Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@23:43:35 GMT

مهم‌ترین نشانه‌های تشنج در کودکان

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۷۴۶۶

مهم‌ترین نشانه‌های تشنج در کودکان

محمدعلی اکبریان متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علائم تشنج در کودکان اظهار کرد: نشانه‌های تشنج کودکان با بزرگسالان متفاوت است. احساس پرش جهشی در اندام‌ها و افتادن ناگهانی سر به پایین از جمله علائم تشنج در کودکان است، همچنین کودک ممکن است هنگام راه رفتن بر اثر تشنج بدون هیچ علتی زمین بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علل تشنج در کودکان

او بیان کرد: علل تشنج در کودکان متفاوت است که از جمله این علل می‌توان به کاهش قند خون، تغییرات در کلسیم خون، اختلالات عفونی یا کلیوی اشاره کرد.کودکی که دچار تشنج شده است، باید پزشک او را به خوبی معاینه کند و شرح حال بسیار دقیقی از کودک بگیرد، مادران همچنین می‌توانند با مشاهده علائم غیر طبیعی فرزندشان این نشانه‌ها را به کمک گوشی تلفن همراه خود ضبط کنند تا هنگام مراجعه به پزشک به او نشان بدهند.

بیشتر بخوانید: رهایی از تیرگی دور چشم و پُف زیر چشم با طب سنتی

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب افزود: پزشک هنگام مواجهه با تشنج کودکان علاوه بر گرفتن شرح حال کامل از آنها، آزمایش خون و گاهی اوقات نوار مغزی یا MRI و سی تی اسکن را درخواست می‌کند، در آزمایش خون اختلالات متابولیکی کودک بررسی می‌شود. پزشک با انجام این بررسی‌ها اگر  به موردی مشکوک شود، درمان لازم را انجام می‌دهد و درمان حدود ۶ ماه طول می‌کشد و پس از این مدت دوباره آزمایش‌های لازم درخواست می‌شود که البته گاهی درمان تا سنین بالا ادامه پیدا می‌کند، اگر در بررسی‌های انجام شده پزشک مورد خاصی را  ببیند، مشاوره‌های ژنتیکی هم انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: چهار اقدام اولیه برای "تشنج کودکان"

اکبریان یادآوری کرد: تشنج کودکان باید جدی گرفته شود، زیرا با هر بار تشنج تعدادی از سلول‌های مغزی از بین می‌روند، بنابراین باید جلوی تشنج به هر شکلی گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟