Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@21:25:10 GMT

مشکلات مردم هشتجین و عنبران بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۲۴۱۳

مشکلات مردم هشتجین و عنبران بررسی شد

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو در نشست با جمعی از مسوولان بخش های عنبران و هشجین که در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد اظهار کرد: تامین آب موقت برای شهر عنبران و بخشی از نمین انجام شده و جهت انتقال آب از سمت آبی بیگلو تا ایستگاه پمپاژ ۶۰۰میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

استاندار اردبیل گفت: ۱۵۰میلیارد ریال از محل بودجه عمرانی استان و ۱۵۰میلیارد ریال از محل اعتبارات آب منطقه ای تامین شده و بخشی از مصالح مورد نیاز خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سد عنبران از محل اعتبارات مهار آبهای مرزی شروع شده است گفت:این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۱۵درصد به جهت مشکل اعتباری متوقف شده و همه پروژه های مشابه باید از صندوق ذخیره ارزی تامین اعتبار شوند.

استاندار اردبیل تامین تسهیلات برای بهسازی خانه های روستایی را یادآور شد و افزود: طرح هادی روستای عنبران علیا با محوریت گردشگری انجام شده و برای بهسازی روستاهای این بخش۲۰ میلیون تومان بلاعوض و ۸۰میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت اعطا می شود.

وی با بیان اینکه برای زنان بی سرپرست روستایی ۱۵ میلیون تومان وام پرداخت می شود گفت: عنبران از لحاظ صنایع دستی و بافت گلیم و ورنی قطب بوده و زنان بخش عنبران در صنایع دستی تلاش فراوانی دارند.

رییس شورای اشتغال استان ایجاد اشتغال در بخش های عنبران و هشجین را از اولویت ها بر شمرد و گفت: ایجاد شهرک خصوصی تولید لوازم خانگی و انواع کاغذ در روستای اورنج بخش عنبران می تواند در فاز اول به اشتغال بیش از ۵۰۰نفر منجر شود.

وی همچنین در رابطه با مشکلات بخش هشجین خلخال گفت: برای آسفالت ۱۳ کیلومتر از راه هشتجین بیش از ۲۰میلیارد تومان بودجه لازم است و از اعتبارات عمرانی شهرستان خلخال مبلغی برای این مسیر در نظر گرفته شده و ۱۲میلیارد تومان نیز سازمان مدیریت به این پروژه اختصاص داده است‌.

اکبر بهنام جو مشکلات مالی و افزایش قیمت مصالح در دو سال اخیر را از مسایل پیمانکاران بر شمرد و افزود: تلاش دولت و مدیران دستگاه های اجرایی در استان برای حل مشکلات شهرهای کم برخوردار قابل توجه است و هنر مدیر این حل مشکلات مردم و کار در مواقع بحران است.

وی ایجاد مجتمع بین راهی هشجین در حاشیه قزل اوزن را ضروری دانست و گفت: ایجاد بازارچه صنایع دستی به منظور توسعه منطقه و درآمد پایدار برای شهرداری می تواند برای هشجین مفید باشد.

بهنام جو احداث آبخیزداری را برای کشاورزی و باغداری مهم ارزیابی کرد و افزود: ۴۰میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبخیزداری استان تخصیص یافته است و برای این منظور کارهای زیربنایی خوبی انجام شده است.

این مسئول تصریح کرد و افزود:مجوز ایجاد ناحیه صنعتی هشجین در سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت اخذ شده و زیر ساخت های لازم این شهرک انجام می شود‌.

امام جمعه اردبیل هم گفت: خورش رستم باید به یکی از مراکز گردشگری استان تبدیل شود.

سید حسن عاملی گفت: ظرفیت‌های گردشگری این شهر ایجاب می کند سرمایه گذاری لازم در این منطقه انجام شده و این شهر را از بن بست خارج کرد.

وی در ادامه رفع مشکل آب عنبران را خواستار شد و گفت: مردم عنبران چندین سال است که با مشکل آب روبرو هستند و من از دولتمردان می خواهم نسبت به رفع این مشکل اقدام سریع انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان از اقدامات انجام گرفته در این خصوص در منطقه تشکر و بر اتمام آن تاکید کرد.

در این جلسه مسولان بخش های عنبران و هشجین دغدغه های خود را تشریح کردند‌.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه درآمد کشاورزی مشکلات مردم وزیر صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت راه: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است

وزارت راه وشهرسازی از رشد ۴۰.۷ درصدی ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس خبر داد و اعلام کرد: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

طبق آمار طی 40 روز ابتدایی سال گذشته 80186 قرارداد در سامانه خودنویس ثبت شده بود. این در حالی است که در مدت مشابه سال جاری 112864 قرارداد اجاره در سامانه مذکور ثبت شده که نشان می‌دهد قراردادها 40.7 درصد رشد داشته است.

سال گذشته ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری فقط از طریق مشاوران املاک امکان‌پذیر بوده است، اما با راه‌اندازی سامانه خودنویس مردم می‌توانند بر اساس قانون قراردادهای اجاره را ثبت کنند. روند مراجعه مردم به سامانه خودنویس هر روز در حال رشد است و برخی مشکلات گزارش شده از سوی مردم به سرعت رفع شده است.

"اجاره‌داری" متولی ندارد/قیمت مسکن به تولید وابسته نیست

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • خبر‌هایی از بررسی مشکلات روستای چاشم مهدیشهر
  • رفع مشکلات زیرساختی روستای سیل زده تختان دهلران در دستور کار است
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است
  • مشکلات جودوکاران پارالمپیکی در حال بررسی است
  • وزارت راه: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است