Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو دختر جوان روستای مرزی ریمدان که امروز برای برداشت آب از هوتگ در یکی‌از هزاران روستای بی‌آب بلوچستان رفته بودند غرق شدند، برای استانی که نصف جمعیتش آب پایدار ندارند، معلوم نیست تاکی هوتگ‌ها قربانی می‌گیرد. ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتیاری؛ سریال تلخ حوادث غرق شدگی در هوتگ‌های دشتیاری چابهار تمامی ندارد ، چند ماهی  از حادثه تلخ 3 دختر معصوم روستای ولی محمدبازار نگذشته است که امروز در روستای مرزی ریمدان 2 دختر جوانی که برای شستشوی ظروف و البسه به هوتگ رفته بودند درون گودال آب افتاده و در دم جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستان و بلوچستان ناپایدارترین استان آبی ایران است، برآوردهای وزارت نیرو می‌گوید، نصف جمعیت 2 میلیون و هشتصد هزار نفری این استان برای دسترسی به آب مشکل دارند، 700 هزار نفر هم به کل شبکه آب ندارند، روستاهای فاقد شبکه از آب گودال‌های دستساز آب، اصطلاحا هوتگ قضای حاجت می‌کنند، هوتگ‌هایی که هراز چندگاهی قربانی می‌گیرد.

روایتی از اهالی کنار در سیستان و بلوچستان که از آب لوله‌کشی بی‌بهره‌اند+فیلمسیستان و بلوچستان ناپایدارترین استان ایران در دسترسی به آب؛ هزاران نفر معطل لوله و شبکه+فیلمپروژه‌های آبرسانی سیستان و بلوچستان بعد از 20 سال آماده شد/ حالا نوبت تعلل پیمانکاران است+فیلم

رئیس شورای اسلامی بخش دشتیاری می‌گوید: متاسفانه سریال تلخ حوادث غرق شدن در هوتگ‌های منطقه دشتیاری  اولین و آخرین بار نیست ، مردم برای رفع تشنگی مجبورند از آب هوتگ و گودال های که آب مشترک انسان و دام است استفاده کنند.

علی بخش شه بخش در گفت‌وگو با تسنیم می‌افزاید: با وجود 2 سد عظیم زیردان و پیشین در بالا دست منطقه دشتیاری و عدم لوله گذاری در بخش‌های دشتیاری و پلان در 20  سال گذشته خود جای سوال دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 210 روستایی بخش دشتیاری  بصورت سقایی و با تانکرهای سیار آبرسانی می‌شوند افزود: گمان می‌کنم هزینه تانکرهای که روزانه به مردم روستایی آبرسانی می‌کنند به مراتب بیشتر از یک طرح آبرسانی که برای همیشه مشکل مردم را حل خواهد کرد؛ است .

علی درمان پور دهیار ریمدان نیز در گفتگو با تسنیم می‌گوید: بارندگی‌های  اخیر در جنوب بلوچستان سبب شد که هوتگ‌ها (گودال ) ریمدان نیز پر آب شوند و مردم روستایی به دلیل کمبود آب در روستا برای شستشوی ظروف و البسه از آب هوتگ استفاده کنند.

وی می‌افزاید:  سارا و بسمه کلمتی دو دختر 14 و 16ساله طبق معمول برای شستشوی ظروف و البسه به هوتگ روستا می‌روند که ناگهان به‌علت نا ایمن بودن درون آب افتاده و در دم جان باختند.

منصور کریمدادی

انتهای پیام/ز

R7843/P/S6,65/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۷۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سیستان و بلوچستان به علت داشتن شمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی نیاز به فرآورده‌های خونی فراوانی دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نیکا قربانی چه کسانی شد؟
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • (ویدئو) حضور اکرم خدابنده به همراه رسول خادم، در کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان
  • نقش مهم سد‌ها در کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان