Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@21:12:27 GMT

مدیریت شهری محله محور در کرمان

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۸۶۷۴

مدیریت شهری محله محور در کرمان

محسن کمال الدینی کارشناس مسئول شورا‌های اجتماعی محله‌های شهرداری کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های داوطلبانه یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی در شهرهاست، گفت: ۷۳ محله در شهر کرمان در حال شکل گیری شورا محله هستند که از این تعداد ۳ محله فرایند شکل گیری آن به پایان رسیده و ۵ محله در الویت ثبت نام هستند و ۲۳ محله اعلام آمادگی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او بیان کرد: محله محوری، باعث کاهش فساد، افزایش مشارکت مردم، ایجاد فرصت برای شهروندان جهت محقق شدن درخواست‌ها و امنیت، برابری وپایداری می‌شود.

کارشناس مسئول شورا‌های اجتماعی محله ها‌ی شهرداری کرمان در خصوص ضرورت تاسیس شورا محله ها، بیان کرد: شهرداران محله به منظور ترغیب مردم به مشارکت، یاری رساندن به شهرداری وانتقال مشکلات وپیشنهاد‌ها برای تصمیم گیری وتصمیم سازی ها انتخاب می شوند.

کمال الدینی افزود: در کلانشهر کرمان به تدبیر شهردار وهمت معاونت فرهنگی اجتماعی، لایحه یک فوریت تشکیل شورای اجتماعی محله‌ها به صحن علنی شورای اسلامی شهر با استناد به مفاد قانونی موجود در قانون اساسی اصل ۷ و ۱۰۰ وهمچنین ماده ۷۱ بند ۵ و ۷ قانون تشکیلات و وظایف شورا‌های اسلامی، تقدیم و اعضای شورای اسلامی شهر با کلیت طرح موافقت که به موجب این مصوبه شورای اجتماعی محله‌ها نهادی داوطلبانه، مشارکتی، غیر سیاسی وغیر دولتی است که در محدوده فعالیت محله‌ها شکل گرفته است.

کارشناس مسئول شورا‌های اجتماعی محله‌های شهرداری کرمان بیان کرد: پتانسیل بزرگی که شورا محله‌ها دارند این است که باعث شناسایی مسائل ونیاز‌های اجتماعی خود محله است که اهالی وساکنان آن شناخت بیشتری داشته ومی توانند موارد را به شهرداری اعلام کنند تا درباره آن چاره اندیشی شود.

او با اشاره به اینکه شهردار محله افتخاری بازوی توانمند شورای اجتماعی محله برای اجرای شورا وپیگیری امور و مصوبات در شهرداری و دیگر دستگاه‌ها ونهاد‌ها است، گفت: این شورا تنها مربوط به امور شهرداری نیست وهمه ارگان‌ها در این امر دخیل هستند از جمله علوم پزشکی، دادگستری و... نمایندگانی در این شورا دارند که کمک دهنده خوبی برای شهردار محله محسوب می‌شوند.

کمال الدینی در خصوص فرایند شکل گیری شورای اجتماعی محله‌ها اظهار کرد: در هر محله ۵ فرایند شکل می‌گیرد که پس از فراخوان در هفت عنوان از کسانی که اعلام آمادگی می‌کنند ثبت نام صورت می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه مشارکت همه جانبه شهروندان در شکل گیری شورا‌های اجتماعی محله‌ها لازم وضروری است، گفت: با توجه به فراخوان داده شده شهروندان می‌توانند از طریق سایت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان برای ثبت نام در شورا‌های اجتماعی محله‌ها اقدام نمایند.


انتهای پیام/ی

برای  شوراهای محله ثبت نام کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۸۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: شوراها از ارکان مهم تصمیم‌سازی و یکی از بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند.

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: بی‌تردید خدمتگزاری به همشهریان فرصت مغتنمی است، امیدوارم با نگاه مدبرانه اسباب رضایت خاطر آحاد مردم را فراهم کرده باشیم.

وی با بیان اینکه همراهی با شورا و شهرداری همراهی با مردم است، افزود: موظف هستیم در شورا برای رفاه حال عموم شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: شورای شهر ناظر بر عملکرد شهرداری است و برای اجرای مصوبات خود باید در مقابل شورای شهر پاسخگو باشد تا انتظار شهروندان، مبنی بر ایجاد تحول در ساختار مدیریت شهری و بهبود عملکرد شهرداری در خدمت به مردم را محقق کند.

ایزدیار تصریح کرد: امید دارم در سایه همراهی مردم، مدیریت شورای دوره ششم شهر، مدیریت شهری و همراهی دستگاه‌های اجرایی، بتوانیم در تحقق شعار سال که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید و مشارکت مردم» نامیده شده است گام‌های اجرایی برداریم؛ بنابراین هر دستگاهی باید وظایف خود را برای تحقق شعار سال به‌درستی انجام دهد.

کد خبر 748688

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری