Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان این که سالانه چهار هزار حریق در یزد رخ می‌دهد، گفت: سرانه تعداد حوادث و آتش سوزی در شهر یزد نسبت به میانگین بسیار بالا است.

به گزارش ایسنا،«سیدمحمد میرجلیلی» در جریان دیدار با آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با بیان این که در حال حاضر ما سالانه چهار هزار حریق در یزد داریم، اظهار کرد: استاندارد حوادث برای یک شهر 500 تا 600 هزار نفری در دنیا، حدود 300 تا 400 حادثه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جمعیت 600 هزار نفری شهر یزد، افزود: متاسفانه با بررسی‌های به عمل آمده، سرانه تعداد حوادث و آتش سوزی در شهر یزد نسبت به میانگین بسیار بالا است.

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان این که افزایش تعداد حوادث به طور طبیعی با افزایش خسارات و مصدومیت‌ها روبرو است، گفت: این موضوع نیازمند کار فرهنگی و تلاش در راستای آگاه‌سازی مردم نسبت به حوادث و راهکارهای جلوگیری از وقوع آن است.

میرجلیلی تصریح کرد: حضور در این حوزه و ارائه آموزش‌های لازم به مردم را یکی از وظایف خود می‌دانیم و همانطور که در حوزه سخت افزاری در سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در یزد انجام شد، امیدواریم در این حوزه هم بتوانیم حضور تاثیرگذار و قوی داشته باشیم.

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان این که زمان رسیدن آتش نشانی به محل حادثه بستگی به این موضوع دارد که در چه منطقه‌ای رخ دهد گفت: در مناطق مرکزی شهر که ترافیک زیادی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و به صورت خاص در ایام عید قفل شدن خیابان سبب می‌شود که نیروهای ما نتوانند به موقع به محل برسند و ممکن است بحران ایجاد شود.

وی افزود: حتی اگر 20 یا 30 ایستگاه داشته باشیم طبیعتا نمی‌توانیم پوشش مناسبی برای اتفاق حریق و رفع مشکلاتی که در حیطه وظایفمان قرار دارد داشته باشیم.

میرجلیلی تصریح کرد: رفع این موضوع نیازمند آن است که مجموعه دستگاه‌هایی که در حوزه برنامه‌ریزی مدیریت شهری مسئولیت دارند، در این حوزه به دستگاه‌های امدادی کمک کنند و مسیر اختصاصی برای این موارد در نظر بگیرند.

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد ادامه داد: امسال حدود 60 تا 70 آتش نشان به مجموعه سازمان آتش نشانی اضافه می کنیم تا بتوانیم به یزد و شهرهای اطرافی که از ما درخواست کمک دارند، خدمات رسانی بهتری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نیروهایی که به ما افزوده می‌شوند از ویژگی خاصی برخوردارند که شامل توانایی بدنی خیلی بالا و حفظ آن، گذراندن آموزش‌های امداد و نجات به صورت کامل و گسترده و در نهایت توانایی انجام آموزش به مردم می‌شود.

سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد تغییر در سبک زندگی و معماری شهری مردم را دلیل ایجاد و فعالیت آتش‌نشانی دانست و عنوان کرد: در حدود 60 تا 70 سال گذشته ما اصلا در شهر یزد ایستگاه آتش‌نشانی نداشتیم و پس از آن نیاز به احداث احساس شد.

وی با بیان این که در حال حاضر 12 ایستگاه دایر در سطح شهر داریم و دو ایستگاه آتش‌نشانی هم در حال احداث است، گفت: روز به روز هم تعداد آتش‌سوزی‌هایی که در سطح شهر رخ می‌دهد افزایش پیدا می‌کند.

میرجلیلی در ارتباط با دلیل افزایش آتش‌سوزی در یزد خاطرنشان کرد: اکنون با یک بررسی ساده مشاهده می‌کنیم که کشورهای پیشرفته با وجودی که جمعیت شهرهایشان از ما بیشتر است، ولی آتش سوزی آنها شاید یک چهارم ما هم نباشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حوادث آتش سوزي يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان از انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی خبر داد.

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در اولین ماه از سال جدید، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۲۴ هزار و ۶۵۴ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها ۱۸ هزار و ۲۸۳ مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۶۳۷۱ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان ۴۱۴۷ مورد در مناطق شهری و ۲۲۲۴ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان خاطرنشان کرد: در فروردین ۱۴۰۳، بالگرد امدادی اورژانس چهار بار به مأموریت اعزام شد و هفت بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

زمانی با اشاره به آمار مأموریت‌های اورژانس موتوری گفت: واحد اورژانس موتوری استان در این مدت به ۳۳۰ مأموریت اعزام شدند و به مددجویان امدادرسانی کردند.

وی ضمن قدردانی از زحمات پرسنل اورژانس به عنوان افراد زندگی بخش در شرایط سخت بیماران اذعان کرد: در یک ماه گذشته کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی با انجام عملیات احیای قلبی و تنفسی هشت بیمار دچار ایست قلبی و تنفسی را از مرگ حتمی نجات دادند، همچنین در تولد چهار نوزاد در شرایط زایمان اورژانسی قبل از رسیدن به مرکز درمانی کمک کردند.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان افزود: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۲ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۸۰ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، چهار دستگاه موتورلانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.

کد خبر 748782

دیگر خبرها

  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال