Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:16:02 GMT

«روز هنر معاصر ایتالیا» با فرش ایرانی در میلان

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۱۰۲۷

«روز هنر معاصر ایتالیا» با فرش ایرانی در میلان

 نمایشگاهی از آثار محمود صالح محمدی، همزمان با ۲۰ مهر مصادف با ۱۲ اکتبر روز هنر معاصر ایتالیا در گالری اسپاتزیو نور  Spazio Nour  برگزار می‌شود. روز هنر معاصر ایتالیا رویداد هنری و بزرگی است که به هنر معاصر و مخاطب عام ایتالیا اختصاص دارد و محلی برای ارائه و تبادل هنر معاصر کشورهای مختلف فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای ماه اکتبر موزه‌های مرتبط با انجمن هنر معاصر ایتالیا، به همراه برخی نهادهای کشور با یکدیگر همکاری کرده و در فعالیتی مبتکرانه، به صورت رایگان رویدادها، نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی متعددی را برای مخاطبان برگزار می‌کنند. این رویداد در سال‌های اخیر نقش مهمی در ترویج فرهنگ معاصر در ایتالیا داشته است و فرصتی برای تجربه و غنای هنر معاصر در زندگی روزمره ایجاد می‌کند.

محمود صالح محمدی، طراح و نقاش مقیم ایتالیاست که تحصیلات خود را در زمینه هنر معاصر در آکادمی بررا Brera در میلان به پایان برده و در مجموعه‌ای از آثار خود، فرش ایرانی را به صورت کلاژ وارد کار کرده است. وی در نمایشگاه جدید خود استفاده شاعرانه‌ای از فرش دارد و با طلاکاری روی فرش‌ها، مینیاتورهای کهن ایرانی را یادآوری می‌کند. او با الهام از سنت‌های هنر ایران و خوشنویسی بر روی فرش، آثار جدیدی خلق می‌کند و چشم‌انداز تازه‌ای از هنر معاصر را ارائه می‌دهد. صالح محمدی هنرمند ایرانی فعال در ایتالیا پیش از این مرکز توزیع مواد مخدر میلان را به گالری تبدیل کرد.
وی درباره رویکرد هنری خود گفته است: ریشه های من در ایران هستند ولی شاخه هایم اینجا (در ایتالیا) رشد کرده اند. هرکسی در هنر معاصر باید به ریشه اش برگردد. هنرمند باید ریشه داشته باشد وگرنه هنرش بی‌جواب می ماند. هنر معاصر به اثری نیاز دارد که ریشه دار باشد.

وقتی روی موضوع خطاطی روی فرش کار کردم، بازخورد بسیار خوبی داشت. پیش از این تنها برای خودم یا طی کلاس ها برای شاگردانم خطاطی می کردم و شاگردان خطاطی ام بیشتر گرافیست ها، گرافیتی کارها، هنرمندان تجسمی که روی موضوع خط کار می کنند و به طور کلی علاقمندان به فرهنگ ایرانی هستند. زیبایی شناسی خط، فرم و چگونگی استفاده از متریال هنر خوشنویسی ایرانی، موضوع این کلاس ها هستند.

همچنین روز هنر معاصر ایتالیا شب گذشته با نمایش آثار بیژن بصیری در موزه ملی ایران کار خود را آغاز کرد.

در این مراسم هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد رضا کارگر مدیر کل موزه  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، احسان آقایی رئیس موزه هنرهای معاصر تهران، جبرئیل نوکنده، مدیر موزه ملی ایران، جوزپه پرونه سفیر ایتالیا در تهران و وینچنتزو روسو اسپینا رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا حضور داشتند.   

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم

موزه عبرت در شیروان افتتاح شد و به مدت ۱۰ روز فعال است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، موزه عبرت در شیروان امشب _ چهاردهم اردیبهشت_ افتتاح شد و به مدت ۱۰ روز فعال است.

این موزه آثار شکنجه‌های ساواک طی دوران پیش از انقلاب را به نمایش می‌گذارد.

کد خبر 750412

دیگر خبرها

  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • آلگری: بعد شکست مقابل اودینزه فرو پاشیدیم/ در خطر شکست بودیم
  • خلاصه بازی میلان 3-3 جنوا (سری آ ایتالیا - 2023/24)
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • بلیت سوپرکاپ را رزرو کن؛ ترکیب احتمالی میلان برای بازی با جنوا
  • نابغه والیبال جهان دیگر به ستاره ایرانی پاس نمی‌دهد!
  • سرمربی طارمی، گزینه جدی مربیگری میلان
  • افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم