Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد ظریف همچنین درباره پایان مهلت ۴ ماهه گروه ویژه اقدام مالی( FATF )به ایران، بیان کرد: برای اجلاس آینده FATF اقدامات بسیار خوبی در کشور انجام شده است، البته گروه ویژه اقدام مالی در دوره گذشته مصوبه‌ای داشته است اما وزارت امور خارجه حداکثر تلاش خود را بکار می‌گیرد تا حداقل ضرر به کشور وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: محمدجواد ظریف روز سه‌شنبه درباره حمله به نفتکش ایرانی SABITI در نزدیکی بندر جده عربستان، اظهار داشت: براساس اطلاعات دریافتی حمله به نفتکش ایرانی توسط یک یا چند دولت انجام شده، البته بررسی‌ها در حال انجام است، اما تا زمانی که به نتایج متقن در این باره دست نیابیم، دولتی را متهم نخواهیم کرد.

وی افزود: حمله به نفتکش ایرانی اقدامی پیچیده بوده که حامی دولتی داشته و اقدامی دولتی بوده است.

وزیر امور خارجه همچنین درباره پایان مهلت ۴ ماهه گروه ویژه اقدام مالی( FATF )به ایران، بیان کرد: برای اجلاس آینده FATF اقدامات بسیار خوبی در کشور انجام شده است، البته گروه ویژه اقدام مالی در دوره گذشته مصوبه‌ای داشته است اما وزارت امور خارجه حداکثر تلاش خود را بکار می‌گیرد تا حداقل ضرر به کشور وارد شود.

سفر محرمانه برادر ولیعهد امارات به ایران صحت ندارد

ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سفر محرمانه برادر ولیعهد امارات به ایران صحت دارد یا خیر، تصریح کرد: درباره این ادعا تحقیق کرده ام و چنین خبری صحت ندارد. منبع: ایرنا برچسب ها: وزیر امورخارجه ، اف ای تی اف ، اجلاس آینده ، ظریف

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر امورخارجه اف ای تی اف اجلاس آینده ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاون وزیر امور خارجه با اشاره به مباحث مطرح شده در نشست معاونان وزیران امورخارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو گروه بریکس در امورخاورمیانه، گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چند جانبه گرایی است.

علی باقری این سخنان را در دیدار با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین در حاشیه نشست مسکو بیان کرد.

تشکر چین از اقدامات ایران در حمایت از فلسطین

طرف چینی نیز در این دیدار، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم.

این مقام ارشد چینی افزود، پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی چین است.
در ادامه طرفین به بحث و بررسی موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند.

دیدار باقری با نماینده ویژه روسیه در امور خاورمیانه

معاون سیاسی وزیر امورخارجه همچنین با «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امورخارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در کنار تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه پیش از آن روز پنجشنبه در نشست معاونان وزیران امورخارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های بریکس درا مور خاورمیانه و شمال آفریقا، خواهان ایفای نقش بریکس برای توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و منطقه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • باقری: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است