Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@07:22:50 GMT

اتهام‌زنی‌های رئیس اسبق سیا به ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۶۵۳۴

«دیوید پترائوس»، ژنرال بازنشسته آمریکایی و رئیس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه سعودی العربیه، ادعاهای مقامات آمریکایی علیه ایران را تکرار کرد.

اخبار سیاسی- وی در این گفت‌وگو که سه‌شنبه‌شب به‌وقت تهران در وبگاه انگلیسی شبکه خبری العربیه منتشر شده است ادعا کرد: «ایران در شرایط سختی به سر می‌برد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و با هر اقدام بیشتری که آنها انجام دهند تحریم‌های سخت‌تری وضع می‌شود ... من فکر می‌کنم ایران می‌داند که باید به میز مذاکره بازگردد.»

وی در این مصاحبه با طرح این ادعا که هرگز به ایران اعتماد نکرده و وجود سازوکارهای راستی‌آزمایی رفتار ایران ضروری است، می‌افزاید: «فکر می‌کنم ایالات متحده نیز می‌داند که پاپس کشیدن [از افزایش تنش‌ها با ایران] احتمالا بهتر از ادامه افزایش تنش است.»

وی که در سال‌های 2007 و 2008 فرمانده نیروهای اشغال‌گر آمریکایی در عراق بود اضافه کرد: «من هرگز به ایران اعتماد نکرده‌ام ... من آن موقع که در عراق صدها نفر از سربازانمان با سلاح‌هایی که ایران برای شبه‌نظامیان عراقی فراهم کرده بود، فرمانده بودم. ایران بزرگ‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان است.»

پترائوس در ادامه سخنان ضدایرانی خود با تاکید بر اینکه مساله اعتماد به ایران مطرح نیست ادعا کرد: «مساله این است که باید سازوکارهای راستی‌آزمایی کاملا دقیقی وجود داشته باشد.» 

رئیس سابق سیا ضمن اذعان به اینکه ایران به توافق هسته‌ای با 1+5 پایبند بود ادعا کرد که با این حال ایران حاضر نشد «فعالیت‌های شرورانه» خود را در خارج از این کشور متوقف کند. «در همین حال، ایران اقدامات بسیار شرورانه‌ای با حمایت از شبه‌نظامیان در عراق، سوریه، یمن و لبنان انجام می‌داد و همچنین به تست موشک ادامه می‌داد که این کشور را قادر ساخت توانمندی که در حمله به عربستان سعودی دیده شد، تولید کند.» 

اشاره پترائوس به حمله تلافی‌جویانه اخیر ارتش یمن به تاسیسات نفتی آرامکو است که ایران بارها دست داشتن خود در این حملات را رد کرده است.

اتهام‌زنی‌های مقامات آمریکایی به جمهوری اسلامی ایران در شرایطی ادامه دارد که این کشور با خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای با ایران که به تائید شورای امنیت سازمان ملل رسیده بود، دست به تشدید تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران زده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران عراق ایران پترائوس عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، «برنی سندرز» سناتور آمریکایی ایالت ورمونت امروز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی، فاجعه انسانی را در غزه ایجاد کرده است.

این سناتور آمریکایی در ادامه تصریح کرد: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی یهودی‌ستیزی نیست، بلکه روشن کردن یک حقیقت است.

ادامه دارد ....

کد خبر 6091359

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • فرار سرمایه‌ها از اسرائیل ادامه دارد
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • قهرمان سنگین وزن جودو ایران درگذشت
  • قهرمان اسبق ایران درگذشت
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران