Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@00:59:28 GMT

راه‌اندازی سایت و وبلاگ

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۸۰۱۶

تصویر اصلی

با نگاهی ساده به بازار متوجه می‌شوید که بسیاری از مشاغل سنتی نیز به دنبال یک دامنه مناسب برای راه‌اندازی وب‌سایت خود هستند، چرا تا این اندازه راه‌اندازی وب‌سایت حائز اهمیت است که صاحبان مشاغل سنتی نیز به آن اصرار می‌ورزند؟

می‌توان به جرئت گفت که تا همین 10 سال پیش تبلیغات، شناختن و معرفی یک کسب‌وکار جدید از طریق بیلبوردها، آگهی تلویزیونی و آگهی در روزنامه‌ها بود، اما در حال حاضر بیشتر تبلیغات در فضای اینترنت و گوشی موبایل صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما اگر صاحب یک کارواش هم باشید و تبلیغات گوناگونی چه در فضای اینترنتی و چه در بیلبوردهای شهری جهت معرفی خود انجام دهید، مطمئن باشید اغلب افراد با دیدن تبلیغ به خود میگویند که سری به سایت این مجموعه بزنیم و ببینیم چه خدماتی ارائه می‌دهد و چه مزایایی دارد. این موضوع تا اندازه‌ای فراگیر شده که بسیاری از افراد برای معرفی شخص خود نیز اقدام به راه‌اندازی سایت می‌کنند. مطمئناً برای راه‌اندازی سایت با موارد همچون سرور مجازی، هاست و دامنه روبه‌رو می‌شوید، در ادامه بیشتر به این موارد پرداخته و توضیحات کامل‌تری را ارائه می‌دهیم.

گام‌های ابتدایی در راه‌اندازی سایت و وبلاگ

تصویر شماره 1

گام‌های اولیه در راه‌اندازی سایت همانند پی یک ساختمان است که اگر به درستی اجرا نشود مشکلات زیادی را در ادامه به همراه خود ایجاد می‌کند. در نظر داشته باشید که فقط راه‌اندازی سایت به تجارت شما کمک نمی‌کند و سایت باید با جستجوی کاربران در مورد موضوعات مرتبط با فعالیت، همواره جز بالاترین اولویت‌ها باشد تا بازدید از آن افزایش پیدا یابد و بتواند تأثیرگذار باشد. دامنه وب‌سایت جز مواردی است که می‌تواند در افزایش بازدید سایت مؤثر باشد، هرچقدر دامنه کوتاه‌تر و جذاب‌تر باشد، مخاطب را بیشتر ترغیب می‌کند تا از سایت بازدید کند. همچنین راحت‌تر به ذهن سپرده می‌شود و هنگامی که از سمت کاربری به فرد دیگری معرفی می‌شود احتمال بازدید را بیشتر می‌کند، زیرا راحت‌تر به خاطر آورده می‌آید.

به صورت عامیانه باید گفت فقط ایجاد سایت کافی نیست و سئو یک سایت نیز جز ملزومات ادامه این مسیر است. اما نکته مهم اینجاست که گام‌های ابتدایی راه‌اندازی سایت به صورت مستقیم و غیرمستقیم در سئو آن نیز تأثیرگذار است. دامنه یکی از گام‌های ابتدایی بود که پیش‌تر صحبت شد اما هاست یا سرور مجازی نیز جز مواردی است که به صورت غیرمستقیم در سئو سایت مؤثر است و حتی می‌تواند در ماندگاری مخاطب شما در سایت تأثیرگذار باشد. اگر هاست یا سرور مجازی که برای وب‌سایت خود انتخاب می‌کنید از یک شرکت معتبر باشد و همواره سرعت و امکانات مناسبی را به شما ارائه دهد، آنگاه سایت شما کمتر از دسترس خارج می‌شود و کاربران با افت سرعت یا مشکلاتی از این قبیل روبه‌رو نمی‌شوند. به همین خاطر دامنه، هاست یا سرور مجازی جز گام‌های اولیه و بسیار مهم در راه‌اندازی سایت هستند.

در نظر داشته باشید که بعد از خرید دامنه و هاست باید قالب سایت خود را مشخص کنید و بعد از طراحی و بالا آمدن سایت سئو و افزایش رنک سایت را فراموش نکنید.

چرا باید سایت و وبلاگ داشته باشیم؟

تصویر شماره 2

قطعاً مهم‌ترین دلیل داشتن سایت یا وبلاگ عقب نماندن از غافله است، به این معنا که وقتی شما برای کسب‌وکار خود یک سایت نداشته باشید مطمئناً یکی از مهم‌ترین راه‌های تبلیغات و معرفی خود را از بین برده‌اید. علاوه بر این، مزیت‌ها و فواید داشتن سایت سبب می‌شود تا شما مجاب شوید برای خود یک سایت داشته باشید. اولین مزیت سایت هزینه بسیار کم آن است، تصور کنید در بازار واقعی بخواهید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید به چه میزان سرمایه نیاز دارید؟ قطعاً با هزینه بسیار کمتر می‌توانید سایت و کسب‌وکار خود را در اینترنت راه‌اندازی کنید. هزینه اولیه شما برای را اندازی سایت، فقط هزینه دامنه و هاست (یا سرور مجازی) می‌باشد. البته اگر طراحی سایت در حد اولیه را ندانید یک هزینه اندک برای طراحی سایت نیز باید کنار بگذارید.

از دیگر مزایای راه‌اندازی سایت سرعت راه‌اندازی آن است. در کمتر از یک روز می‌توانید هاست و دامنه را بخرید و نهایتاً 15 الی 30 روز مدت‌زمان طراحی سایت شماست، به همین سرعت صاحب یک سایت خواهید شد. شما در دنیای واقعی معمولاً 8 الی 10 ساعت به تجارت می‌پردازید اما با سایت می‌توانید به صورت 24 ساعته بفروشید و تجارت خود را گسترش دهید. تبلیغات کم‌هزینه‌تر و فعالیت و فروش در هر نقطه‌ای از دنیا از دیگر مزایای راه‌اندازی سایت است.

راه‌اندازی سایت و وبلاگ کار بسیار آسانی است اما توجه به نکات اساسی همچون خرید دامنه مناسب و انتخاب هاست یا سرور مجازی که شما را در این راه دچار مشکل نکند، بسیار حائز اهمیت است.


منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ،با هدف رفاه حال شهروندان شهر جدید صدرا خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز راه اندازی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • راه اندازی خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز
  • چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟
  • خدمات سئو سایت
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • سایت پاویون ایران در شصتمین بینال هنر ونیز راه‌اندازی شد
  • سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است
  • بارش‌های رگباری باران در گیلان
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی