Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@08:22:05 GMT

افتتاح مرکز شیعی «سید فاطمه(ع)» در پرتغال

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۶۶۵۴

افتتاح مرکز شیعی «سید فاطمه(ع)» در پرتغال

مرکز شیعی «سید فاطمه» با حضور نماینده مرجعیت عالی شیعیان در اروپا در آلمادای پرتغال افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، مرکز اسلامی« سید فاطمه(علیهاالسلام)» در شهر آلمادا پرتغال با حضور علامه سید«مرتضی کشمیری» نماینده مرجعیت عالی شیعیان در اروپا و جمعی از شخصیت ها و مسئولان پرتغال و مسلمانان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرتغال غربی ترین کشور در اروپابه شمار می آید، دین اسلام در سال 92 هجری قمری با فتح اندلس به فرماندهی «طارق بن زیاد» وارد این کشور است. پس از تصرف پرتغال به دست مسلمانان، دین اسلام به سرعت در این کشور گسترش کرد.به طوری که مسلمانان نخستین مسجد را در شهر مرتولای پرتغال از مناطق فتح شده احداث کردند، اگرچه این مسجد پس از مدتها به کلیسای کاتولیک تبدیل شد.

 

پرتغال جمعیتی بالغ بر 10 میلیون و 676 نفر جمعیت دارد که نزدیک به 40 هزار نفر از آنها را مسلمانان تشکیل می دهند. بسیاری از نها از اهالی موزابیک و گینه بیسائو هستند، زیرا این دو کشور زمانی مستعمره پرتغال بودند و از آنجا به این کشور مهاجرت کردند.

اسلام ار پنج قرن پیش به تدریج در پرتغال گسترش یافته است و امروز تاثیر آن در این کشور به طور کامل مشهور است، به طوری که می توان از مسجد جامع «کوردوبا» و مجتمع کاخ های «الحمرا» در گرانادا به عنوان مشهورترین معماری های اسلامی در این کشور نام برد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین کانون های مساجد حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه موکب اربعین شیراز پرتغال مرکز اسلامی شیعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر عصر دوشنبه در جلسه‌ای را که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، با بیان اینکه همه مردم از هر قوم، زبان و دینی در دفاع مقدس سهم داشتند، اظهار کرد: هیچ فردی نمی‌تواند دفاع مقدس را انحصاری کند چرا که همه اقشار جامعه در آن نقش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهیم، افزود: این داشته باید به عنوان میراث از آن نگهداری شود تا در اختیار آیندگان قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: اگر چه به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس زیاد پرداخته نشده است اما باید گفت نقش این قشر از جامعه کمتر از مردان نبود و نباید آن را به فراموشی سپرد.

وی یادآور شد: تا کنون اقدامات خوبی از سوی استان گلستان برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است که بسیار مورد توجه است.

کار گر از افتتاح پنج موزه دفاع مقدس در پنج استان کشور خبر داد و اظهار کرد: این پروژه امسال در سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در استان‌هایی چون گلستان، لرستان، گیلان، زنجان و قزوین به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6098778

دیگر خبرها

  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • زائری از پرو
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود