Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@01:02:41 GMT

تسهیلات ویژه جامعه دانشگاهی برای اربعین

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۸۰۸۹

با وجود کاهش بودجه دانشگاه‌ها، همه تا حد ممکن برای حفظ سنت اربعین در جامعه دانشگاهی تلاش کردند و تسهیلاتی را برای دانشجویان عازم اربعین در نظر گرفتند.
به گزارش فارس، برخی با ثبت سوژه مساعدت برای سفر اربعین با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور، خواستار مساعدت به زائران اربعین با اختصاص وام‌های قرض الحسنه و بدون ضامن یا اختصاص ارز با قیمت پایین‌تر به علاقمندان به حضور در اربعین شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*اختصاص تسهیلات اعزام به اربعین به دانشجویان مجرد و متاهل 
غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تسهیلات دانشگاه‌ها برای اعزام دانشجویان به رویداد اربعین، گفت: امسال هم با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی تسهیلاتی از سوی بخش‌های دانشجویی برای کمک به اعزام در نظر گرفته شد که تسهیلات در دو بخش اعزام انفرادی و اعزام از طریق کاروان عتبات است.
وی ادامه داد: برخی از متقاضیان به صورت کاروانی عازم می‌شوند و برخی هم از کاروان‌ها استفاده نمی‌کنند که البته برنامه‌های اعزام به صورت کاروانی بیشتر مورد تمرکز است و دانشجویان را به سمت این نوع اعزام تشویق می‌کنیم.
غفاری با اشاره به تسهیلات هر دو نوع اعزام، گفت: برای دانشجویانی که از طریق ستاد عتبات اعزام می‌شوند میزان تسهیلات صندوق رفاه معاونت امور دانشجویان برای دانشجویان مجرد ۱ میلیون تومان و برای متاهل‌ها ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است؛ برای دانشجویانی که به صورت آزاد مشرف می‌شوند هم مبلغ تسهیلات ۷۵۰ هزار تومان است.
* باوجود کاهش بودجه، همه تا حد ممکن برای حفظ سنت اربعین در جامعه دانشگاهی تلاش کردند
وحید شالچی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان دانشگاهی که برنامه جدی برای رویداد اربعین داشته است، اظهار داشت: علاقه خاصی بین دانشجویان برای رفتن به اربعین وجود دارد و همه دانشگاه‌ها تلاش کرده‌اند که تا حد ممکن از این حرکت حمایت کنند تا این سنت در جامعه دانشگاهی حفظ شود.
وی ادامه داد: جامعه دانشگاهی بیشتر شاغل نیستند و مسؤولیت آنها بر دوش خانواده است که در اوضاع فعلی اقتصادی هم وضع خانواده‌ها روشن است.
به گفته وی، هنوز امکان تخصیص وام به همه دانشجویان فراهم نیست و هنوز باید برای اعطای تسهیلات قرعه کشی کنیم اما تسهیلاتی برای دانشجویان سال اولی قایل شده‌ایم که کسانی که برای اولین بار است که به این رویداد مشرف می‌شوند در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گرفتند.
شالچی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بودجه دانشگاه‌ها، کاهش قابل توجهی داشته است و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بودجه اضافی برای این نوع کارها ندارند، این حمایت‌ها با بودجه‌های فعلی دشوار است؛ به نوعی با بودجه‌های فعلی مدیریت بحران می‌کنیم و ساعت‌ها فکر می‌کنیم که چگونه فعالیت فرهنگی کاهش پیدا نکند.
*استقبال خوب دانشجویان از وام اربعین
فریبرز سجادی معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان از استقبال خوب دانشجویان از وام تشریف به اربعین در قالب وام عتبات خبر داد.
وی توضیح داد: زمان ثبت نام برای دریافت وام عتبات امسال برای عزیمت به اربعین از اول شهریور ماه تا ۲۰ شهریور ماه بود که تا آخر شهریور ماه تمدید شد و دانشجویان از این تسهیلات استقبال کردند.
سجادی اظهارداشت: دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که از صندوق رفاه وام دریافت می‌کنند، برای دریافت تسهیلات نیاز به ضامن ندارند و بازپرداخت تسهیلات هم پس از فراغت از تحصیل خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ارز اربعین ۹۸ گروه عظام جعفر کاشانی بیژن قاسم زاده گذرگاه البوکمال القائم مولانا جامعه دانشگاهی تسهیلات اربعین ارز اربعین ۹۸ گروه عظام جعفر کاشانی بیژن قاسم زاده گذرگاه البوکمال القائم مولانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، روح الله صیادیان خواه مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در این مراسم با اشاره به مشکلات جوانان در امر ازدواج، توجه به حل همه جانبه این مشکلات را پایه اصلی فرهنگ‌سازی در راستای اجرای حجاب و دور نگه داشتن جوانان از ابتذال در جامعه و مبارزه با آسیب‌های ناشی از بی‌حجابی عنوان و تاکید کرد: متاسفانه هرچه مشکلات جوانان در امر ازدواج بیشتر می‌شود عرصه بر آنها تنگ‌تر شده و معضلاتی تحت عنوان بدحجابی و نابهنجاری‌ها در جامعه نمود بیشتری پیدا می‌کند و این مسئله جامعه را زیر سوال برده و ارزش‌های آن را مختل می‌کند.

وی افزود: پوشش دانشجویان در محیط‌های آموزشی و پژوهشی باید کامل و بر اساس شئونات اسلامی و دانشجویی باشد. با توجه به اینکه پوشش آراسته توام با وقار یکی از مهم‌ترین شئون شخصیت و لازمه احترام به دانش و آن مکان مقدسی است که افراد از نعمت کسب دانش بهره‌مند می‌شوند، انتظار می‌رود مطابق قانون کلیه اساتید، کارکنان، دانشجویان و ارباب رجوع دانشگاه از پوشش ظاهری متناسب با محیط علمی برخوردار باشند.

همچنین در این میزگرد هر کدام از مسئولین تشکل‌ها به بیان دیدگاه خود نیز پرداختند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228234 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • بیایید با هم صحبت کنیم!
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟