Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:19:19 GMT

چهارمحال و بختیاری پایلوت سامانه روابط کار شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۸۵۰۴

چهارمحال و بختیاری پایلوت سامانه روابط کار شد

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز یکشنبه در حاشیه جلسه توجیهی شیوه کار این سامانه با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی این استان گفت: این سامانه در ۱۵ استان کشور به صورت پایلوت راه‌اندازی می‌شود.

کورش یزدان ادامه داد: هم اینک ۲ زیرسامانه ثبت شکایات کارگری و رسیدگی بدوی به شکایات فعال شده است و فراخوان اولیه به این صورت است که در ابتدا باید فرایند احراز هویت کارگری و کارفرمایی قبل از هرگونه ثبت دادخواست برای تشکیل دفترچه الکترونیکی در دفاتر پیشخوان دولت انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سامانه جامع روابط کار، ایجاد ۴۷ زیرسامانه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی این وزارتخانه در سال ۹۸ بر این است که از این تعداد زیرسامانه، ۱۴ مورد فعال شود و اولویت با زیرسامانه‌هایی است که مراجعات حضوری بیشتری به خود اختصاص داده است.

یزدان، کاهش بروکراسی(دیوان سالاری) اداری و عواقب ناشی از آن برای جامعه کارگری و کارفرمایی را از دیگر مزیت‌های این سامانه برشمرد و گفت: این سامانه هم بر نظارت‌ها را به صورت کیفی موردبازنگری قرار می‌دهد و هم گردش کار در آن بسیار کوتاه‌تر و با دقت‌تر انجام می‌گیرد.

 مدیرکل روابط کار و  جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: تسریع در روند رسیدگی و پیگیری امور مربوط به روابط میان کارگر و شناسایی دقیق مشکلات و چالش‌های موجود در جامعه کارگری و کارفرمایی از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، این سامانه در ابتدای امر ابزار جامعی برای پیمایش جامعه کارگری و کرافرمایی در نظر گرفته شده تا پس از آن با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی متناسب با اطلاعات کسب شده از جامعه کارگری از طریق این سامانه، سیاست‌ها و طرح‌های مناسب برای حل مشکلات و ایجاد امنیت شغلی و بهبود محیط کسب و کار جامعه کارگری را فراهم آورد.

بر اساس آخرین‌ آمارهای اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، ۳۰ درصد از جمعیت ۳۱۲ هزار نفری نیروی فعال این استان را قشر کارگر تشکیل می‌دهند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگر چهارمحال وبختیاری سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: تا اواسط هفته آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.
قطره از ورود سامانه بارشی از اواخر هفته به استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند