Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:21:29 GMT

رکود ۳۴ درصد واحدهای تولیدی استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۰۴۴۷

رکود ۳۴ درصد واحدهای تولیدی استان اردبیل

محمد اهلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ۵۵۰ واحد تولیدی و صنعتی شهرک‌های صنعتی استان پروانه بهربرداری صادر شده که ۳۴ درصد از مجموع این واحدها به علل مختلف از جمله مشکل تامین نقدینگی و سرمایه در گردش ،تحولات اقتصادی ناشی از تحریم و تورم ، مشکل تامین مواد اولیه و یا مشکل بازاریابی و فروش به حالت رکود و تعطیلی درآمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی لازمه حل مشکل واحدهای صنعتی راکد و غیرفعال و راه‌اندازی مجدد این واحدها را همکاری دستگاه‌های اجرایی، سرمایه‌گذاران و بانک‌های عامل دانست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه ۶۳ درصد واحدهای اقتصادی و تولیدی استان فعال هستند، خواستار تلاش ستاد تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری استان برای بازگرداندن دوباره واحدهای تولیدی راکد با حل مشکل حقوی ،بانکی و سرمایه در گردش آنها به چرخه کار و تولید شد.

او افزود: شهرک‌های صنعتی مناطق مختلف فرصتی مناسب برای افزایش توان تولید و ظرفیت اشتغال هستند و می‌توان با احیای واحدهای تولیدی راکد و راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی میزان اشتغال در استان را افزایش داد.

وی همچنین گفت: احداث ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی از جمله شهرک صنعتی هشجین خلخال مصوب شده و در حال حاضر راه‌اندازی ۱۵ شهرک صنعتی در مناطق مختلف این استان در مرحله واگذاری زمین است.

اهالی بیان کرد: علاوه بر شهرک‌های صنعتی دولتی در حال حاضر ۶ شهرک صنعتی غیردولتی و بخش خصوص نیز موجود است که یکی از این شهرک‌ها در حال بهره‌برداری بوده و برای پنج شهرک دیگر نیز پروانه فعالیت صادر شده است.

او افزود: از مجموع ۳۸ واحد صنعتی شهرک صنعتی خلخال نیز ۲۹ واحد تولیدی فعال و ۹ واحد نیز به دلایل مختلف راکد و تعطیل هستند که برای راه‌اندازی این واحدها و بازگشت آنها به چرخه کار و تولید و با توجه به نیاز مردم منطقه به حل مشکل بیکاری تلاش می‌شود.

وی از راه‌اندازی ایستگاه آتش‌نشانی مستقل در شهرک صنعتی خلخال خبر داد و گفت: مقدمات کار برای راه‌اندازی و تجهیز این ایستگاه فراهم شده و این ایستگاه به عنوان دومین ایستگاه آتش‌نشانی خلخال فعالیت و علاوه بر ارائه خدمات آتش‌نشانی به واحدهای صنعتی در موقع نیاز به اطفای حریق در خارج از این مجموعه نیز کمک خواهد کرد.

وی به اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی خلخال از جمله اجرای روکش آسفالت معابر شهر در سال جاری اشاره کرد و افزود: حتی در صورت تخصیص ۴۰ درصدی از اعتبارات منظور شده امسال بسیاری از مشکلات زیرساختی این شهرک برطرف خواهد شد.

به گفته او ، در حالی که قیمت زمین در شهرک صنعتی خلخال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای هر متر مربع کارشناسی و قیمت‌گذاری شده ، شرکت شهرک‌های صنعتی استان با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی زمین را به قیمت هر مترمربع ۷۵۰ هزار ریال در اختیار متقاضیان اجرای طرح‌های صنعتی قرار می‌دهد.

اهلی با انتقاد از ضعف نیرورسانی برق این شهرک اظهار داشت: نوسان و قطعی مکرر برق موجب وارد شدن خسارات سنگین مالی به صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی در این محل شده و اجرای پروژه استقلال برق شهرک از شهرک‌های مسکن مهر مجاور از سوی شرکت توزیع نیروی برق خلخال و ایجاد پست جدید تقویت‌کننده ضرورت دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید توسعه اقتصادی کارخانه شهرک های صنعتی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خیرجو بعدازظهر یکشنبه در بازدید از پروژه‌های شبکه فاضلاب واحدهای مسکن ملی شهرستان خلخال اظهار کرد: پروژه شبکه فاضلاب واحدهای نهضت ملی خلخال علیرغم تخصیص اعتبار عمرانی با منابع داخلی در حال اجرا است.

وی به پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه اشاره کرد و گفت: طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۷۳۰ متر با مسیری تماماً سنگی در حال اجرا است که بنیاد مسکن استان نیز در این پروژه مشارکت دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل ادامه داد: این شرکت بنا بر وظیفه ذاتی و حمایت از سیاست کلان دولت در بخش تولید مسکن و حمایت از قشر آسیب پذیر و محروم جامعه پروژه فاضلاب مسکن ملی را اجرایی می‌کند.

خیرجو با بیان اینکه پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال اسفند ماه سال گذشته از سوی اداره کل بنیاد مسکن اردبیل به این شرکت ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه همزمان با دریافت ابلاغیه شروع شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پیمانکار پروژه در حال انجام عملیات پیکور زنی در مسیر بوده و تلاش خواهیم کرد پروژه در حداقل زمان ممکن به اتمام و بهره برداری برسد.

کد خبر 6091189

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین