Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیر پیروزاده رئیس اداره‎ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری به ریاست محمد نجاتی‎پور فرماندار این شهرستان در محل فرمانداری باغملک اشاره کرد و گفت: در این نشست درخصوص ستاد بازآفرینی پایدار شهری و این‎که چه پتانسیل و شرایطی در این ستاد برای تحول در شهرستان‎ها وجود دارد بحث و بررسی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان داشت: پس از این جلسه به همراه دالوند کارشناس اداره‎کل راه و شهرسازی استان خوزستان، شیخ‎زاده رئیس اداره راه و شهرسازی، پژمان ملک‎صیدالی رئیس شورای شهر و نورانی مسئول شهرسازی شهرداری باغملک که به شهرستان عزیمت کرده بودند، بازدید میدانی‎ای از آثار تاریخی و بنا‌های شهرستان داشتیم.

پیروزاده تصریح کرد: طی این بازدید، از آثار تاریخی سرای ارغوانی، حمام تاریخی، مسجد جامع و سایت تاریخی منجیق سرکشی شد.

رئیس اداره‎ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باغملک اذعان داشت: براساس صحبت‎های مسئولان و کارشناسان حاضر، در دل ستاد باز آفرینی پایدار شهری، پتانسیل‎های بسیاری برای تحول و مرمت آثار تاریخی وجود دارد و پس از بازدید از سرای ارغوانی نظر کارشناس اداره‎کل راه و شهرسازی استان خوزستان نیز این بود که این اثر تاریخی ممکن است به عنوان یک پروژه محرک توسعه نسبت به تمامی پیرامون و اطراف خود عمل کند.

این مقام مسئول افزود: سرای ارغوانی این قابلیت را دارا است به عنوان پروژه تحرک توسعه برای کل شهر باغملک باشد و این پروژه تحول بزرگی برای این شهرستان بوجود خواهد آورد.

ارگ یا سرای ارغوانی باغملک مربوط به دوران ایلخانان و ارغوان شاه است که تا دوره اتابکان لر‎‎‎‎‎‎ بزرگ هم محل قلمرو حکومتی بوده است.

انتهای پیام/گ

آغاز مرمت بنا‌های تاریخی خوزستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را  از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اشاره کرد: برای تحقق این امر با اپراتور‌ها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قرارداد‌هایی در این زمینه باشیم.

کرباسی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمند‌سازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

وی  با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات ادامه داد: هدف اصلی‌ این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتور‌ها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند‌.

کرباسی اضافه کرد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح های آن ها مورد تأیید معاونت علمی، فناوری  و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت ها کسر می‌شود‌.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در پایان ضمن اشاره به اینکه براساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به اپراتور‌ها داده شود، گفت: هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد. این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان ‌آورد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • اجرای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری در آبیک
  • پایان ۳۸ سال چشم‌انتظاری خانواده شهید چابکسری
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه