Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرستان‌های هنرهای زیبا در سطح کشور افزایش می‌یابد. ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر صفی‌پور صبح امروز در آیین گشایش هنرستان دخترانه هنرهای زیبای بیرجند اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک ماموریت و وظیفه‌ای با عنوان نمونه‌سازی در فرهنگ و هنر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این وزارت قرار است در حوزه کاری خود الگوهایی را انجام دهد تا دیگران بتوانند با تأسی از آن کارهای بهتری را انجام دهند.

هنرستان‌های هنرهای زیبا در سطح کشور افزایش می‌یابد

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیانکرد: تلاش می شود این فعالیت را در گستره هنرهای زیبای کشور و هنرستان موسیقی انجام دهد.

صفی‌پور با اشاره به افتتاح هنرستان دخترانه هنرهای زیبای بیرجند تصریح کرد: افتتاح این هنرستان یک اقدام بسیار بزرگ در خراسان جنوبی است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح کشور 41 هنرستان هنرهای زیبا وجود دارد که با افتتاح این مرکز تعداد این هنرستان‌ها به 42 هنرستان می‌رسد و برنامه ما این است که این تعداد افزایش یابد.

فعالیت 6 هزار هنرجو در هنرستان‌های هنرهای زیبای سطح کشور

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نمونه‌سازی در فرهنگ و هنر با افتتاح این هنرستان‌ها انجام می‌شود یادآور شد: این هنرستان‌ها ابزارهای توسعه هنر در کشورند.

صفی‌پور اظهار داشت: با وجود این همه سابقه هنری در بیرجند بسیار ناامید کننده بود که این هنرستان در این استان وجود نداشت و خوشحالیم که امروز این امر در بیرجند گشایش یافت.

نخستین هنرستان هنرهای زیبا در بیرجند گشایش یافتهنرستان هنرهای زیبای بوشهر تجهیز می‌شودهنرستان هنرهای زیبا در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود وی از فعالیت 6 هزار نفر هنرجو در 42 هنرستان هنرهای زیبای سطح کشور در رشته‌های مختلف خبر داد و افزود: بهترین اساتید در این هنرستان‌ها دعوت به کار می‌شوند و این اساتید به صورت حق‌التدریسی هستند.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به منظور به حداقل رساندن مشکلات هنرستان هنرهای زیبای بیرجند کمک خواهیم کرد گفت: امید است به زودی هنرستان هنر در زمینه آقایان نیز در بیرجند دایر شود.

185 هزار دانش آموز در استان مشغول تحصیل هستند

معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: خوشحالیم که در چنین روزی شاهد افتتاح هنرهای زیبا در بیرجند هستیم و این باعث افتخار ما است.

یکه‌خانی افزود: خراسان جنوبی با جمعیت 800 هزار نفر و مساحت 150 هزار کیلومتر مربع دارای 11 شهرستان و 12 منطقه آموزشی است.

وی یکی از ارکان توسعه استان را تربیت نیروی انسانی دانست و بیان کرد: اگر بخواهیم این استان پایدار باشد و در روند رو به رشد خود توسعه پایدار داشته باشد باید تربیت نیروی انسانی را داشته باشیم.

معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: خراسان جنوبی دارای سابقه فرهنگی بسیار غنی است بنابراین اگر این رشته در این استان پا نگیرد آداب و رسوم مردم به فراموشی سپرده می‌شود.

یکه‌خانی با بیان اینکه مطابق با سند تحول و منویات مقام معظم رهبری رویکرد ما در آموزش و پرورش بر توسعه هنرستان‌ها است خاطرنشان کرد: در سال جاری 185 هزار دانش آموز در استان مشغول تحصیل هستند که در متوسطه دوم 34 هزار دانش آموز جذب شده است.

40 درصد دانش آموزان خراسان جنوبی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش جذب شدند

معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه 40 درصد دانش آموزان در رشته ‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش جذب شدند یادآور شد: هدایت به گونه‌ای بوده است که از میانگین کشوری بیشتر بوده‌ایم.

یکه‌خانی با بیان اینکه در حال حاضر 73 رشته در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای وجود دارد اظهار داشت: توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای را متناسب با نیاز استان در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 5 هزار و 486 دانش آموز در رشته فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند افزود: 6 هزار و 523 دانش آموز در رشته کار و دانش تحصیل می‌کنند.

معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی از وجود 49 مدرسه فنی و حرفه‌ای و 74 مدرسه کاردانش در سطح استان خبر داد و گفت: یکی از اهداف ما تربیت هنرمند متعهد و با اخلاق است.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت و ضرورت تلاش برای توسعه اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در کمیته استانی بهداشت، تغذیه و ایمنی که با همراهی مسئولان بهداشت سازمان آموزش و پرورش فارس برگزار شد، تلاش برای تامین سلامت دانش‌آموزان را یک ضرورت خواند که در این زمینه والدین و معلمان، نقش بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری، نیز مواردی مطرح کرد و راهکارهایی در خصوص همکاری مشترک دو مجموعه در این زمینه ارائه داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، ضمن بیان توضیحاتی درباره وظایف مشترک مجموعه سلامت با سازمان آموزش و پرورش، از مسئولان مدارس خواست تا در این راستا با مجموعه سلامت همکاری بیشتری داشته و بر مصرف مکمل‌های توزیع شده در مدارس نظارت کنند.

عباس رضائیان‌زاده ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های سلامت‌محور مسئولان آموزش و پرورش استان در مدارس، مطالبی درباره پیگیری برای مشارکت خیرین تامین سلامت فارس در تامین مکمل در مدارس؛ مدیریت سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد؛ اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف بهداشت دهان و دندان؛ پایش و غربالگری سلامت دانش‌آموزان و تلاش برای اجرای قوانین جوانی جمعیت و فرزندآوری عنوان کرد.

محمدرضا کریمی، معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش مجموعه سلامت استان و سازمان آموزش و پرورش در راستای سلامت دانش‌آموزان درباره موضوعاتی نظیر چاقی و لاغری دانش‌آموزان؛ عوارض کم تحرکی و تغذیه نامناسب دانش‌آموزان؛ اجرای برنامه بهبود تغذیه و توزیع مکمل یاری آهن و ویتامین D در مدارس؛ ثبت مشخصات دانش‌آموزان در سامانه «سیب» در زمینه دریافت مکمل یاری و چالش‌های تأمین اعتبارات مالی برای تأمین مکمل دانش‌آموزان در مدارس، مطالبی عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است