Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور پزشکان متخصص اولین پیوند قرنیه چشم در بیمارستان خانواده نیروی زمینی ارتش به صورت کاملا موفقیت آمیز انجام شد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ دوم شهرام بابلی رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش (نزاجا) درباره انجام عمل پیوند قرنیه چشم در بیمارستان خانواده نزاجا گفت: برای نخستین بار در بیمارستان‌های نظامی کشور، موفق شده‌ایم در بیمارستان خانواده نیروی زمینی ارتش عمل پیوند قرنیه چشم انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمارستان خانواده به عنوان یک مرکز فوق تخصصی دارای بخش‌های مختلفی است، متخصصین و فوق تخصص‌های قرنیه، اربیت و شبکه در این مرکز مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: بیماری که عمل شد، سربازی بود که متاسفانه به علت کدر بودن قرنیه قادر به دیدن حتی یک متر نبود، هماهنگی‌های لازم با بانک قرنیه انجام و اولین پیوند عمل جراحی قرنیه چشم در این بیمارستان انجام شد.

رئیس بهداری نزاجا اظهار کرد: جراحی و پیوند قرنیه چشم در دنیا به عنوان یک عمل سنگین و پرهزینه محسوب می‌شود، اما به جهت ارزشمند بودن کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، این عمل جراحی به صورت کاملا رایگان برای سرباز اسلام انجام شد.

دکتر عظیم زاده فوق تخصص چشم و جراح این عمل نیز گفت: با توجه به امکانات و تجهیزاتی که در بیمارستان خانواده و همچنین پزشکان متخصص که در اختیار داریم، از این پس تمامی جراحی‌هایی که تاکنون در این بیمارستان امکان انجام آن نبود، صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: سربازی که پیوند قرنیه بر روی چشمانش انجام شد، امکان دید حتی کمتر از دو متر را نداشته است؛ پس از آزمایشات اولیه به این نتیجه رسیدیم که باید عمل جراحی پیوند قرنیه انجام شود که به لطف خدا این عمل با موقیت انجام شد.

دکتر سیدامیرحسین شامخ رئیس بیمارستان خانواده نزاجا نیز با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن این عمل گفت: برای اولین بار موفق به عمل فوق تخصصی قرنیه چشم در بیمارستان نیروی زمینی ارتش شده‌ایم که خوشبختانه عمل خوب و موفقیت آمیزی بود.

وی افزود: حال عمومی سرباز بسیار خوب است و امیدواریم از این پس بتوانیم با ایجاد و فراهم کردن امکانات لازم زمینه را برای گسترش جراحی‌های فوق تخصصی دیگر فراهم کنیم و به این ترتیب خدمات بیشتر و مناسب‌تری را به خانواده‌های نیروهای مسلح و عموم مردم ارائه کنیم.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عمل قرنیه چشم ارتش جمهوري اسلامي ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم

 روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد، مرکز آموزشی درمانی کامکار عرب نیا با حضور جراح و متخصص گوش حلق و بینی خدمات جراحی لوزه برای اطفال و بزرگسالان را به بیماران ارائه می کند.

 با هدف کاهش هزینه های بیماران و درراستای سیاست های حمایتی دولت خدمات جراحی لوزه با پذیرش همه بیمه های درمانی و با تعرفه دولتی انجام می‌گیرد.

بر اساس سیاست های ابلاغی وزارت بهداشت جراحی اطفال زیر ۷ سال رایگان است.

 شهروندان جهت اخذ نوبت می توانند در تمام ساعات شبانه روز از طریق شماره ۳۷۱۴۰ و سامانه nobat.muq.ac.ir اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم