Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نوشته روزنامه تریبیون پاکستان، یک هیئت پاکستانی به ریاست "حامد اظهر"، ‌ وزیر امور اقتصادی پاکستان، با این گروه گفت وگوی رسمی خواهد داشت.

نمایندگان بیش از ۲۰۰ کشور و سازمان در نشست عمومی FATF که تا ۱۸ اکتبر(۲۶ مهر) در پاریس ادامه دارد، شرکت دارند.

در صورت رضایت FATF از اقدامات پاکستان، طبق آیین نامه این گروه، امکان شروع روند خروج نام این کشور از فهرست خاکستری فراهم می شود اما، چنانچه اسلام آباد در انجام اقدامات کافی برای مهار تهدیدها و مخاطرات قصور کرده باشد، این گروه ممکن است پاکستان را مشمول فهرست سیاه خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاکستان امیدوار است با حمایت کشورهای دوست بتواند از درج نامش در فهرست سیاه جلوگیری کند و احتمالا باز هم در فهرست خاکستری باقی بماند.

به گفته مقامات پاکستان، ‌ اسلام آباد درباره ارزیابی مخاطرات ملی بررسی جدیدی انجام داد و یک گزارش ۱۵۰ صفحه ای، شامل یک بخش ۱۲ صفحه ای درباره کمک مالی به تروریست ها و انواع تروریسم، به FATF ارسال کرد که پس از دریافت بازخورد از این گروه، پاکستان طرح اجرای ارزیابی مخاطرات ملی را تدوین و اجرا خواهد کرد.

گروه آسیا- اقیانوس آرام FATF هفته پیش اعلام کرد، ‌پاکستان با مخاطرات بزرگ پولشویی و تامین مالی تروریسم مواجه است و باید درک خود را در رابطه با مخاطرات گروه های تروریستی که در این کشور فعالیت می کنند، افزایش دهد.

گروه آسیا- اقیانوس آرام FATF گزارش خود را در نشست عمومی این گروه در پاریس منتشر کرد و با این کار، ‌ احتمال ماندن پاکستان در فهرست خاکستری بیشتر شد.

در گزارش این گروه آمده است، برخلاف آنچه پاکستان درباره مخاطرات متوسط تامین مالی تروریسم می گوید، اسلام آباد با مخاطرات قابل توجه تامین مالی تروریسم از منابع مشروع و نامشروع مواجه است و باید مخاطرات پولشویی و تامین مالی تروریسم را به گونه ای مناسب، شناسایی، ‌ ارزیابی و درک کند.

برخی کارشناسان می گویند، با توجه به اینکه چین در حال حاضر ریاست FATF را به عهده دارد و پاکستان متحدی برای تمام فصول پکن است، همه نگاه ها به چین دوخته شده است.

در نشست ژوئن FATF پاکستان موفق به کسب آرای چین، ترکیه و مالزی برای جستن از قرار گرفتن در فهرست سیاه این گروه شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان پول شویی فهرست سیاه چین گروه ویژه اقدام مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی که برای شرکت در پنجمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشور‌های مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

خاندوزی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشور‌هایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشور‌های عضو به خصوص کشور‌های هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد