Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، همایش بزرگ راهسازان با حضور وزیر راه و شهرسازی و به همت انجمن شرکت‌های راهسازی برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم ضمن قدردانی از انجمن شرکت‌های راهسازی ایران و گرامیداشت یاد کسانی که تلاش‌های موثری در حوزه سازندگی داشته اند، اظهار داشت: به‌رغم تمام مشکلات اعتباری و کمبود بودجه، برای اعتلای این سرزمین نیاز به سازندگی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگرچه در گذشته منابع مالی کافی وجود داشته و به درستی استفاده نشده است اما مرور آن‌ها دردی دوا نمی‌کند.

اسلامی با بیان اینکه «حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان، پروژه در دست اجرا قرار دارد» گفت؛ این پروژه‌ها با استفاده از توان شرکت‌های راهسازی در دست اجرا هستند و همواره بخش خصوصی به عنوان بدنه سازندگی کشور در اولویت قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در تلاش است یک سطحی از روابط و تعاملات را برای اعمال کمترین میزان دخالت در مدیریت طرح‌های عمرانی و پروژه‌ها به وجود آورد.

تخصیص‌های نامربوط بازگردانده می‌شوند

وی خاطرنشان کرد: در مدتی که من در سنگر راه و شهرسازی خدمتگذاری می‌کنم، تلاش شده تخصیص‌های نامربوط بازگردانده شود. در باقی موارد نیز با صبر و منطق از مداخلات جلوگیری شده و این روند ادامه دارد.

اسلامی با اشاره به پیگیری‌های در دست انجام برای ایجاد منابع مالی پایدار در راستای توسعه حمل‌ونقل بیان داشت: خوشبختانه صندوق توسعه حمل‌ونقل مصوب، ابلاغ و منابعی نیز برای آن دیده شد و امیدواریم در سال‌جاری تاسیس شود.

وی افزود: سرفصل‌هایی نیز برای آن دیده شد تا به عنوان یک ذخیره اعتباری از طرح‌های عمرانی پشتیبانی کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مساله اسناد خزانه و نرخ تنزیل آن نیز تاکید کرد: باید در پیشبرد برنامه‌ها به گونه‌ای مشارکت کنیم که  مرتکب حق‌الناس نشویم. در مقابل نیز از آنجایی که اسناد خزانه بیت‌المال محسوب می‌شود، آیتم نویس‌ها هم نسبت به بیت‌المال ملاحضه داشته باشند.

اسلامی با اشاره به قرار گرفتن ساخت و توسعه راه‌آهن‌ در قانون مشارکت‌های احداث زیرساخت‌های حمل‌ونقل اظهار کرد: اخیرا موفق به دریافت مصوبه انعقاد قرارداد مشارکت در اجرای پروژه اتصال بیرجند به راه آهن بافق- مشهد شدیم و تعداد دیگری نیز در راه است. لذا شرکت‌های راهسازی می‌توانند با تشکیل کنسرسیوم و مشارکت با بانک‌های توانمند در پروژه‌های ریلی مشارکت کنند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر بالا بردن اولویت‌های اجرایی آزادراه‌ها در کریدورهای داخلی، افزود: مانطق دو و سه آزادراه تهران-شمال نیز باید تکمیل شوند و ظرفیت جاده‌ای برای دسترسی مردم به شمال کشور افزایش یابد. جاده ساحلی شمال هم  یک پروژه بزرگی است که اگر در قالب یک پکیج سرمایه‌گذاری با کارکرد‌های جانبی آن دیده شود، به عنوان یک سرمایه‌گذاری ارزشمند، بازده مالی بالایی در بر داشته باشد.

ثبت رکورد پیشرفت فیزیکی ماهانه ۵ درصد در قطعه ۳ آزادراه تبریز-مرند-بازرگان

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت فیزیکی قطعه ۳ آزادراه تبریز-مرند –بازرگان بیان داشت: به‌رغم اینکه پیش‌بینی ‌ما پیشرفت فیزیکی ماهانه ۳ درصد بود، اما به همت کنسیرسیوم متشکل از پیمانکاران داخلی الان رکورد پیشرفت فیزیکی ماهانه ۵ درصد ثبت شد. دو قطعه دیگر نیز در این آزادراه باید با سرعت شروع شود.

اسلامی استفاده از فرصت صادرات خدمات فنی –مهندسی را مهم برشمرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده در حوزه بین‌الملل زمینه‌های همکاری جدیدی در روابط با کشور‌های مختلف از جمله ترکمنستان و سوریه ایجاد شد و بخش خصوصی ایران می‌تواند از این فرصت استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه «باید همه با هم با صبوری و همدلی به صورت متحد از این مقطع با موفقیت عبور کنیم.» یادآور شد: خوشبختانه پروژه‌ها فعال هستند و تمام تلاش ما جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌های عمرانی است و به این اقدام اهتمام ویژه داریم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بخش خصوصی جاده راه و شهرسازی قانون وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: طبق دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید و ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

به گزارش مهر، پیش‌از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کد خبر 6097944 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آزاد راه ارومیه _تبریز تکمیل می شود
  • تسریع در اتمام پروژه آزاد راه ارومیه _تبریز در دستور کار قرار دارد
  • معاونان وزیر راه و شهرسازی به مشکلات مردم قم رسیدگی می کنند
  • خرید و فروش مسکن به سامانه «خودنویس» افزوده می‌شود+ فیلم
  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • جزئیات جدید از پروژه ۳ طبقه کردن میدان ونک تهران