم ترانزیت و حمل و نقل کالا است.

اسلامی همچنین با اشاره به اینکه برای حل مشکلات بانکی در دیدار با رئیس بانک مرکزی سوریه در دمشق به نتایج خوبی دست پیدا کردیم، گفت: با حضور رئیس بانک مرکزی سوریه در تهران و دیدارهایی که داشت باید پیشرفت‌های خوبی حاصل شده باشد. مسائل مالی موضوعی کلیدی است و تسهیل شرایط مالی در همکاری‌های اقتصادی نقش اعتمادساز، روان‌کننده و شتاب دهنده دارد.

وی بیان کرد: برای پشت سر گذاشتن گلوگاه دوم که ترانزیت و حمل و نقل کالا است، کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه را تشکیل دادیم که تمرکز اصلی آن روی حمل و نقل جاده‌ای و ریلی است. برای این بحث جلسات مشترکی در سطح کارشناسی برگزار شده است و به زودی این کمیته در سطح وزرا برگزار خواهد شد.

اسلامی ابراز امیدواری کرد تفاهم‌های بین 3 کشور به‌زودی صورت گیرد و با عملیاتی شدن این تفاهم‌ها و  عملیاتی شدن آن‌ها تحرک برای توسعه روابط اقتصادی به‌صورت تصاعدی رشد خواهد کرد.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت راه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت راه وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، فالح الفیاض رئیس هیئت حشد شعبی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد که طی آن راههای تقویت همکاری دوجانبه میان سوریه و عراق را بررسی کردند.

 

اسد تاکید کرد ایستادگی و توانمندی ارتشهای سوریه و عراق پایه و عامل اساسی در تحقق پیروزی ها علیه تروریستها و حامیانشان بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، در این دیدار راههای تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه های مبارزه با تروریسم و هماهنگی فعال در خصوص کنترل مرزها و پیگرد گروههای افراطی و بقایای آنها که همچنان برای هدف قرار دادن امنیت سوریه و عراق تلاش می کنند، بررسی شد.

اسد گفت تروریسم، کشتار و خونریزی را در هر نقطه از جهان در پیش گرفته است، حامیان تروریسم در عراق و سوریه همان حامیان تروریسم در اماکن دیگر هستند، هر چند اسم و عنوان آن گروههای تروریستی متعدد باشد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی