Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش قیمت برنج، شکر و گوشت گوساله در مردادماه، قیمت سکه ۴ مهر ۹۸، قیمت جهانی طلا افزایش یافت، بانک مرکزی اطلاعات خرید و فروش سکه و ارز در سال ۹۷ را بدهد، تنها کالا‌های اساسی دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند، تولید خودروی انگلیس رشد کرد و افزایش ۲۵۰ تومانی نرخ مرغ در بازار + پیش بینی بازار را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت تمام شده مسکن در شمال تهران متری ۳۰ میلیون

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان، در پاسخ به این سؤال که آیا اظهارات و ادعای نایب رئیس اتحادیه املاک مبنی بر سود 200 درصدی سازندگان مسکن تا چه حد به واقعیت نزدیک است، گفت: مطرح کردن این موضوع که سازندگان دنبال سود 200 درصدی هستند، دور از ذهن و باور است. وی با بیان اینکه باید از اشخاصی که این موضوع را مطرح می‌کنند پرسید که استدلال آنها در این خصوص چیست، اظهار داشت: درست است که تورم داریم و مسکن هم با کمبود عرضه مواجه است و تقاضای مؤثر در بازار زیاد است، اما سود 200 درصدی از بابت ساخت مسکن برای سازندگان به هیچ‌وجه درست نیست. محتشم ادامه داد: این تحلیل‌ها غیرکارشناسی است و باید پرسید که چگونه این سود 200 درصدی محاسبه شده است. 

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران با بیان اینکه این تحلیل که ساخت یک متر آپارتمان در تهران 2 میلیون تومان است و فروش آن آپارتمان 12 میلیون تومان، پس سازندگان در هر متر 10 میلیون تومان سود می‌کنند درست نیست، افزود: بیشترین سهم ساخت و ساز مربوط به زمین است، چرا که وقتی قیمت یک متر آپارتمان در شمال تهران 40 میلیون تومان است، قیمت هر متر زمین در همان نقاط 60 میلیون تومان معامله می‌شود. به نقل از فارس؛ حسن محتشم  ادامه داد: پس محاسبات سازندگان را اگر مقایسه کنیم، نشان می‌دهد که قیمت تمام شده مسکن در شمال تهران با محاسبه قیمت زمین هر متر 30 میلیون تومان است و قیمت آپارتمان 40 میلیون تومان، حال سودی که یک سازنده از ساخت مسکن در 3 سال می‌برد، متری 10 میلیون تومان می‌شود، پس سود 200 درصدی یک مطلب کاملاً غیرکارشناسی است.

کاهش قیمت برنج، شکر و گوشت گوساله در مردادماه

وزارت صنعت، معدن و تجارت در بررسی قیمت کالاهای اساسی و مهم در مرداد ماه امسال از کاهش نرخ برنج، شکر، گوشت گوساله نسبت به تیرماه خبر داد که این کاهش قیمت از هفت دهم درصد تا ۴.۸ درصد در نوسان است. بر این اساس، هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک با افت ۲.۶ درصد، برنج طارم اعلا با افت ۲.۳ درصد، برنج هاشمی (داخلی) درجه یک با افت ۲.۷ درصد، شکر سفید (فله) با افت دو دهم درصد، شکر بسته بندی ۹۰۰ گرمی با کاهش ۴.۸ درصد، هرکیلو گرم گوشت گوساله با کاهش ۱.۹ درصد و گوشت گوسفندی (مخلوط) در هرکیلو گرم مرداد ماه امسال نسبت به تیر ۱.۸ درصد افزایش داشت.

قیمت سکه ۴ مهر ۹۸

روز پنجشنبه، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید،  به ۴ میلیون و ۳۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۸۴۰ هزار تومان بود.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

روز گذشته در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 5.3 دلار افزایش نسبت به روز چهارشنبه به قیمت 1508 دلار و 90 سنت به فروش رفت. رویترز نوشت: روز پنجشنبه قیمت طلا تحت تاثیر افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش به دلیل کاهش‌های متوالی جلسات گذشته، بیشتر شد، اما  بالا رفتن ارزش دلار مانع از افزایش بیشتر قیمت فلز زرد شد. روز چهارشنبه قیمت طلا 2 درصد کاهش داشت و دلیل این کاهش مشخص نبودن سیاست‌های تجاری بین چین و آمریکا بود. FXTM تحلیل‌گر ارشد در این باره گفت:«آنچه که روی قیمت طلا موثر است ارزش دلار است. مردم دلار را به عنوان نخستین هدف سرمایه‌گذاری سالم فرض می‌کنند که این مسئله توانسته تا حدودی روی سرمایه‌گذاری طلا تاثیر بگذارد.» همچنین دیروز ارزش دلار به بیشترین میزان سه هفته گذشته رسید. روز گذشته، ارزش فلز زرد نسبت به یک ماه گذشته 33.6 دلار کاهش داشت اما نسبت به یک سال گذشته 314 دلار با افزایش همراه شد. طلا دیروز در کمترین زمان 1504 دلار و 90 سنت و در بیشترین زمان 1511 دلار و 60 سنت به فروش رفت. در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره با افزایش 9 سنتی به قیمت 17 دلار و 96 سنت به فروش رفت. فلزات گرانبهای پلادیوم و پالادیوم افزایش‌هایی به ترتیب 7 و 16 دلار را تجربه کردند.

بانک مرکزی اطلاعات خرید و فروش سکه و ارز در سال 97 را بدهد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی از معاون اقتصادی بانک مرکزی خواست تا این بانک اطلاعات قیمت روز سکه و ارز در سال 97 اعم از خرید و فروش را در اختیار سازمان امور مالیاتی برای رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی قرار دهد.

تنها کالاهای اساسی دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تنها کالاهای اساسی و ضروری مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌شوند، گفت: این کالاها مشمول قیمتگذاری هستند. به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: تامین کالاها را شامل دو بخش دانست و گفت: بخشی از کالاها با ارز ۴۲۰۰ تومانی که همان ارز دولتی است تامین می شوند، این کالاها در واقع کالاهای ضروری و اساسی کشور هستند که مشمول قیمت‌گذاری می شوند و قیمت آن‌ها هم جهش خاصی نداشته است و تامین بخشی دیگر از کالاها هم با ارز نیمایی انجام می پذیرد. قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی بخش غالب تثبیت و آرامش بازار را متاثر از تثبیت نرخ ارز دانست و افزود: همانطور که به تناسب قیمت کالاها با افزایش نرخ ارز بالا رفت، همانطور هم به تناسب دارد پایین می آید و اگر قیمت کالاها را مورد رصد قرار دهیم یا قیمت ها ثبیت شده است یا با کاهش قیمت ها مواجه هستیم. مدرس خیابانی با بیان اینکه به عنوان نمونه در یخچال و فریزر با کاهش ۱۵ درصدی قیمت مواجه هستیم، افزود: قیمت کالاهای اساسی نیز از یک ثبات و آرامش در قیمت ها مواجه است.

با ۱۰ بانک بزرگ جهان و ارزش خالص دارایی آن‌ها آشنا شوید

نشریه بنکر امسال نیز به مانند سال های گذشته رتبه بندی بزرگترین بانک های جهان را اعلام کرد که بر این اساس، چهار بانک بزرگ اول جهان همگی چینی هستند. با این حال طبق اعلام این نشریه هنوز بانک‌های آمریکایی در کسب سود از همتایان چینی خود جلوتر هستند و این بدان معناست که آن ها بهره وری بیشتری از دارایی‌های خود دارند. در سال ۲۰۱۸ صنعت بانکداری در جهان ۱.۳ تریلیون دلار سودآوری خالص داشته است. تا پایان سال ۲۰۱۸، بانک‌های آمریکایی ۴۰۳ میلیارد دلار سودآوری خالص داشته‌اند که این رقم برای چین ۳۳۳ میلیارد دلار و برای اتحادیه اروپا ۱۹۸ میلیارد دلار بوده است.

در ادامه با ۱۰ بانک بزرگ جهان آشنا می‌شوید:

۱-بانک آی سی بی سی چین ICBC

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۳۳۸ میلیارد دلار

۲- بانک ساخت و ساز چین China Construction Bank

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۲۸۷ میلیارد دلار

۳- بانک کشاورزی چین Agricultural Bank of China

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۲۴۳ میلیارد دلار

۴- بانک چین Bank of China

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۲۳۰ میلیارد دلار

۵- بانک جی پی مورگان آمریکا JPMorgan Chase

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۲۰۹ میلیارد دلار

۶- بانک آف آمریکا Bank of America

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۱۸۹ میلیارد دلار

۷- بانک ولز فارگو آمریکا Wells Fargo

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۱۶۸ میلیارد دلار

۸- بانک سیتی گروپ آمریکا Citigroup

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۱۵۸ میلیارد دلار

۹- بانک اچ اس بی سی انگلیس HSBC

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۱۴۷ میلیارد دلار

۱۰- بانک میتسوبیشی ژاپن Mitsubishi

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۱۴۶ میلیارد دلار

تولید خودروی انگلیس رشد کرد

در ماه آگوست، تولید خودروی انگلیس با نرخ سالانه ۳.۳ درصدی رشد کرد. این برای اولین بار در ۱۵ ماه اخیر است که تولید خودروی این کشور، با رشد مواجه شده است که علت آن، احتمالا جابه‌جایی تعطیلات تابستانی این شرکت‌ها به ماه آوریل، برای آماده شدن برای ضرب‌العجل اولیه برگزیت بوده است. در ماه آوریل، بی‌ام‌وه، پژو، هوندا و جگوار لندرور همگی کارخانه‌های خود را از چند روز تا چند هفته تعطیل کردند. آنها نگران بودند که خروج انگلستان ز اتحادیه اروپا، که قبلا برای ماه مارس برنامه‌ریزی شده بود، باعث اختلالاتی نظیر تاخیر در رسیدن قطعات خواهد شد. این اقدام آنها باعث شد تا در ماه آوریل تولید خودروسازان با ۴۴.۵ درصد افت روبرو شود؛ اما با موکول شدن برگزیت به پایان اکتبر، این اقدام خودروسازان بی فایده شد. در ماه آگوست، با بازگشت به کار کارخانجات، تولید خودروسازان جهش کرد و با ۳.۳ درصد رشد به ۹۲۱۵۸ خودرو رسید. 

افزایش ۲۵۰ تومانی نرخ مرغ در بازار + پیش بینی بازار

برومند چهارآیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۲۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است. او ازدیاد تقاضا در برابر کاهش عرضه را دلیل اصلی نوسان ۲۵۰ تومانی قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: در سال‌های گذشته در هفته اول مهر قیمت مرغ به سبب کاهش تقاضا افت چشمگیری داشت در حالی که امسال به سبب ازدیاد تقاضا و کاهش عرضه قیمت با نوساناتی در بازار روبرو شده است. چهارآیین بیان کرد: تا پایان شهریور مرغداران به سبب افت شدید قیمت اقدام به عرضه مرغ با وزن ۲ کیلو تا ۲ کیلو و ۱۰۰ گرم در بازار کردند و هم اکنون تعادل عرضه و افت جوجه ریزی در ۴۵ روز گذشته نوساناتی را در بازار به همراه داشته است. عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا و تعدیل مجری مرغ‌های در حال پرورش پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در روز‌های آتی در دامنه ۹ هزار و ۲۰۰ تا ۹ هزار و ۲۵۰ تومان باقی بماند. /باشگاه خبرنگاران جوان

آرامکو در تدارک اعلام رسمی عرضه سهام

شرکت آرامکوی سعودی سرگرم برنامه‌ریزی برای اعلام رسمی آغاز عرضه اولیه عمومی سهام این شرکت در ماه آینده است. بلومبرگ به نقل از منابع آگاه که به دلیل محرمانگی موضوع مایل نبودند نامشان فاش شود، نوشت: این شرکت نفتی دولتی قصد دارد تمایل خود برای عرضه سهام را در حدود ۲۰ اکتبر اعلام کند. یکی از این منابع آگاه اظهار کرد: عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو در بازار عربستان سعودی تا اوایل نوامبر انجام خواهد گرفت اما زمان آن هنوز نهایی نشده است.

خروج دلار برای واردات بیش از ۴۳ تن پازل به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۴۳ تن پازل از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم پازل به کشور، ۲۱۵ هزارو ۸۹۰ دلار از کشور خارج کرد که بالغ بر ۹ میلیارد و ۶۷ میلیون و ۳۱۲ هزارو ۵۰۰ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. لازم به ذکر است که این حجم از پازل ۶ کشور از جمله آلمان و چین و ترکیه وارد ایران شده است.   تلاش رقبای تجاری ایران برای کسب جایگاه اول صادرات به عراق   دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه ایران جایگاه اول صادرات به عراق را دارد، گفت: رقبای ما تلاش دارند تا این جایگاه را از ما بگیرند.بنابراین باید سعی کرد تا از طریق صادرات محصولات مختلف این جایگاه را حفظ کنیم.

افت ۱۰۰ تومانی دلار در هفته‌ای که گذشت

بازار ارز در هفته ای که گذشت در مجموع روند با ثبات و به سمت کاهش نرخ را پشت سر گذاشت. به گونه ای که هر اسکناس دلار آمریکا روز گذشته در صرافی های مجاز سطح کشور به نرخ 11250 تومان از مردم خریداری و به قیمت 11350 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. این نرخ نسبت به پنج شبه هفته قبل، 100 تومان کاهش داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در معاملات دیروز، به نرخ 12550 تومان خریداری شد و به قیمت 12650 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که این نرخ نسبت به یک هقته قبل، 100 تومان ارزان تر می باشد.

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مالیات پزشکان ابتکار صلح هرمز هپکو اراک تشکیل وزارت بازرگانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد قیمت دلار مسکن شمال تهران ارزش خالص دارایی مالیات پزشکان ابتکار صلح هرمز هپکو اراک تشکیل وزارت بازرگانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت

ایتنا - بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته رشد کرده اما نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته است.
بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲۹ درصد رشد کرد و در زمان نگارش این مطلب به ۶۳ هزار و ۸۲۲.۸۰ دلار معامله شد.

قیمت برترین ارز رمزنگاری دیجیتال جهان، نسبت به هفته گذشته ۱.۹۵ درصد کاهش یافته است.

به نقل از کریپتو، قیمت اتریوم، دومین توکن محبوب، نسبت به دیروز ۵.۶۴ درصد افزایش یافته است و نسبت به هفته گذشته ۳.۸۳ درصد صعود ثبت کرد. ارزش بازار اتریوم اکنون ۴۰۲.۷۴ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۲.۳۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۸۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۵۲ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۸.۷۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۵۳ میلیارد دلار است که  ۸.۷۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۶.۲۷ میلیارد دلار است که ۸۹.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۳ هزار و ۸۱۵.۶۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۱۳ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۳۱۰.۹۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۱۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۰ درصد افزایش
۳- تتر
قیمت: ۰.۹۹۹۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۹ درصد کاهش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۹۹.۲۵  دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۵۶ درصد افزایش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۴۳.۱۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۱۶ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۵۷ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۲۳۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۶۱ درصد کاهش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۴۹۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۱۵ درصد کاهش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۴۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۵.۲۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۱.۸۷درصد کاهش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۴۷۳۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۷.۰۴ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین