Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@12:43:16 GMT

چطور دچار شش تله افسردگی نشویم؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۷۰۳۶

خرداد: دوری گزینی و اجتناب از جمع، الگوی مشترک تقریبا تمام افراد افسرده است. البته عدم لذت بردن از فعالیت های معمول روزمره، گرایش به مصرف الکل و غذاهای بی خاصیت را نیز می توان به این فهرست اضافه کرد.

به گزارش خرداد به نقل از آوای سلامت ، علائم ابتلا به افسردگی از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند اما نقطه مشترک تمام آنها، بدتر شدن خلق و خوی و تداوم این چرخه معیوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال شش مشکل رفتاری افراد افسرده و نحوه کنار آمدن با آنها برای جلوگیری از وخامت افسردگی بیشتر معرفی شده است:

عدم فعالیت بدنی: هنگامی که افسرده باشید، بعید است که از یک برنامه ورزشی منسجم و منظم پیروی کنید. این در حالی است که ورزش می تواند درمانی فوق العاده و مفید برای درمان افسردگی باشد و به عنوان یک ضد افسردگی قدرتمند عمل کند و آنهم به خاطر افزایش سطح سروتونین و دوپامین؛ دو ماده شیمیایی که منجر به فروکش کردن علائم افسردگی می شوند. شنا، یوگا،‌ ایروبیک و حتی پیاده روی ورزشهای مفرحی هستند که شما را از دام افسردگی نجات می‌ دهند. برای داشتن انگیزه می‌ توانید با یکی از دوستان یا آشنایان خود به کلاسهای ورزشی بروید.

مصرف قند بالا: افسردگی معمولا میل به تنقلات و خوراکی‌ های شیرین را بالا می برد. مصرف تنقلات شیرین، در کوتاه مدت حس خوبی به افراد می ‌دهد، اما کمتر از دو ساعت باعث می ‌شود گلوکز خون به شدت پایین آید. از مصرف زیاد قند دوری کنید. همیشه راه عاقلانه، به اندازه مصرف کردن است.

دوری از جمع: این رایج ترین علامت افسردگی است. در واقع انزوای اجتماعی سیر بیماری را وخیم تر می کند و در واقع پاسخی است به استرس و درگیری های ذهنی فرد افسرده. راه حل برون رفت از این معضل، قرار گیری تدریجی در معرض اجتماع و از طریق دوستان و خانواده است. لیستی از افرادی که قرار است مجددا با آنها ارتباط برقرار کنید را تهیه و برای تماس با آنها برنامه ریزی نمایید.

نشخوار فکری: یک جزء مهم افسردگی است و شامل تفکر بیش از حد در مورد تمام شکست ها، از دست دادن ها و ... می شود. نشخوار فکری در واقع یک فرایند سمی است که منجر به استفاده زیاد از عبارت « تقصیر خود من است» توسط فرد افسرده می شود. قبل از آنکه افکار منفی بر شما غلبه کند، خود را از دست آنها خلاص کنید. افکار منفی می‌ تواند باعث ایجاد توهم شود و رویدادهای عادی را برای افراد غیرقابل تحمل کند. انجام فعالیت های مثبت نیز می تواند نشخوار فکری را به تاخیر بیندازد.

گرایش به مصرف الکل: مصرف و یا سوء مصرف الکل از نشانه های بارز افسردگی است و معمولا سیر آن را وخیم تر می کند. الکل می تواند منجر به افزایش اضطراب در فرد افسرده شود و اثرات منفی روی سیستم عصبی مرکزی داشته باشد. با پزشک یا درمانگر روانی خود در رابطه با عادات آشامیدن الکل صحبت کنید. معمولا تجویز داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب شما را از این عادت دور می کند.

افکار منفی: افراد افسرده تصور می کنند که حتی با انجام دادن کارهای متفاوت و سعی در بهبود اوضاع فعلی نیز، احساس خوبی به آنها دست نخواهد داد. بنابراین تلاشی هم نمی‌ کنند! در این صورت از انجام هرگونه فعالیتی باز می‌مانند. پروراندن افکار منفی دام بزرگی است که باعث تشدید افسردگی و در نتیجه منفعل شدن کامل فرد می‌گردد. منتظر روی دادن اتفاقات منفی نباشید. اگر تلاش و کوشش کنید، شانس‌ رسیدن به نتایج مثبت و سازنده را از دست نخواهید داد.


برچسب ها: افسردگی ، تله افسردگی

منبع: خرداد

کلیدواژه: افسردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش امروز جمعه ۷ اردیبهشت در مراسم افتتاح ۸ هزار و ۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه رشد خوبی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ایجاد شده است که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد، گفت: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهصت ملی مسکن در شهر‌های سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز آمار آغاز، به اتمام رسیده و یا در مرحله کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن کشور از ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد.

عزم دولت سیزدهم در حل مشکل مسکن جدی است

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کار‌های اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است، اعلام کرد: آمار‌های مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در راستای یک سفر کاری با استقبال استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط وارد تبریز شد. وی ابتدا از قطعه ششم آزادراه تبریز ارومیه بازدید و سپس در مراسم افتتاح طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند شرکت کرد.

وزیر راه شهرسازی و معاونان وی امروز همچنین در جلسه شورای کاهش تصادفات رانندگی و شورای مسکن استان شرکت می‌کنند و پس از آن از ترمینال در دست ساخت شماره ۲ فرودگاه تبریز بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • استعلام مهم تراکتور منفی شد
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟