Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد جعفر علیزاده، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی در  ششمین کنگره تخصصی ساخت بیمارستان‌ها و مدیریت صنایع و تجهیزات با اشاره به اهمیت خدمات‌دهی بیمارستان‌ها به‌ویژه پس از حوادثی مانند زلزله اظهار کرد: ۵۰ درصد بیمارستان‌های قدیمی به مقاوم‌سازی نیاز دارند که چنین حرفی به معنی ایمن نبودن فعلی آن‌ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی با بیان اینکه بحث مقاوم سازی فقط به بیمارستان‌ها محدود نمی‌شود، افزود: ممکن است بناهای استراتژیک زیادی نیاز به بهسازی یا مقاوم‌سازی داشته باشند که پیشنهاد ما تعیین ردیف اعتباری ویژه برای مطالعه، بازسازی و مقاوم‌سازی آن‌ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مقاوم‌سازی و ساخت بناهای جدیدی مانند بیمارستان‌ها نیازمند اختصاص اعتبار مالی زیادی است، ادامه داد: در شرایط فعلی دولت برای ساخت بیمارستان‌ها به ازای هرتخت باید حدود ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه کند که اگر هزینه‌های تجهیز نیز به این رقم اضافه شود، ممکن است به عددی حدود یک و نیم میلیارد تومان برای هر تخت بیمارستانی برسیم.

محمد جعفر علیزاده با تأکید بر اهمیت تاب آوری بیمارستان‌ها پس از حوادثی مانند زلزله، گفت: در چنین بناهایی باید اولویت ایمنی باشد و به عبارت دیگر نباید به ایمنی سازه‌ای به‌دلیل برخی ملاحظات معماری کم توجهی کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی پس از شرکت در مراسم افتتاحیه و تجلیل خیرین بیمارستان ساز، از نمایشگاه جنبی ششمین کنگره تخصصی ساخت بیمارستان‌ها و مدیریت صنایع و تجهیزات دیدن کرد.

به نقل از روابط عمومی سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی، همچنین گروهی از مدیران و کارشناسان سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی در نشست‌های این همایش شرکت و تبادل تجربه کردند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیمارستان دولت روابط عمومی سازمان معماری وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، منصور حاجی حسینی گفت: شهر زیرزمینی کاریز کیش، بیست و چهار سال پیش عملیات ساخت آن آغاز شد.

وی افزود: این مجموعه دارای موزه‌ای با آثار تاریخی، تصاویری از روند ساخت شهر زیرزمینی و نوزده نقشه تاریخی خلیج فارس است.

وی گفت: نقشه‌های خلیج فارس از دوران‌های تاریخی پادشاهی اسکندر، توران، روم باستان و سایر دوران‌ها برای بازدید علاقمندان قرار گرفته است.

سرمایه گذار شهر زیرزمینی کاریز کیش افزود: این نقشه‌ها که نسخه اصلی آنها در اختیار وزارت امورخارجه قرار دارند، قدمتی بین صد تا دویست و پنجاه سال دارند.

قدیمی‌ترین سند تاریخی که در آن به نام خلیج فارس اشاره شده است مربوط به الواح هخامنشی است که در کانال سوئز کشف شده است و قدمت آن به بیش از دو هزار و پانصد سال می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟