Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی همچنین درباره طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن و اینکه آیا اصلاحاتی را برای بالا بردن جذابیت طرح انجام می‌دهند یا خیر؟ گفت: جذابیت طرح اقدام ملی کامل است. خانه‌ها را برای مردمی می‌خواهیم که با توان مالی خود به راحتی نمی‌توانند از واحدهایی که در بازار وجود دارد تامین مسکن کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: طرح اقدام ملی برای خوشبخت کردن عده‌ای که توانمند هستند ارائه نشده، بلکه برای صاحبخانه شدن قشر متوسط به پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سراسر کشور هم این طرح آغاز شده، اراضی شناسایی شده و مراحل مختلف را طی می‌کند. به هر حال زمین باید تعیین شود، نقشه مشخص شود، جواز ساخت اخذ شود، قرارداد منعقد شود تا وارد فاز اجرایی شویم. در همه این فرآیندها از آماده سازی تا ساخت و ساز هم اکنون بیش از ۱۸۰ هزار واحد در دست اجراست.

اسلامی که در حاشیه آزمون ورود به حرفه متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در دانشگاه علم و صنعت سخن می‌گفت، درباره زمان شروع به کار شورای مرکزی جدید سازمان نظام مهندسی اظهار کرد: سر زمان قانونی، افراد جدید را معرفی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسی بر اساس قانون سالی دو مرتبه برگزار می‌شود که حدود ۳۰۰ هزار نفر در آن شرکت می‌کنند. امسال هم در هفت رشته این آزمون برگزار شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ما مهم است که اقدامات فنی در ساختمان‌ها رعایت شود، گفت: باید بحث ایمنی و کیفیت را در کشور نهادینه کنیم؛ بنابراین مهندسان نیازمند دانش و صلاحیت هستند و باید رتبه لازم را در این زمینه به دست بیاورند.

اسلامی گفت: آزمون به صورت دسترسی آزاد به کتاب برگزار می‌شود، زیرا مهم این است که این افراد درک درستی از مسائل داشته باشند و ملاک صرفا محفوظات نیست. هر کس بتواند نیمی از سوالات را پاسخ دهد نمره قبولی کسب می‌کند. با این حال بسیاری افراد نمره لازم را به دست نمی‌آورند.

اسلامی ادامه داد: مردم باید از یک پشتوانه مهندسی خوبی برخوردار شوند و صاحب بناهایی باشند که کم هزینه و پایدار باشد.

وی درباره افراد شرکت کننده در آزمون گفت: حدود ۲۵ درصد شرکت کنندگان، خانم و ۷۵ درصد آقا هستند. خانم‌ها بیشتر در رشته معماری و شهرسازی متمرکز شده‌اند.

ماجرای برج سعادت‌آباد موسوم به «حسینیه سعادت‌آباد» (هیات بنی‌فاطمه) از زمانی آغاز شد که سال ۱۳۸۶ و بنا به گفته برخی مسوولان سابق، افرادی با محوریت یکی از نمایندگان مجلس زمین ۳۰۰۰ متری دولتی را به قصد ساخت حسینیه گرفتند اما حسینیه نساختند؛ زمین را فروختند و رفتند. البته اعضای هیات بنی‌فاطمه سعادت‌آباد مدعی هستند که ابتدا قرار بود زمین برای ساخت حسینیه به هیات آنها داده شود اما یک وقفه کوتاه در پیگیری موضوع همان و واگذاری زمین به نماینده مجلس و دوستانش همان. 

مع‌الوصف، فرد یا افرادی که زمین را در سال ۱۳۸۶ خریداری کرده‌اند، در سال ۱۳۹۲ از شهرداری وقت منطقه ۲ تهران مجوز ساخت مجتمع مسکونی گرفته‌اند، مجوزی که شهردار کنونی منطقه ۲ تهران آن را غیرمتعارف خوانده  است. حالا دو قطعه از سه قطعه را به پیشرفت حدود ۷۰ درصد و یک قطعه را به پیشرفت حدود ۳۰ درصد رسانده‌اند؛ اما پس از کش و قوس‌های فراوان و شکایت مدعی‌العموم، ابطال سند، ابطال قرارداد، خلع ید از پلاک ثبتی و قلع و قمع بنای ۳۰۰۰ متری سعادت‌آباد، موسوم به حسینیه سعادت‌آباد طی دو رای جداگانه به ترتیب در روزهای ۷ مردادماه برای یک قطعه و سپس ۱۵ مردادماه ۱۳۹۸ برای دو قطعه‌ی دیگر صادر شده است.

۲۲۶۲۳۱

کد خبر 1309454

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان نظام مهندسی مسکن وزارت راه و شهرسازی شهرسازی ترکیه سوریه تیم ملی فوتبال ایران اربعین ورود زنان به ورزشگاه پیاده روی اربعین انتخابی جام جهانی 2022 کردهای سوریه ایالات متحده آمریکا عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۱۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه بشنویم.  

مالک رحمتی امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از قطعه ششم آزادراه تبریز-ارومیه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

 وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: همچنین از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است. سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رییس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح اختصاص یابد که با ۸۰۰۰ تن نیز مشکل‌شان حل می‌شود. 

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی امروز به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند